🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انتخاب شاعران برتر ایران

(ثبت: 227273) خرداد 10, 1399 
انتخاب شاعران برتر ایران

به نام خدا
در نظر است شاعران برتر 100 سال اخیر ایران را با همیاری دوستان گرامی شناسایی تا به مردم عزیز کشورمان معرفی کنیم.
عزیزان می توانند نام شاعران برتر 100 سال اخیر را از طریق کامنت برای اینجانب به این صفحه ارسال فرمایند.
به لحاظ تعداد انتخاب شاعران نامحدود است.
هیئت محترم داوران شعر پاک در گزینش شاعران برتر که از طریق اینجانب در وبسایت شعر پاک اعلام می گردد می توانند اقدام لازم را به عمل آورند.
ان شاءالله پس از موفقیت در این کار بزرگ فرهنگی با کمک مدیریت محترم و تیم طراح قسمتی از صفحه ی نخست را بصورت چرخان به این امر اختصاص خواهیم داد.
اگر در این امر موفق شویم به اعتبار سایت شعر پاک خواهیم افزود.

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند (74):

طارق خراسانی

رضا زمانیان قوژدی

اسماعیل علیخانی

علی معصومی

محمد یزدانی"جوینده"

علی سیاوشی

محمدرضا نعمت پور

محمدعلی رضاپور

سپیده طالبی

عباس خوش عمل کاشانی

شادان شهرو بختیاری

رسول رشیدی راد

فریبا نوری

مدیر سایت

صابر صالحی اشرف

منوچهر فتیان پور

جابر ترمک

حسن نبی

مهدی حسنلو

مهتاب ایزدسرشت (م. مهتاب)

معصومه بیرانوند

الف شیخ زاده

دانیال فریادی

فرزانه حسنی

موسی ظهوری آرام

محمد حسنی

یزدان ماماهانی

محمود گندم کار وحید

حسن مرادیان

اهورا (درویش) دولتی

بهروز پژواک

حسن مصطفایی دهنوی

مرضیه عاشوری

عسل اسدیان

حسن سمیعی

کامبیز (عرفان) شادلو

حبیب رضائی رازلیقی

معصومه محمدی سیف

سلیمان حسنی

علی مزینانی عسکری

زانا کوردستانی

لیلا طیبی

مسیب عبدلپور

ایمان کاظمی (متخلص به ایمان)

علی احمدی

شهناز رجب‌زاده

ابوالحسن انصاری(الف.رها)

علیرضا رستمی

علی سلطانی‌نژاد

علیرضا آرین مهر

بهاره کیانی قلعه سردی

حانیه شجاعی

سعید احمدی

اکبر رشنو

جواد مهدی پور

آرزو نوری

عادل دانشی

اله یار خادمیان

موسی عباسی مقدم

مازیار نژادیان

مينا امينی

لیلا صالح

رضا محمدصالحی

پانته‌ آ عسکری

غلام الله حافظی

کوروش طالقانی

مهدی محمدی

مسعود آزادبخت

مهدی حسنلو

یاسمن بابامیر ساطحی

ابراهیم حاج محمّدی

منصور فرزادی

سیدمحمدرضا لاهيجی

نقدها 14 
  1. طارق خراسانی

    خرداد 27, 1399

    متاسفانه دوستان گرامی جهت انتخاب شاعران برتر 100.سال اخیر هیچگونه همکاری نداشته و امیدوارم عزیزان در این خصوص ما را یاری فرمایند
    ۱. شهریار
    سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در یازدهم دی‌ماه سال ۱۲۸۵ شمسی متولد شد و در بیست‌وهفتم شهریورماه سال ۱۳۶۷ شمسی نیز دار فانی را وداع گفت. شهریار از مشهورترین و چیزه‌دست‌ترین شاعران معاصر محسوب می‌شود که آثاری جاودان و استوار، هم به زبان فارسی و هم به زبان ترکی آذربایجانی، از خود برجای گذاشته است. منظومه‌ی «حیدربابایه سلام» شهریار که به زبان ترکی سروده شده از مشهورترین آثار در سبک خود شناخته می‌شود و تا کنون به بیش از ۸۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است و شیفتگان بسیاری دارد. شهریار شیفته‌ی شعر حافظ بود و خود نیز در غزل مهارت بی‌نظیری داشت تا جایی که برخی از غزلیات او مانند غزل «آمدی جانم به قربانت» و «علی ای همای رحمت» از معروف‌ترین غزلیات تاریخ ادبیات فارسی محسوب می‌شوند. داستان عشق جوانی شهریار که او غزلیات عاشقانه‌ی زیبا و درخشانی راجع‌به آن سروده شده است، از لطیف‌ترین عاشقانه‌ها در میان عموم مردم است.
    ۲. احمد شاملو
    احمد شاملو، در بیست‌ویکم آذرماه سال ۱۳۰۴ شمسی متولد شد و در دوم مردادماه سال ۱۳۷۹ شمسی چشم از جهان فروبست. شاملو که به «الف. بامداد» و «الف. صبح» تخلص می‌کرد به عنوان پدر شعر سپید فارسی شناخته می‌شود. شاملو در کنار شاعری، به کار ترجمه نیز می‌پرداخت که ترجمه‌ی کتاب شازده کوچولو از معروف‌ترین نمونه‌های ترجمه‌ی او شناخته می‌شود و هم‌چنین در فرهنگ‌نویسی و پژوهش نیز چیزه‌دست بود و مجموعه‌ی کتاب کوچه و تصحیح حافظ او را می‌توان مهم‌ترین اثر در کارنامه‌ی پژوهشی‌اش دانست. شاملو صدایی گرم داشت و اشعاری از خود، حافظ و خیام را نیز به زیبایی دکلمه کرده است. عشق شاملو به همسرش (آیدا سرکیسیان) در زمره‌ی معروف‌ترین روابط عاشقانه‌ی معاصر است؛ شاملو چندین دفتر شعر را به سرایش این عشق خود نسبت به آیدا اختصاص داد که این اشعار عاشقانه در سبک خود کم‌نظیر و در اوج شکوه هستند. در اکثر مواقع آثار شاملو در میان اشعار عاشقانه زیبا از شاعران برجسته همچون حافظ و سعدی و… به چشم می‌خورد.
    ۳. سیمین بهبهانی
    سیمین خلیلی معروف به سیمین بهبهانی، زاده‌ی بیست‌وهشتم تیرماه سال ۱۳۰۶ شمسی و درگذشته‌ی بیست‌وهشتم مردادماه سال ۱۳۹۳ شمسی، یکی از معروف‌ترین و تأثیرگذارترین شاعران زن معاصر است. سیمین بهبهانی در طول زندگی کاری خود بیش از ۶۰۰ غزل سرود که برخی از این غزلیات در وزن‌های بی‌سابقه و کاملاً نوآورانه سروده شده بودند و از این رو این شاعر توانا را به عنوان «نیمای غزل» نیز می‌شناسند. غزلیات او از نمونه‌های عالی غزل اجتماعی و میهنی در عصر حاضر محسوب می‌شوند که موضوعاتی مهم مانند عشق به میهن، آزادی بیان و حقوق زن را به استادانه‌ترین روش در خود جای داده‌اند. هم‌چنین غزلیات او به قدری شیوا هستند که بارها توسط بهترین موسیقی‌دانان ایران مورد اجرا و نشر قرار گرفته‌اند.
    ۴. پروین اعتصامی
    رخشنده اعتصامی، معروف به پروین اعتصامی، در بیست‌وپنجم اسفندماه سال ۱۲۸۵ هجری در تبریز متولد و در پانزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۲۰ شمسی در تهران درگذشت. اشعار این شاعر معروف، مضامین و آرمان‌های اجتماعی مهمی چون ظلم‌ستیزی و مخالفت با ستم و ستم‌گران و حمایت و ابراز هم‌دردی با محرومان و ستم‌دیدگان را در خود پرورانده است. دکتر شفیعی‌کدکنی، پروین را «مستقل‌ترین شاعر دوره‌ی شعر فارسی پس از مشروطیت» می‌داند و ملک‌الشعرای بهار؛ قطعه‌های او را «اوج بلاغت و سخن‌دانی» معرفی می‌کند. پروین اعتصامی شیوه‌ی مناظره (گفت‌گو) را در شعر خود استادانه و فراون بهره گرفته است و از این نظر نیز جایگاهی ویژه در میان شاعران معاصر دارد.
    ۵. امیرهوشنگ ابتهاج
    امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «ه. الف. سایه»، در ششم اسفندماه سال ۱۳۰۶ شمسی در رشت متولد شد. ابتهاج را می‌توان از ارکان اصلی شعر و غزل عاشقانه در عصر معاصر دانست. زبان او در غزل، هم از استواری و شکوه شعر کهن بهره می‌برد و هم مضامین تازه و جدیدی را در خود پرورانده است. شعر عاشقانه‌ی ابتهاج، روان، متعالی و پرمعنی است و همواره از دلخواه‌ترین انتخاب‌های مخاطبان این سبک ادبی بوده است. هم‌چنین از نقش مهم سایه در موسیقی ایرانی هم نمی‌توان غافل شد؛ او چندین سال سرپرست «برنامه‌ی گل‌ها» از رادیو بود که آثاری جاودان در آن تولید شد و خود نیز تصنیف‌های بسیاری تقدیم جامعه‌ی موسیقی کشور کرده است. تصنیف «تو ای پری کجایی» و «ایران ای سرای امید» ابتهاج از عالی‌ترین قطعات موسیقی سنتی ایران محسوب می‌شوند.
    ۶. فریدون مشیری
    فریدون مشیری، زاده‌ی سی‌ام شهریورماه سال ۱۳۰۵ شمسی و درگذشته‌ی سوم آبان‌ماه سال ۱۳۷۹ شمسی، از مشهورترین و ماهرترین شاعران در سبک خود شناخته می‌شود. فریدون مشیری در اشعار خود راه میانه‌ای را برگزید که بر گیرایی و محبوبیت سخن او افزود؛ یعنی نه اسیر تعصبات سنت‌گرایان شد و نه درگیر ساختارشکنی افراطی پیروان ادبیات مدرن. زبان فریدون مشیری لطیف و فصیح و روان و اشعار او آیینه‌ی پیشامدهای پیرامونش است. اشعار عاشقانه‌ی این شاعر متین، به‌خصوص شعر معروف «کوچه»، از زیباترین و مشهورترین اشعار عاشقانه‌ی ادبیات معاصر محسوب می‌شوند؛ تا جایی که کم‌ترین کسی با این شعر زیبا خاطره‌ای نداشته است. هم‌چنین آثار مشیری از گذشته تا اکنون از مورد استقبال‌ترین اشعار نزد خوانندگان بوده و بارها به صورت تصنیف‌های جاودان اجرا شده‌اند.
    ۷. مهدی اخوان ثالث
    مهدی اخوان ثالث، متولد دهم اسفندماه سال ۱۳۰۷ شمسی و درگذشته‌ی چهام شهریورماه سال ۱۳۶۹ شمسی است. اخوان ثالث از تواناترین شاعران معاصر در سبک‌ها و قالب‌های مختلف ادبی بود؛ او هم به زبان کهن در نهایت صلابت و استواری شعر می‌سرود و هم در سرایش شعر نو از بهترین شاگردان نیما محسوب می‌شود. اشعار اخوان آیینه‌ی تمام‌نمای وضعیت اجتماعی و سیاسی ایران در آن عصر هستند. اخوان در سرودن شعر به سبک خراسانی توانا و استاد بود و از بهترین شاعران معاصر در ادبیات حماسی معرفی می‌شود، در این مطلب می‌توانید درباره این سبک بیشتر بخوانید. شعر «زمستان» مهدی اخوان ثالث که بعد از آزادی او از زندان و پس از کودتای ۲۸ مرداد سروده شده، بدون‌تردید از عالی‌ترین و مشهورترین نمونه‌های اشعار اجتماعی قرن اخیر است.
    ۸. فروغ فرخ‌زاد
    فروغ‌الزمان فرخ‌زاد، زاده‌ی هشتم دی‌ماه سال ۱۳۱۳ شمسی و متوفی به بیست‌وچهارم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۵ شمسی، از مشهورترین زنان شاعر و پیش‌رو در ادبیات معاصر است. فروغ در طول حیات کوتاه خود چند دفتر شعر به چاپ رساند که تحسین و استقبال اهل ادب را به همراه داشت. اشعار فرخ‌زاد مؤلفه‌هایی دارد که او را در شمار شعرای برتر معاصر قرار می‌دهد و تا کنون به چندین زبان زنده‌ی دنیا از جمله انگلیسی، عربی، فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی نیز ترجمه شده است. فروغ در اواخر عمر با ابراهیم گلستان آشنا شد که این آشنایی او را به عالم سینما کشاند که نتیجه‌ی آن مشارکت در چند فیلم سینمایی بود. او سرانجام بر اثر حادثه‌ی رانندگی جان باخت
    به این لیست نام دیگر شاعران برتر افزوده خواهد شد
    محدودیتی در انتخاب شاعران نیست
    بخش مهم کار ما شناخت و معرفی شاعران فضای مجازی نیز می باشد.

    • علی سیاوشی

      خرداد 27, 1399

      سلام جناب خراسانی عزیز پوزش بابت تاخیر در ارسال نام شاعران

      مهرداد اوستا
      احمد شاملو
      اخوان ثالث
      شفیعی کدکنی
      فریدون مشیری
      سیمین بهبهانی
      فروغ فرخزاد
      شهریار
      علی صالحی
      عماد خراسانی
      توللی
      کسرایی
      نادر پور
      معینی کرمانشاهی
      حسین منزوی
      منصور اوجی
      حمید مصدق
      سایه
      رویایی
      سپیده کاشانی
      اسماعیل اوجی
      قیصر امین پور
      فاضل نظری
      گل آقل
      ابوالفضل زرویی
      ابوالقاسم حالت
      لاهوتی
      طارق خرلسانی
      محمد علی رضاپور
      محمد علی بهمنی
      پروین اعتصامی
      نیما
      سهراب سپهری
      رهی معیری
      سلمان هراتی
      محمد کاظم کاظمی …از نظر بنده ایشان ایرانی است
      ناتل خانلری
      بیابانکی
      منوچهر نیستانی
      پژمان بختیاری
      حسین پناهی .

      البته جای خیلی از شعرا در این لیست و فراتر از این لیست هست . انتخاب این عده صرفا به علت تبادر آنها به ذهن بنده بوده و معنی آن این نیست که آنکه بالاتر نوشته شده لزوما شاعر قویتری است به همین دلیل شماره ترتیب نگذاشتم .
      کارتون در خور تحسین است وشایسته تقدیر و تمجید
      پیروز باشید 🌹🌹🌹🌹🌹

    • فریبا نوری

      خرداد 28, 1399

      سلام استاد گرانقدر
      چون قرار بر این شد که در پایان سال اسامی را اعلام کنیم من مطلب دیگری ننوشتم
      اما آن چه در نوشته بیشتر دوستان حتی خود شما می بینم شاعران برتر و مطرح شده و نام آور صد سال اخیر است حال آن که هدف ما – آنگونه که من فهمیده بودم – شاعران برتر و کمتر شناخته شده نیم قرن اخیر بوده است. اما به فرمایش و فراخوان جنابعالی من فعلا در بین شاعرانی که اکنون کارهای آن ها را در سایت ها می خوانیم موارد زیر را یاد آوری می کنم که به زعم من در بین شاعران سال های اخیر تراز اول یا نزدیک به این تراز هستند ( تاکید می کنم که ممکن است نامهایی را در این لحظه فراموش کرده باشم) :
      الف – کلاسیک)
      * خسرو فرشیدورد
      * کامران عالیان
      – غزل آرامش ( غزل)
      – جابر ترمک ( غزل)
      – علی محمد صالحی
      – حسن نبی جندقی ( قالب های کلاسیک)
      – علی معصومی ( غزل )
      – محمد ابراهیم جاذب نیکو ( غزل )
      – رند خراسانی ( طنز در قالب های مختلف کلاسیک)
      – سید محمد طباطبایی ( ترجیع بند/ قالب های دیگر)
      – طارق خراسانی ( خوشه ای متغیر / قالب های دیگر)
      – غلامحسین جمعی ( رباعی/ قالب های دیگر)
      – غزل لنگرودی ( غزل / سپید )
      – ایمان کاظمی ( قالب های کلاسیک)
      – محمد یزدانی ( قالب های کلاسیک)
      – حمید رضا گلشن ( غزل )
      – سمانه تیموریان ( چارپاره)
      – پانته آ عسگری ( قالب های کلاسیک)
      – علی رفیعی ( قالب های کلاسیک)
      – جواد مهدی پور ( قالب های کلاسیک)
      – عباس خوش عمل کاشانی ( قالب های کلاسیک)
      – محمد حسین اخباری ( قالب های کلاسیک)
      – ابراهیم حاج محمدی ( قالب های کلاسیک)
      – علی اکبر سلطانی ( غزل)
      – مهدی واحدی ( غزل)
      – احمد رحیمی مرودشت ( خوشه ای متغیر / سایر قالب ها)
      – بهناز رستمی ( شهپر) ( غزل)
      – ایمان اسماعیلی ( قالب های کلاسیک)
      – محمد علی عرب نژاد ( عاکف) ( غزل)
      – محسن نظری ( غزل)
      – بهنام حیدری فخر ( غزل)
      – رجب توحیدیان
      – آرمان داوری
      – عباس جفره
      – سوسن خسروی
      – فرشید افکاری
      – سیده نسترن طالب زاده ( قالب های کلاسیک / سپید)
      – نسرین حسینی شیرازی
      – صدیقه محمدجانی ( سه گانی)
      – فردین صمدی
      – مجنون ملایری ( دو بیتی)
      – عظیمه ایران نژاد
      – احمد البرز
      – علی سلطانی نژاد ( غزل)
      – نرگس کشاورز ( گرگان) ( قالب های کلاسیک)
      – علی قرجه داغی (غزل)

      ب – نیمایی):

      – شادان شهرو بختیاری
      – سلمان مولایی
      – هادی بهروزی
      – سهراب مظاهری
      -….
      ج سپید):
      * سیروس مشفقی
      * مهدی اخوان لنگرودی
      – قاسم بیابانی
      – مازیار نژادیان( سپید / کلاسیک)
      – آرزو نوری
      – اکرم نوری
      – اکبر رشنو
      – مستانه دادگر
      – سپیده طالبی( سپید / نیمایی)
      – مینا یار علیزاده
      – نسترن خزایی
      – رضا هراتی
      – فرشید صادقی
      – محمد حسن چگنی زاده
      – الهام امرباس ( سپید / غزل)
      – امیر جلالی
      – فریدون ناصرخانی کرمانشاهی
      – امیدعلی دائم امید
      – لیلا رنجبران
      – مصطفی حسینی ( مرودشت)
      – زهره عسگری
      – آرزو احمدی
      – مژگان علیمردانی ( ماه بانوی خیال)
      – فرهاد صادقی
      – غزاله رستم زاده
      – رکسانا اعتمادی
      – زینب اردمه
      – مهتاب محمدی راد
      – نازنین ایران‌مهر
      – فرزاد امین اجلاسی ( سپید/ کلاسیک)
      -محمدرضا نعمت پور ( سپید )
      د- کوتاه):
      – لادن آهور ( کوتاه / کلاسیک)
      – محمد کریم نیستانک ( کوتاه)
      – محمد ترکمان ( پژواره) ( کوبه‌ها)
      – سعید فلاحی (پریسکه / سایر)
      – غلامرضا زربان (کوتاه)
      – مهدی دارویی (کوتاه)
      – ….
      ه – هایکو):
      – سعید رستمی
      – هنگامه احمدی
      – …
      و -آوانگارد):
      – حسن گایینی
      – احمد بیابانی
      – …
      ز – شعر کودک و نوجوان:
      – مینا مهرآفرین
      -امیر حسین رحیمی زنجانبر
      ح – ترانه):
      – گلناز جلالی
      – فرزاد جهانبانی
      – فاطمه کیانی
      ط – شاعران آیینی):
      – صابر خراسانی
      – علی انسانی
      – محمدجواد شرافت
      – قاسم صرافان
      – هادی جانفدا
      – …
      ی- شاعران زبان ها و گویش های دیگر ایرانی):
      * شیرکو بیکس
      * عزیز بیرانوند
      * سواره ایلخانی زاده
      – ژیلا حسینی
      – کدخدا (مازنی)
      – مجید جعفرزاده کسیانی ( آذری )
      – ….
      – فعلا این اسامی به ذهنم رسید از سایت ها. قطعا نام عزیزانی فراموش شده
      – خارج از سایت ها هم شاعران برجسته ای وجود دارند که باید تا پایان سال به لیست اضافه شوند
      – شکی نیست که هرچقدر سعی کنیم سلیقه خود را در قضاوت کنار بگذاریم باز ممکن است جایی مداخله کند و بنابراین من ترجیح می دهم لیست فوق را لیست سلیقه ای خود بنامم
      – شماره ها به ترتیب یاد آوری نام عزیزان هستند و رتبه بندی در کار نیست چه که بنده اصلا در جایگاه چنین داوری نیستم.
      با درود بیکران
      🌹🌹🌹🌹🌹

      • محمد یزدانی

        خرداد 29, 1399

        درودها استاد بانوی ادیب و پژوهشگر
        از اینکه اشعار بی مقدار این حقیر را در کنار شعر بزرگان به شمار آورده اید.
        خوشحال و سپاسگزارم

        • فریبا نوری

          خرداد 29, 1399

          سلام جناب یزدانی گرانقدر
          به زعم و باور و سلیقه من شعر شما در این لیست جای می گرفت چون شعرتان از نظر وزن عروضی و رعایت قوافی و سایر اصول و پارامترهای شعر کلاسیک سالم است در عین حال استفاده از وزن یا کلمات در آن تجمل گرایانه و از موضعی برتر و تفاخرآمیز نیست که خواننده از آن فاصله بگیرد و آن را نپذیرد و پس بزند. انتخاب اوزان هم با گوش شنونده امروزی و هم با موضوع شعرتان همخوانی دارد.
          سادگی، بی پیرایگی، روانی و زلالی کلام در مجموع شعرتان را برای خواننده ای چون من خوش تراش و زیبا می سازد.
          با درود بیکران

          • محمد یزدانی

            خرداد 29, 1399

            استادبانوی ارجمند
            از حسن اعتمادتان سپاسگزارم
            اولین غزل چاپ شده از این حقیر در جوانان امروز (سال 1365 )
            تقدیم شما و دیگراندیشمندان و فرهیختگان در انجمن “شعر پاک”/
            *********
            یاران بیاموزید, بر من , سوختن را
            از عشق , در دل شعله ها افروختن را

            یاران بیاموزید , بر من , بی قراری
            شب زنده داری , دیده بر در دوختن را

            یاران بیاموزید , بر من , غمگساری
            درعشق و هجران ,درد و غم اندوختن را

            یاران بیاموزید, بر من , عاشقم من
            با لاله ها جان باختن , آموختن را

            پروانه ها ای شمع ها خیل شقایق
            بر من بیاموزید , آنک سوختن را

            محمدیزدانی جندقی جوانان امروز
            1365

      • طارق خراسانی

        تیر 20, 1399

        سلام خانم نوری عزیز و گرانمهر
        چون قرن در حال تغییر است و تا چند ماه دیگر وارد قرن 15 شمسی می شویم دیدم انتخاب شاعران برتر100 سال اخیر ایران به دلایلی کاری شایسته است.
        یکی از دلایل مهم تهیه ی آماری از شاعران برتر در نیم قرن اخیر است که تقریبا مصادف با دگرگونی های شگرف اجتماعی سیاسی ایران است.
        انتخاب شاعران هم دیگر محدود به عدد خاصی نیست شاید بیش از سیصد شاعر برتر را دوستان به ما معرفی کنند.
        ضمنا باید یک فراخوان خارج از سایت هم از طریق روزنامه های کثیر الانتشار داشته باشیم تا شاعران عصر حاضر، خود با ما مکاتبه و اشعارشان را ارسال کنند .
        چون حجم کار زیاد خواهد بود لذا اعلام نام شاعران برتر 100 سال اخیر حتا اگر به سال بعد موکول شود مشکلی نیست.

        • فریبا نوری

          تیر 21, 1399

          سلام و درود استاد ارجمندم
          ایدۀ فراخوان بسیار عالیست
          همچنین در نظر گرفتن زمان متناسب با حجم کار قطعا به بهبود کیفی کار می انجامد.
          با سپاس بیکران و به امید موفقیت این طرح ملی
          🌹🌹🌹

      • طارق خراسانی

        تیر 24, 1399

        سلام و درود

        سپاس از خضور موثر شما
        بنده هم با شما مواافقم که رتبه بندی کار سختی ست و یک هیئت بزرگ داوران را می طلبد که خبره این کارباشند

        در پتاه خدا 🌿🙏🌿

      • ماهم چناریم دیگه .بابا کل سایتو نوشتید انگار من از یاد رفتم .حداقل با فاتحه ای مارا یاد کنید .فروغ فرخزاد وسهراب روبیشتر دوست دارم .درسایت اکثر شاعران خوبند شادان وآرامش وترمک و طارق و خوش عمل و خانم محمد جانی در سه گانی شیرکو بیکس از شاعران نامی کورد تبار که اهل سلیمانیه عراق هستند ودر سوئدزندگی میکردند وهمونجا هم فوت کردند وبرنده جایزه کورت تو خولسکی را بردند و 38 دیوان شعردارند.اینو داخل لیست دیدم واسه همین درموردش نوشتم تا یادآوری کنم که ایشون ایرانی نیستند .موفق باشید

  2. سلام و عرض ادب

    بی شک قرن معاصر شاعران قوی و فنی زیادی به خود دیده است، ولی این اسامی به ذهنم رسید؛
    استاد طارق خراسانی با تضمین های بی نظیرش
    فاضل نظری
    سجاد سامانی
    شهراد میدری
    غزل آرامش
    شهریار
    حسین منزوی
    مهدی فرجی
    حسین جنتی
    اصغر معاذی
    بهمن صباغ زاده
    امید صباغ نو
    نجمه زارع
    علیرضا بدیع
    محمدحسن جمشیدی
    سید مهدی موسوی
    قاسم صرافان
    سید محمد جواد شرافت
    سید حمیدرضا برقعی
    علی انسانی
    زهرا وهاب
    اعظم حسن زاده
    جواد مزنگی
    جواد منفرد
    نفیسه سادات موسوی
    صنم نافع
    احمد جم
    غلامرضا طریقی
    سید حسن حسینی
    مهدی نژاد هاشمی
    قیصر امین پور
    ناصر حامدی
    محمد شیخی
    مسلم محبی
    محمد مهدی سیار
    سید تقی سیدی
    ایمان زعفرانچی
    یاسر قنبرلو
    هوشنگ ابتهاج
    حسین زحمتکش
    کبری موسوی قهفرخی
    محمد سلمانی
    محمد قهرمان
    محمد علی بهمنی

    • طارق خراسانی

      تیر 24, 1399

      سلام دختر عزیزم

      ممنونم از لطفتون

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

  3. محمدعلی رضاپور

    آذر 20, 1399

    سلام و درود دوباره،
    بر این مطلب هم تاکید می کنم که
    در این صفحه به اسامی شاعران معاصر ایران پرداخته شده و البته حق، این است که به سرایندگان پارسی همدوره در کشورهای دیگر نیز پرداخته شود
    و یادی می کنم از زنده یاد، قهار عاصی – بزرگ مردی که بویژه غزل پارسی اش فراموش شدنی نیست که از دل سروده است:

    “دل نیست، ماه نیست، دل ماست پارسی

    غوغای کُه، ترنم دریاست پارسی

    از آفتاب معجزه بر دوش
    می کشد

    رو بر مراد و روی به فرداست پارسی….”

    روانش شاد و روان همه ی پارسایان بویژه پارسایان پارسی سرا، شاد و والا!

  4. طارق خراسانی

    آذر 24, 1399

    سخنی با دوستان
    سلام و درود
    در خصوص انتخاب شاعران برتر یک قرن اخیر دوستان با همت عالی خود اسامی شعرا را لیست می کنند و بنا نیست که آنچه در این لیست نام شان آمده است بعنوان شاعران برتر معرفی شوند.
    ما در حال لیست کردن نام شعرا هستیم شاید حدود دوسال طول بکشد که شاعران برتر شناخته شوند، یک تیم بزرگ پشت این کار می باشد.
    تاریخ را من و شمای نوعی می سازیم تاریخ به خودی خود موجود نیَست درود بر ان کسی که پس از صد سال از مرگ خواجه شیراز اشعار او را با هزینه ای سنگین جمع آوری کرد و گرنه امروز من و شما و تاریخ هیچ اطلاعاتی از حضرت حافظ نداشتیم و اگر هم داشتیم اندک بود و با چند غزل که از تعداد انگشتان دست فراتر نمی رفت.
    ما می خواهیم تاریخ را از شاعرانی که امروز بوده اند و حرف ها زده اند باخبر کنیم.
    جالب است بدانید افرادی جعلی شاعرانی جعلی را دارند وارد تاریخ می کنند و چون این امر جنبه سیاسی دارد بنده موضوع را باز نمی کنم.
    و اما بنده که اولین نفری بودم که رایت این راه سخت و نفس گیر را بردوش نهاده و دوستان به یاری ام آمده اند اجازه نخواهم داد نام بنده در لیست نهایی ذکر شود و دلیل آن کاملا روشن است مایل نیستم مانند برخی که بر سر سفره انقلاب نشستند و تا توانستند به نفع خود و خاندان شان چپاول کردند در اینجا بنده هم همان کار را بکنم و به فکر نام و. مشهوریتی برای خود باشم.
    بتده موسس سایت پاک هستم و تا به حال به حق افرادی را در مدت سه الی چهار سال به عنوان شاعر برتر انتخاب کرده ام آیا قادر نبودم پس از انتخاب زنده یاد حضرت صباغ سال بعد از مدیرانم بخواهم مرا بعنوان شاعر برتر انتخاب کنند؟
    شاعران بسباری به علت عدم شناسایی از سوی افراد توانمند هم عصر خود نام شان در تاریخ نیامده و هیچ آثاری از آنان نیست آیا این یک فاجعه بزرگ فرهنگی نیست؟
    در پناه خدا شاد باشید

نظرها 95 
  1. رضا زمانیان قوژدی

    خرداد 11, 1399

    درآد بر استاد عزیزم.
    به به… چه فکر نیکو چه اقدام پسندیده ای. حقا دستمریزاد دارید.
    این دست اقدامات علاوه بر بالا بردن اعتبار و مقام علمی وبسایت وزین شعر پاک، که بحق شایستگی اش را دارد، موجب آشنایی بیشتر اعضا با سنگر بانان ادبیات و فرهنگ این مرز و بوم خواهد شد.
    زنده باشید

    • طارق خراسانی

      خرداد 11, 1399

      سلام و درود
      سپاس از حضور و تایید این اقدام بزرگ که بفرمایش شما پسندیده و موجب آشنایی با بهترین شاعران چهل سال معاصر ایران خواهد شد.
      امیدوارم شما آغازگر این پژوهش، وسیع باشید.
      منتظر ارسال نام چهل شاعر برجسته معاصر از سوی حضرتعالی هستم.

      در پناه خدا 🌹

      • رضا زمانیان قوژدی

        خرداد 13, 1399

        درود بر استاد طارق. نازنین.
        اوامرتان مطاع است.به هر دو دیده منت دارم.فرصتی بدهید تا اندکی بررسی کنم.

  2. علی معصومی

    خرداد 11, 1399

    درود و عرض ارادت
    جناب استاد خراسانی نازنین
    ♡♡♡♡♤
    کاش میتوانستم تعداد بیشتری از شاعران را انتخاب می نمودم، زیرا هر گوشه ای از کشور ادب پرورمان، معطر از گلواژهای شاعران و ادیبان بزرگی است که سروده هایی همانند گنجینه ای ارزشمند خلق نموده اند
    در عین حال و حسب الامر حضرتعالی، نام تعدادی از این عزیزان تقدیم میشود:
    ◇◇◇◇
    1محمد حسین شهریار
    2سهراب سپهری
    3پروین اعتصامی
    4یغما نیشابوری
    ۵نیما یوشیج
    6علی بهمنی
    7مهدی اخوان ثالث
    8فاضل نظری
    9حمید سبزواری
    10علی معلم
    11هوشنگ ابتهاج
    12محمد تقی بهار
    13علی رضا قزوه
    14رهی معیری
    15سلمان هراتی
    16محمد رضا شفیعی کدکنی
    17حمید رضا برقعی
    18احمد عزیزی
    19مهدی سهیلی
    20احمد شاملو
    21علیرضا بدیع
    22فریدون مشیری
    23حسین منزوی
    24سعید بیابانکی
    25سیمین بخبهانی
    26پرویز ناتل خانلری
    27عماد خراسانی
    28فروغ فرخزاد
    29فرخی یزدی
    30علی موسوی گرمارودی
    31نصرالله مرداتی
    32ابوالقاسم حالت
    33عباس یمینی شریف
    34ابوالقاسم لاهوتی
    35حسین پژمان بختیاری
    36منوچهر نیستاتی
    37ژاله اصفهانی
    38صابر خراسانی
    39علی میرزایی
    40حسین معصومی
    خداوند یارتان باد…..🌺🌿🌺🌿🌺🌿

    • طارق خراسانی

      خرداد 12, 1399

      سلام و درود بر استاد معصومی عزیر

      با مطالبی که از سزکار خانم فریبا نوری خواندم دریافتم تعداد شاعران برتر را تا 100 یا بیشتر افزایش باید بدهیم.
      جنس شعر از هرچه می خواهد باشد، مهم قدرت شاعرانگی شاعر است.
      شاید شاعران ناشناخته ای که یک بیت هم برای انقلاب شعر نگفته باشند ولی قدرت شاعرانگی آن ها بالا باشد و اصولا چون سایت پاک وابسته به هیچ گروه سیاسی نیست سعی می کنیم شاعران جامع الشرایط در فن شاعری را انتخاب کنیم.
      اگر بناباشد بهترین شاعران انقلابی را انتخاب کنیم موضوع چیز دیگری خواهد شد.
      لطفا تا می توانید بررسی و نام شاعران برتر از دیدگاه خود را به لیست ارسالی بیفزایید.

      در پناه خدا 🌹🌹🌹

  3. محمد یزدانی

    خرداد 11, 1399

    سلام و ارادت .طرح و برنامه ای ارزشمند است . در فرصت مناسب به روی چشم , 💐با آرزوی توفیق جناب عالی و دوستان شریف شما💐

    • طارق خراسانی

      خرداد 12, 1399

      به به رفیق شفیق و عزیز
      سلام و درود
      چقدر شادم کردید
      شما باشید بار سبکتر می شود
      میدانم در این خصوص با کسی رودرواسی ندارید و حق را بیان خواهید کرد.
      متتظر معرفی شاعران برتر از منظر آن استاد گرامی هستم.
      تعداد هر چه بیشتر بهتر
      در پناه خدا
      🌹🌹🌹

  4. مهسا مولایی پناه

    خرداد 11, 1399

    عرض سلام و ادب و احترام خدمت استاد گرامی و فرهیخته
    اسامی شاعران بزرگوار ۴۰ سال اخیر از دیدگاه این حقیر:
    ۱- هوشنگ ابتهاج
    ۲-قیصر امین پور
    ۳-سلمان هراتی
    ۴-افشین یداللهی
    ۵-علی معلم
    ۶-مصطفی رحماندوست
    ۷-فریدون مشیری
    ۸-محمدرضا شفیعی کدکنی
    ۹-صابر خراسانی
    ۱۰-حمید سبزواری
    ۱۱-علی موسوی گرمارودی
    ۱۲-مهدی اخوان ثالث
    ۱۳-حمیدرضا برقعی
    ۱۴-محمدرضا آقاسی
    ۱۵-سیاوش کسرایی
    ۱۶-محمدعلی بهمنی

    • طارق خراسانی

      خرداد 12, 1399

      سلام
      با سپاس
      بنا هست 100 شاعر برتر را انتخاب کنیم اگر فرصت دارید از محبت خود نسبت به این امر خطیر دریغ نورزید.
      در پناه خدا
      🌹🌹🌹🌹

  5. فریبا نوری

    خرداد 11, 1399

    سلام استاد گرانقدرم
    ضمن تقدیر از این دغدغه ارزشمند
    به نظرم کار یک روز و دو روز نیست و واقعا زمان می برد این پروسه. من سال گذشته فعالیت تحقیقاتی سه ساله ای را در این زمینه شروع کردم که شاعران تراز اول نیم قرن اخیر از سال 1350 تا 1400 را بررسی کنم و متوجه شدم بسیاری از شاعران واقعا خوب غیر مشهور را ما اصلا نمی شناسیم مخصوصا اگر صاحب کتاب نباشند یا در سایت های ادبی عضو نباشند اما آن ها هم در منطقه و محله خود شناخته شده اند و کار میدانی دقیقی می طلبد این پروژه.
    به نظرم در حد چند روز فقط می توان به نام بزرگان شناخته شده و مطرح اشاره کرد و پیش بینی می کنم لیست اغلب دوستان با چند نام اضافه تر و کمتر همان باشد که جناب معصومی اشاره کرده اند
    و نکته دیگر این که به جرات می توان گفت تعداد شاعران شایسته و خوب ما در این نیم قرن بسیار زیاد است و شاید به صد مورد هم بتوان اشاره کرد.
    با درود بیکران
    🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      خرداد 12, 1399

      سلام خانم نوری
      وجود شما برای ما براستی کیمیاست و من این را از صمیم دل می گویم و صد درصد دوستان شما را بعنوان شاعری ادیب و پژوهشگر قبول دارند با هرکس صحبت کردم به من گفتند از خانم فریبا نوری غافل مشو.
      شما می توانید به عنوان یک محقق که سالها در این خصوص تحقیق و بررسی داشته ما را در این مهم به شایستگی یاری کنید و یقین دارم آنقدر بزرگوار هستید که دوستان را در انجام این کار خطیر رها نخواهید کرد.
      در صورت ازدیاد شعرا ما رقم انتخاب را بالا می بریم حتا فراتر از 100.
      عچله ای در کار نیست ما اگر بتوانیم تا اسفند 1399 برترین شاعران را انتخاب کنیم عالی ست.
      ضمنا در اینجا عرض می کنم ما به شعر شاعران کار داریم نه اینکه فلان شخص چون در سبستم بوده و چهره ماندگار شده حال او را بعنوان شاعر برتر انتخاب خواهیم. کرد، مخال است لین کار صورت پذبرد.
      انقلاب و مسایل خاص آن جای خوذش و جایگاه مقدس شعر و ادب هم جای خودش اگر خواسته باشیم شاعران برتر انقلابی را انتخاب کنیم قطعا صورت موضوع تغییر خواهد کرد.
      ما به دتبال شناسایی بهترین شاعریم به عنوان مثال زنده یاد مهرداد اوستا از هر جهت برای گزینش شاعر برتر چهل سال اخیر دارای امتیاز بالاست.
      منتظر اسامی شاعران مورد نظر شما بزرگمهر هستم حتا تا 100 نفر. یا بیشتر
      در پناه خدا
      🌹🌹🌹

      • فریبا نوری

        خرداد 12, 1399

        درودها استاد گرانقدرم
        اگر تا پایان سال وقت داشته باشیم که عالیست
        و من هم از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد و نتایج بررسی های خود را در کنار آراء سایر دوستان عزیز قرار خواهم داد.
        با درودهای بیکران و به امید موفقیت این برنامه ارزنده
        🌷🌷🌷

        • طارق خراسانی

          خرداد 12, 1399

          با درود فرااون

          منتظر اقدامات ارزشمند آن بزرگ بانوی پاک هستم

          در پناه خدا

          🌹🌹🌹

  6. محمدعلی رضاپور

    خرداد 12, 1399

    درودتان استاد جان!
    کار باارزشی است.
    استاد جان! در تلگرام نیستید؟
    در گروه تلگرامی شاعران خراسان،
    تشریف نداشتید.
    دوستان، جویای احوال بودند.
    در گروه شعرو ادبیات نوین نیز هم.
    شناسه ی تلگرامی تان را محبت
    می فرمایید؟
    ❤️🙏

  7. علی سیاوشی

    خرداد 12, 1399

    سلام جناب رضاپور عزیز بنده نتونستم عضو گروه فخیم تلگرافتون بشم اگر قابل میدونید بنده رو هم اضافه بفرمایید . خیلی ارادت داریم خدمتتون استاد 🌹🌹🌹🌹

  8. محمدعلی رضاپور

    خرداد 12, 1399

    سلام
    استاد سیاوشی عزیز
    در صفحه ی شخصی تان
    پیونده (لینک)

    @
    parsigui

    را فرستادم.
    کافی است رویش بزنید!
    ❤️

  9. خرداد 28, 1399

    سلام شاعر معروف که معروفه و احتیاج به مغرفی نداره
    من شخصا نظر خانم نوری رو مناسب میدونم

  10. تیر 7, 1399

    سلام
    جناب خراسانی!
    کار ارزشمند و البته بسیار سختی است.
    بنده اسامی چهل شاعر خوب یا بسیار خوب معاصر را در همراهی با پیشنهاد شما آماده کرده ام ولی اعتراف می کنم
    که ممکن است و به ظن قوی ممکن است که اسامی شایسته ای در این لیست، فراموش شده باشند
    بنابراین، لیست چهل شاعر ما، اسامی چهل شاعر خوب یا بسیارخوب از شعرای معاصر است نه این که ادعا کنیم هیچ شاعر معاصری بهتر از آنها نیست.
    همچنين در مواردی به جریان سازی شاعر هم توجه شده است
    و دیگر این که ما شعرای معاصر ایرانی را درنظر گرفته ایم و شعرای فارسی سرای غیر ایرانی، فعلا مورد نظر ما نبوده است.
    ذیلا لیست چهل نفره را براساس ترتیب الفبای نام خانوادگی شاعران
    تقدیم می کنم

  11. تیر 7, 1399

    1. آرامش- غزل،
    بخاطر تصویرسازی و نگاه تازه در
    غزل و گونه هایی دیگر از شعر سنتی

    2. امیری اسفندقه- مرتضی،
    در شعر سنتی بویژه قصائد امروزین

    3. امین پور- قیصر
    در زبان آهنگین و پر آرایه اما صمیمی
    در غزلیات و غیر از آن

    4. برقعی- حمیدرضا
    بخاطر پردازش قوی استعاری در شعر آیینی

    5. بهبهانی- سیمین
    بخاطر طراوت در غزلیات ازجمله به دلیل کاربرد ماهرانه ی اوزان دشوار و حتی بی سابقه

    6. بهجت تبریزی(شهریار) – محمدحسین
    بخاطر زبان فنی و احساسات ظریف در شعر سنتی بویژه غزلیات

    7. بهمنی – محمدعلی
    بخاطر زبان و پردازش تازه در غزلیات

    8. بیابانکی – سعید
    بخاطر زبان شیرین و مخاطب پسند در غزل و…

    9. ترکمان(پژواره) – محمد
    بخاطر زبان فنی و
    سبک جدید در شعر سپید

    10. ترمک – جابر
    به دلیل شورانگیزی در شعر سنتی بویژه غزل

    11.

  12. تیر 7, 1399

    11. جنتی- حسین
    به دلیل غزلیات دارای زبان قوی تلفیقی از قدیم و جدید شعر فارسی
    و بویژه پردازش نقادانه ی مسائل اجتماعی و تاثیرگذاری اجتماعی اش

    12. حسینی- سیدحسن
    بخاطر غزلیات قوی و…

    13. خراسانی – طارق
    بخاطر استادی در اشعار سنتی، شناساندن قالب زیبای غزل چهارپاره
    و تاثیرگذاری اش بر جریان شعر معاصر فارسی بر اثر سال ها شاعری و ارتباط با شعرا و بویژه تاسیس پایگاه شعر پاک

    14. رضاپور -محمدعلی
    بخاطر زبان آهنگین طبیعی در شعر سنتی و ابداع شیوه هایی در شعر نو

    15. زارع- نجمه
    بخاطر غزلیات فنی اما صمیمی

    16. زحمتکش- حسین
    بخاطر غزلیات تاثیرگذار مخاطب پسند

    17. سپانلو- محمدعلی
    بخاطر زبان آهنگین و موضوعات یا نسبتا تازه اش در شعر نو

    18. سپاهی لایین – علیرضا
    به دلیل زبان و نگاه تازه اش در شعر سنتی و تاثیرگذاری اش بر شاعران پس از خود بویژه در شعر خراسان

    19. سپهری – سهراب
    بخاطر صاحب سبک بودنش در شعر نیمایی

    20. سلطانی نژاد – علی
    بخاطر غزلیات قوی

    21.

  13. تیر 7, 1399

    21. شفیعی کدکنی – محمدرضا
    در زبان و مضمون پردازی موفق بویژه در شعر نیمایی و تاثیرگذاری اش بر شعر و ادبیات معاصر فارسی

    22. صباغ نو – امید
    بخاطر غزلیات پرطراوت و شورانگیز

    23. صرافان- قاسم
    در غزلیات شیرین شورانگیز

    24. صفایی – پانته آ
    در غزلیات پراحساس مخاطب پسند

    25. طریقی – غلامرضا
    در غزلیات قوی امروزین و تاثیرگذاری اش بر جریان شعر امروز

    26. عسکری – پانته آ
    بخاطر غزلیات زیبا و فنی و تاثیرگذاری اش بر شعر معاصر فارسی بویژه بعنوان مدیریت سایت مطرح شعر پاک

    27. عسکری- حامد
    بخاطر غزلیات زیبا، شیرین و
    صمیمی اش

    28. فرجی – مهدی
    بخاطر زبان سهل ممتنع امروزین در غزلیات

    29. فرخزاد- فروغ
    بخاطر زبان فنی تازه در شعر نیمایی
    و تاثیرگذاری اش بر جریان شعر معاصر

    30. گلشن- حمیدرضا
    بخاطر غزلیات زیبای مخاطب پسندش

    31.

  14. تیر 7, 1399

    31.گودرزی- یدالله
    بخاطر پردازش قوی در شعر نو و سنتی

    32. مستشار نظامی – نغمه
    در غزلیات زیبا، پراحساس و فنی

    33. مشیری – فریدون
    به دلیل زبان فنی روان و آهنگین
    در شعر سنتی و نو

    34. معاذی- اصغر
    در غزلیات پر احساس و موفق

    35. ملکیان- محمدحسین
    در غزلیات فنی صمیمی همراه با مضمون یابی های موفق

    36. موسوی- مهدی
    در زبان و نگاه نو بویژه در
    غزل پست مدرن

    37. مهدی پور – جواد
    بخاطر غزلیات موفقش در سبک هندی

    38. نظری – فاضل
    بخاطر غزلیات موفقش در سبک هندی و تاثیرگذاری اش بر شعر معاصر

    39. نوری – فریبا
    بخاطر زبان و نگاه تازه بویژه در شعر نیمایی

    40. هراتی – سلمان
    بخاطر غزلیات زیبا و صمیمی اش و به دلیل تاثیرگذاری اش بر جریان شعر معاصر

  15. تیر 7, 1399

    قطعا نام بانو شاعر آذربایجانی
    مهتاب ایزدسرشت که درخصوص سپید، نیمایی، کلاسیک ووو سبک های بسیاری سرایش قوی دارند فراموش شده ایشان همچنان در پی ابداع سبک جدید باهمراهی دادا بیلوردی شرکت خواهند کرد
    با احترام

    • طارق خراسانی

      تیر 20, 1399

      سلام و درود

      سپاس از حضور بسیار موثرتان

      در پناه خدا 🙏❤️🙏

  16. این اسامی از نظرم از قلم افتاده بودن:
    کاظم بهمنی
    فرامرز عرب عامری
    سجاد شهیدی
    محسن نظری

  17. درودها
    کار خوب و شایسته ای هست
    اما این تعداد بسیار کم است این نظر بنده است
    به هر حال من مشتاق بر آنم
    این تعداد اشخاص شاعر و برجسته را
    زودتر بشناسم
    و از احساس و قلمشان بیشتر بخوانم
    شادزی☺️☺️☺️🌺🌺🌺

  18. محمدعلی رضاپور

    مرداد 2, 1399

    سلام و درود
    پیرو امر جناب استاد طارق خراسانی
    (در پیامی که در مطلب رأی گیری کارگاه ششم فرستاده اند)
    به خواست خدا، لیستی ارائه خواهم داد.
    دوستان هم لطفا همچنان مشغول باشند و لیست های خود را بفرستند.
    شیوه ی این جانب در معرفی شاعران برتر صد ساله ی اخیر، معرفی شاعران شایسته ای ست که نام شان حتی یک بار هم در پیام های پیشین نیامده است. بر این اساس، ابتدا شاعرانی را که به ترتیب در پیام های بالا، نام شان هست، ذکر می کنم و سپس لیست خودم را بدون تکرار آن اسامی عرضه خواهم کرد. از آن جا که ممکن است پیام های بالا، ویرایش شود و در آنها نام هایی افزوده یا کاسته، اسامی شاعرانی را که معرفی شده اند، بدون شماره (و به ترتیب آمدن در پیام ها ی بالا) ذکر خواهم کرد و چنانچه به اشتباه، نامی حذف یا تکرار شد، لطفا گوشزد بفرمایید!
    سپاس
    🌹🌹🌹

  19. محمدعلی رضاپور

    مرداد 2, 1399

    مشخص است که ترتیب نام های شاعران در مجموعه پیام های دوستان، نشانه ی رتبه بندی جایگاهی آنها نیست.
    با تذکر این مطلب، خدمت تان عرض می کنم که
    نام هاي سرایندگان در پیام های پیشین به ترتیب از این قرار بوده اند:
    سید محمد حسین بهجت تبریزی (شهریار)
    احمد شاملو
    سیمین بهبهانی
    پروین اعتصامی
    امیرهوشنگ ابتهاج
    فریدون مشیری
    مهدی اخوان ثالث
    فروغ فرخزاد
    مهرداد اوستا
    شفیعی کدکنی
    علی صالحی
    عماد خراسانی
    تولّلی
    کسرایی
    نادرپور
    معینی کرمانشاهی
    حسین منزوی
    منصور اوجی
    حمید مصدق
    رؤیایی
    سپیده کاشانی
    اسماعیل اوجی
    قیصر امین پور
    فاضل نظری
    گل آقا
    ابوالفضل زرویی
    ابوالقاسم حالت
    لاهوتی
    طارق خراسانی
    محمدعلی رضاپور (با سپاس از مهر دوستان)
    نیما (یوشیج)
    سهراب سپهری
    رهی معیری
    سلمان هراتی
    محمدکاظم کاظمی (هرات افغانستان)
    ناتل خانلری
    بیابانکی
    منوچهر نیستانی
    پژمان بختیاری
    حسین پناهی
    خسرو فرشیدورد
    کامران عالیان
    غزل آرامش
    جابر ترمک
    علی محمد صالحی
    حسن نبی جندقی
    علی معصومی
    محمد ابراهیم جاذب نیکو
    رند خراسانی
    سید محمد طباطبایی
    غلامحسین جمعی
    غزل لنگرودی
    ایمان کاظمی
    محمد یزدانی
    حمیدرضا گلشن
    سمانه تیموریان
    پانته‌آ عسکری
    علی رفیعی
    جواد مهدی پور
    عباس خوش عمل کاشانی
    محمدحسین اخباری
    ابراهیم حاج محمدی
    علی اکبر سلطانی
    مهدی واحدی
    احمد رحیمی مرودشت
    بهناز رستمی
    ایمان اسماعیلی
    محمدعلی عرب نژاد(عاکف)
    محسن نظری
    بهنام حیدری فخر
    رجب توحیدیان
    آرمان داوری
    عباس جفره
    سوسن خسروی
    فرشید افکاری
    سیده نسترن طالب زاده
    نسرین حسینی شیرازی
    صدیقه محمدجانی
    فردین صمدی
    مجنون ملایری
    عظیمه ایران نژاد
    احمد البرز
    علی سلطانی نژاد
    نرگس کشاورز (گرگان)
    رضا زمانیان قوژدی
    شادان شهرو بختیاری
    سلمان مولایی
    هادی بهروزی
    سهراب مظاهری
    سیروس مشفقی
    مهدی اخوان لنگرودی
    مهرداد جمشیدی (مانا)
    قاسم بیابانی
    مازیار نژادیان
    آرزو نوری
    اکبر رشنو
    مستانه دادگر
    سپیده طالبی
    مینا یارعلیزاده
    نسترن خزایی
    رضا هراتی
    فرشید صادقی
    محمدحسن چگنی زاده
    الهام امرباس
    امیرجلالی
    فریدون ناصرخان کرمانشاهی
    امید علی دائم (امید)
    لیلا رنجبران
    مصطفی حسینی (مرودشت)
    زهره عسکری
    آرزو احمدی
    مژگان علیمردانی
    فرهاد صادقی
    غزاله رستم زاده
    رکسانا اعتمادی
    زینب اردمه
    مهتاب محمدی راد
    فرزاد امین اجلاسی
    لادن آهور
    محمدکریم نیستانک
    محمد ترکمان (پژواره)
    سعید فلاحی
    غلامرضا زربان
    مهدی دارویی
    سعید رستمی
    هنگامه احمدی
    حسن گایینی
    احمد بیابانی
    مینا مهرآفرین
    امیرحسین رحیمی زنجانبر
    گلناز جلالی
    فرزاد جهانبانی
    فاطمه کیانی
    صابر خراسانی
    علی انسانی
    محمدجواد شرافت
    قاسم صرافان
    هادی جانفدا
    (نام چند نفر هم بعنوان شاعران برتر گویش ها و زبان های ایرانی یا برخی از ایرانیان آورده شده است که البته به نظر این قلم، حیطه ی دیگری
    می طلبد اما به احترام صاحبِ آن نظر، نام هاشان را در پرانتز بازگو می کنم:
    شیرکوبیکس
    عزیز بیرانوند
    سواره ایلخانی زاده
    ژیلا حسینی
    کدخدا مازنی
    مجید جعفرزاده کسیانی)
    سجاد سامانی
    شهراد میدری
    مهدی فرجی
    حسین جنتی
    اصغر معاذی
    بهمن صباغ زاده
    امید صباغ نو
    نجمه زارع
    علیرضا بدیع
    محمدحسن جمشیدی
    سید مهدی موسوی
    سید حمیدرضا برقعی
    زهرا وهاب
    اعظم حسن زاده
    جواد مزنگی
    جواد منفرد
    نفیسه سادات موسوی
    صنم نافع
    احمد جم
    غلامرضا طریقی
    سید حسن حسینی
    مهدی نژادهاشمی
    ناصر حامدی
    محمد شیخی
    مسلم محبی
    محمدمهدی سیار
    سید تقی سیدی
    ایمان زعفرانچی
    یاسر قنبرلو
    حسین زحمتکش
    کبری موسوی قهفرخی
    محمد سلمانی
    محمد قهرمان
    محمدعلی بهمنی
    یغما نیشابوری
    حمید سبزواری
    علی معلم
    محمدتقی بهار
    علیرضا قزوه
    احمد عزیزی
    مهدی سهیلی
    فرخی یزدی
    علی موسوی گرمارودی
    نصرالله مردانی
    عباس یمینی شریف
    حسین پژمان بختیاری
    ژاله اصفهانی
    علی میرزایی
    حسین معصومی
    افشین یداللهی
    مصطفی رحماندوست
    محمدرضا آقاسی
    مرتضی امیری اسفندقه
    محمدعلی سپانلو
    علیرضا پناهی لایین
    علی سلطانی نژاد
    پانته‌آ صفایی
    حامد عسکری
    یدالله گودرزی
    نغمه مستشار نظامی
    محمدحسین ملکیان
    فریبا نوری
    فرامرز عرب عامری
    سجاد شهیدی

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 11, 1399

      سلام و درود دوباره
      فرهیختگان گرانقدر،
      منتظر حضور جدی تر شما در این مهم هستیم. 🌷🌷🌷

      • بهروز پژواک

        شهریور 2, 1399

        سلام و درود جناب استاد رضا پور گرامی بنده مطالب خود را پیرامون شاعران برتر معاصر همین بامداد در جواب جناب استاد طارق خراسانی ارسال نمودم ولی در حال حاَضر آن متن را نمی بینم آیا باید مجددآ در جای خاصی ارسال کرد یا همان ارسال کفایت دارد ؟

        • مدیر سایت

          شهریور 2, 1399

          سلام و تقدیم احترام
          مطلب مربوطه دریافت نشده، لطفا مجددا در همین صفحه ارسال بفرمایید

        • محمدعلی رضاپور

          شهریور 2, 1399

          سلام و درود
          جناب پژواک بزرگوار،
          مطلبی که فرمودید،
          به سایت
          ارسال نشده است.

      • اله یار خادمیان

        آبان 18, 1399

        جناب رضا پور عزیز کاش با یک الحمد هم
        یادی از ما کرده بودی سربلند باشی

        • محمدعلی رضاپور

          آبان 18, 1399

          سلام و درود و ارادت
          و عرض ادب و احترام وافر
          خدمت استاد گرانقدرم
          جناب خادمیان عزیز،
          استاد جان!
          لطفا نخست، عذر شرمندگی ام را بپذیرید!
          دوم، این که
          همان طور که در پیام، تاکید کرده بودم،
          سعی بر عدم استفاده از نام هاي تکراری داشتم
          و گمانم بر این بود که نام شریف شما، شاعر پیشکسوت و پرتوان،
          پیش تر
          زینت بخش صفحه بوده است.
          دیگر، این که قصد داشتم لیستم را کامل تر کنم اما با کمک بزرگوارانی که پیام های بعدی را فرستاده اند، با توجه به این که لیست، تا حدودی تکمیل شده بود، از این کار
          منصرف شدم اما گمانم بر این بود که نام شریف شما پیش تر ذکر شده است
          و البته مرتکب غفلتی به علت کم توجهی و کم حواسی شده ام که امیدوارم به بزرگی خود، ببخشایید!
          خلاصه:
          نام شریف شما می بایست پیش تر از اینها برده
          می شد و خدا را شکر
          که جناب باباطارق عزیز،
          قدری از شرمندگی مان کاسته اند
          هرچند همچنان در فکر بلکه در شوک مانده ام.
          گذشته از ارادت قلبی ام به شما و حق استادی تان بر گردن،
          در مقام بی طرفانه ی داوری هم نام شما حتما در لیست بهترین های شعر معاصر
          قابل ذکر است.
          ❤️🙏

          • اله یار خادمیان

            آبان 20, 1399

            سپاسگزارم از محبت و معر فت شما
            دوست و برادر گرامی انسان فراموشکار است ازاین بابت هیچ نگران نباشید به هر حال بنده شمارا از صمیم قلب دوست دارم

            سربلند باشی🌹🌹🌹

          • محمدعلی رضاپور

            آبان 20, 1399

            سلام و درود و عرض ادب و احترام

            بسیار سپاسگزارم
            استاد گرانقدرم
            جناب خادمیان عزیز
            ❤️🙏

    • طارق خراسانی

      مرداد 14, 1399

      سلام

      از صمیم دل از شما بزرگمرد فرهیخته تشکر می کنم لیست شما تقریبا جامع است من به شما ایمان دارم هم به صداقت و هم به معرفت و دانش ادبی، لطفا این صفحه را رها نکنید و باز ما را یاری کنید بنده بعلت مشغله های کاری فراوان قادر به مدیریت دلخواه این پست نیستم لذا مرا یاری فرمایید.

      در پناه خدا ❤️❤️🙏❤️❤️

      • محمدعلی رضاپور

        مرداد 14, 1399

        سلام و درود و ارادت و احترام
        ❤️❤️❤️🙏🙏❤️❤️❤️

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 14, 1399

      سلام و درود
      لیست این جانب،
      از نام هاي ذکرنشده در پیام های قبلی، بدون ذکر عناوین و القاب، بدون رتبه بندی، بدون ترتیب الفبایی،
      بدون توجه به دسته بندی های سیاسی و مذهبی و غیره بلکه تنها از منظر ارزش ادبی و همراه با آوردن (قسمتی از) شعر و گاهی با معرفی مختصر شاعر خواهد بود:

      • محمدعلی رضاپور

        مرداد 14, 1399

        1- علیرضا فولادی: بنیانگذار شعر سه گانی،دکترای ادبیات و شاعر قالب های مختلف،
        نمونه ای از سه گانی هایش:
        مرگ هم یک بهانه ست باید از خود گذر کرد
        زندگی، حسّ یک رودخانه ست.

        2- علی اکبر یاغی تبار:
        از ویژگی های شعری او، استفاده از اوزان خوش آهنگ امروزین و برخی قالب های ترکیبی، استفاده ی ماهرانه و متعادل از واژگان ادبی کهن در کنار استفاده ی کنترل شده از واژه های عامیانه، ساخت ترکیبات بدیع و توصیف قوی دردمندی های شخصی قابل همذات(همزاد) پنداری از طرف مخاطب است.او شاعر توانمند خستگی و رنج و افسردگی ست.نمونه:
        خسته ام، خسته از این گونه دوام آوردن
        خسته ام، خسته از این صبح به شام آوردن
        خسته ام خسته از این خستگی پی در پی
        خسته ام خسته از این دانه به دام آوردن….

        3- سیدکریم امیری فیروزکوهی:
        شاعری فاضل، قصیده و غزلسرایی توانمند و صاحب شیوه ای ساده و شیوا و در عین حال قوی که گاهی به سبک هندی می گراید.
        نمونه:
        ای دل به مهر داده به حق! دل، سرای تو
        وی جان به عدل کرده فدا!
        جان، فدای تو
        ای کشته ی فضیلت! جان، کشته ی غمت
        وی مرده ی مروّت! میرم به پای تو….

        4- ایرج میرزا:
        شاعر قالب های مختلف با شیوه ای ساده و روان که از پاک ترین تا بی شرمانه ترین موضوعات را در آثار خود، گرد آورده است.نمونه:
        داد معشوقه به عاشق، پیغام
        که کنَد مادر تو با من جنگ
        هر کجا بیندم از دور کند
        چهره، پُرچین و جبین، پر آژنگ….

        5- حبيب الله چایچیان(حسان):
        از نوجوانی شاعری را آغاز کرد و مدتی بعد، دیگر اشعارش را سوزاند و خود را وقف شعر در مدح اهل بیت نمود و بیش از نیم قرن در این راه کوشید. اشعاری از او زبانزد هیأت های مذهبی است.
        نمونه شعر:
        دوست دارم شمع باشم تا که خود تنها بسوزم
        بر سر بالینت امشب، از غم فردا بسوزم
        دوست دارم هاله باشم تا ببوسم روی ماهت
        یا شوم پروانه، از شوق تو، بی پروا بسوزم….

        6- محمد شمس لنگرودی:
        خالق عاشقانه های صمیمی، تخیل آمیز و سرشار از مضمون های زیبا در شعر سپید، نمونه شعر:
        گلایل را دوست دارم
        به خاطر قلبش
        که از پس برگ های لطیفش پیداست
        دل آدمی پیدا نیست
        و سرانگشتانت را سیاه می کند چون گردو
        اگر بگشایی
        و ببینی.

        7- حسین شیردل:
        از شاعران جوان و صاحب ذوق معاصر که بویژه غزل های جانانه و البته غمگنانه ای دارد. نمونه شعر:
        به سیخ می کشم امشب، قناری جگرم را
        به میخ می کشم آخر، صلیب درد سرم را
        به تاخت آمده ام تا ببازم آنچه که دارم:
        تمام شعله ورم را، تمام بال و پرم را….

        8- سید مهدی حمیدی شیرازی:
        از اساتید و شاعران سنتی سرایی که مخالف شدید شعر نو بود و برخوردهای بسیار بد احمد شاملو با او در تاریخ ادبیات معاصر، معروف است و در پی تلاش های شاملو، او تا حدود زیادی از اوج شهرت به عزلت نسبی نشست.
        نمونه شعر:
        شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد
        فریبنده زاد و فریبا بمیرد
        شب مرگ، تنها نشیند به موجی
        رَوَد گوشه ای دور و تنها بمیرد….

        • محمدعلی رضاپور

          مرداد 19, 1399

          9- شیون فومنی (میر احمد سید فخری نژاد):
          شاعر دو زبانه ی فارسی و گیلکی که بویژه او را احیاگر شعر گیلکی معاصر می دانند و در شعر فارسی نیز هم در قالب های سنتی و هم در شعر نو طبع آزمایی کرده است.
          اشعار فارسی او نیز صمیمی، تخیل آمیز تودرتو
          به سبک هندی، با حال و هوای بومی سرزمین گیلان و تازه و پرطراوت است.
          نمونه شعر:
          تا به دلخواه کبوتر، سفره اندازد برنج
          کاش در باران اشکم قد برافرازد برنج
          چنگ جنگل شد نسیم آهنگ تا در گوش دشت
          چشم اندازد افق را نغمه پردازد برنج….

          10- مشفق کاشانی
          (عباس کی منش):
          شاعری دیرآشنا که سال های طولانی با شاعران زیادی در ارتباط بود و مسئولیت داشت و از شاعران انقلابی ست که به این خاطر، محبوب نظام و مورد بغض دشمنان نظام بوده و گذشته از همه ی اینها، شاعر قابل ذکری ست.
          نمونه شعر:
          بهار آمد، بهار من نیامد
          گل آمد، گلعذار من نیامد
          برآوردند سر، از شاخ،
          گل ها
          گلی بر شاخسار من نیامد….

          11- بیداد خراسانی
          (امیرحسین خوشنویسان سبزواری):
          چند شعر از این شاعر معاصر در فضای مجازی و مخصوصا تلگرام او هست که باعث می شود علیرغم همه ی حرف های مخالف و بعضا عجیب و غریب، او را بعنوان یکی از شاعران قابل توجه و تاثیرگذار معرفی کنیم چراکه در مقام معرفی اسامی شاعران قابل ذکر معاصر،
          نباید (تا حد امکان) سلایق شخصی خود و جناحی این و آن را ملاک قرارداد و البته آنچه مهم است، در اصل، ارزش ادبی آثار و
          در حاشیه، قدرت تاثیرگذاری (مثبت یا منفی) آنهاست.
          گویا این شاعر، ازچندسال پیش یعنی مدتی پس از خواندن شعر زیر، ناپدید شده است:
          گیرم گلاب ناب شما، اصل قمصر است
          اما چه سود؟ حاصل گل های پرپر است
          شرم از نگاه بلبل بی دل نمی کنید؟
          کز هجر گل، نوای فغانش به حنجر است….

          12- یوسفعلی میرشکاک:
          از مؤثر ترین شاعران جریان انقلاب اسلامی و سراینده ی اشعاری در قالب ها و گونه های مختلف ادبی. یک دوبیتی از او:
          یاری که از او به دل، غباری دارم
          با زلف شکسته اش قراری دارم
          با او پس از این مرگ در اعماق عدم
          آن سو تر از این وجود، کاری دارم.

          13- محمدرضا عبدالملکیان:
          از شاعران نوپرداز جریان انقلاب اسلامی و سراینده در قالب هایی همچون چهارپاره، نیمایی و سپید.
          پسر او به نام گروس هم در سپید سرایی، چهره یی آشناست.
          سپیدهای گروس
          دلنوشته هایی هستند پراحساس با تصاویری تازه.
          نمونه شعر از محمدرضا عبدالملکیان:
          رو به روی من فقط تو بوده ای
          از همان نگاه اولین
          از همان زمان که آفتاب
          با تو آفتاب شد….

          14- سهیل محمودی
          (سیدحسن ثابت محمودی): از شاعران معاصر بسیار فعال در صدا و سیما و خانه ی شاعران در طول سال ها
          و طبعا شناخته شده در نظر اهالی ادبیات و بسیاری از عموم.
          نمونه شعر:
          آغاز من تو بودی و پایان من تویی
          آرامش پس از شب طوفان من تویی
          حتی عجیب نیست که در اوج شک و شطح
          زیباترین بهانه ی ایمان من تویی….

          15- شاطر عباس صبوحی:
          از شاعران خوش قریحه و نازک پرداز معاصر که گویا سواد هم نداشت اما اشعار خوبی در برخی قالب ها ی سنتی و بویژه غزلیات زیبای عاشقانه دارد. از اوست:
          دو چشم مست تو، خوش می کشند ناز از هم
          نمی کنند دو بد مست، احتراز از هم
          شدی به خواب و به هم ریخت خیل مژگانت
          گشای چشم و جدا کن سپاه ناز از هم….

          16- لیلا کردبچه:
          غزلسرایی که به شعر سپید، روی آورد و البته هر از گاه، به سرایش شعر سنتی هم می پردازد. پژوهشگر و دکترای ادبیات معاصر است. بیان احساسات زنانه از ویژگی های شعر اوست. نمونه:
          و یک روز فهمیدیم “عزیزم”
          نام کوچک هیچ کدام مان نیست
          و شام خوردن زیر نور شمع
          چشم هایمان را کم سو می کند….

          • محمدعلی رضاپور

            مرداد 21, 1399

            17- علی اکبر ابراهیمی راد مشهور به ابراهیم زاده:
            پیشکسوت ادبی و از مهم ترین شاعران و اهالی قلم استان گلستان در پیش و پس از انقلاب اسلامی، نمونه شعر:
            خون من مرهم اگر می بود زخم تیشه را
            گرگ شب، خنجر نمی زد اختران بیشه را
            شور فرهادان اگر می رفت تا اوج سما
            باد مسمومی نمی آ‌شفت خواب بیشه را….

            18- یدالله مایل تویسرکانی:
            او را سراینده ی حدود بیست هزار بیت دانسته اند. با این که اشعارش به سبک سنتی ست، حال و هوای عصر جدید حتی با استفاده از برخی واژه های دنیای جدید در آنها دیده می شود که بی ربط نیست به آشنایی او با زبان های فرانسه و روسی (وعربی) و مسئولیت های دولتی اش در زمان پهلوی،
            نمونه:
            دانی ز چه با عواطف زنده ی خویش
            کردَه ست اروپا همه را بنده ی خویش
            ما جمله به فکر ذکر بگذشته ی خود
            آنها همه در خیال آینده ی خویش.

            19- گلچین گیلانی(مجدالدین میرفخرایی): با شعر “باران” به شهرت رسید و در بسیاری از اشعارش طبیعت گیلان، حضور برجسته ای دارد. نمونه:
            ای جنگل بزرگ من! این برگ های زرد
            بازیچه های بال و پرِ بادهای سرد
            زیبایی گشاده رخِ رازهای تو
            خوشرنگی نهفته ی آوازهای تو….

            20- محمدرضا نعمتی زاده:
            شاعری از استان بوشهر و معروف به نیمای جنوب و با این حال، شاعر هر دو سبک سنتی و نو، نمونه:
            تا آن دیار در پس کُهسار تابناک
            خانه ی سیمرغ
            بال زنان رفتم و دیدم
            رفتم تا آن قلمرو بهشتی خرم
            دهکده ی پای کوه
            گیسو افشانده روی دامن گلزار….

            21- حسن هنرمندی:
            آشنایی زیادی با ادبیات فرانسه داشت و از این طریق، رمانتیسم در اشعار او حضور بارزی دارد. نمونه:
            در شعر من که رقص امید است و بیم مرگ
            در شعر من که زمزمه ی انتظار ها ست
            بس دردها که خفته در آغوش هر سرود
            بس رنج ها که همسفر یادگار ها ست….

            22- نیّره سعیدی(میرفخرایی):
            نخستین زن ایرانی برنده ی جایزه ی یونسکو که با ترجمه ی منظوم قصه های لافونتن از فرانسه به فارسی به این جایزه دست یافت. علاوه بر این، دو مجموعه شعر دیگر هم دارد. او نماینده ی مجلس شورای ملی بود. نمونه شعر:
            ای خاک نیاکان من ای مهد دلیران!
            ای مفخر تاریخ کهن ای وطن من!
            از روز ازل، مهر تو با شیر، درون شد
            با جان برود مهر تو بیرون ز تن من….

            23- ارفع کرمانی(سید محمود توحیدی): غزل های عارفانه ی او به نوبه ی خود در شمار آثار مورد توجه در شعر معاصر بوده و دکتر غلامحسین یوسفی آنها را ستوده و همچنین اشعارش مورد توجه آهنگسازان و خوانندگان قرار گرفته است.
            او طی چهارسال پیاپی از 1350 تا 1354 بعنوان نویسنده ی برتر کشور، شناخته شد.
            نمونه شعر:
            بی خبران! خبر، خبر، میکده، باز، باز شد
            نیمه شبی به درگهی دست کسی دراز شد
            شیخ فرود آمد از منبر وعظ و مرثیت
            مطرب عشق از میان هی زد و بر فراز شد….

            24- سید محمدعلی ریاضی یزدی: شاعر اهل بیت و ملک الشعرای آستان حضرت معصومه، او در قالب های قصیده، غزل، قطعه و مثنوی می سرود. نمونه:
            بوی بهشت می وزد از کربلای تو
            ای کشته ای که جان دو عالم فدای تو
            دیوانه وار آمده ام تا به قتلگاه
            وقتی به استغاثه شنیدم صدای تو….

          • محمدعلی رضاپور

            شهریور 23, 1399

            سلام و درود دوباره
            با تشکر از همه ی بزرگواران،
            بنده قصد داشتم این لیست را بدون استفاده از نامی تکراری کامل کنم
            و نام هاي به کار رفته در پیام های بعدی برایم اهمیت داشته است و بویژه در
            پیام سرکار خانم بهاره کیانی قلعه سردی،
            اسامی، جامعیت خیلی بیش تری دارند
            و دیگر، بشخصه نیاز به ادامه ی لیست خود نمی بینم
            با این حال،
            باز هم برخی اسامی
            از قلم افتاده اند
            مثلا جناب حامی شریبی، شاعر صاحب سبک در شعر سپید و سروش که شایسته بود پیش تر نام شان ذکر می شد و حتما برخی بزرگان دیگر.
            یک بار دیگر،
            از سرکارخانم بهاره کیانی قلعه سردی
            که یکی از شاعران قابل ذکر و مطرح روزگار هستند، بابت لیست نسبتا جامع شان تشکر می کنیم.

  20. حسن مصطفایی دهنوی

    مرداد 14, 1399

    با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرانقدر
    حسین منزوی
    منصور اوجی
    حمید مصدق
    سایه
    رویایی
    سپیده کاشانی
    اسماعیل اوجی
    قیصر امین پور
    فاضل نظری
    گل آقل
    ابوالفضل زرویی
    ابوالقاسم حالت
    لاهوتی
    علیرضا پناهی لایین
    علی سلطانی نژاد
    پانته‌آ صفایی
    حامد عسکری
    یدالله گودرزی
    نغمه مستشار نظامی
    -افشین یداللهی
    -علی معلم
    -مصطفی رحماندوست
    -فریدون مشیری
    -محمدرضا شفیعی کدکنی
    صابر خراسانی
    حمید سبزواری
    علی موسوی گرمارودی
    مهدی اخوان ثالث

  21. عسل اسدیان

    مرداد 14, 1399

    درود بر همه عزیزان در سایت خوب شعر پاک
    اطلاعیه جدیدا به دست بنده رسیده و از ورودی های جدید سایت هستم و بسیار خرسند از آشنایی با این سایت و همه عزیزان ودوستان فرهیخته در اینجا هستم انشاالله افتخار شاگردی تک تک عزیزان را داشته باشم و بیاموزم سپاس مجدد.

    1-شهریار
    2-سیمین بهبهانی
    3-پروین اعتصامی
    4-فریدون مشیری
    5-امیرهوشنگ ابتهاج
    6-فروغ فرخزاد
    7-مهدی اخوان ثالث
    8-شفیعی کدکنی
    9-حمید مصدق
    10-مهرداد اوستا
    11-قیصر امین پور
    12-فاضل نظری
    13-سهراب سپهری
    14-نیما (یوشیج)
    15-ابوالقاسم حالت
    16-سپیده کاشانی
    17-علی صالحی
    18-تولّلی
    19-معینی کرمانشاهی
    20-سلمان هراتی
    21-حسین پناهی
    22-فرشید افکاری
    23- نسترن طالب زاده
    24-نسرین حسینی شیرازی
    25-عماد خراسانی
    26-رهی معیری
    27-سلمان مولایی
    28-مهرداد جمشیدی(مانا)
    29-الهام امرباس
    30-امیرجلالی
    31-فریدون ناصرخان کرمانشاهی
    32-امید علی دائم (امید)
    33-لیلا رنجبران
    34-مصطفی حسینی (مرودشت)
    ز35-هره عسکری
    36-آرزو احمدی
    37-مژگان علیمردانی
    38-فرهاد صادقی
    39-طارق خراسانی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    🙏🙏🙏🙏🙏
    پایدار و مانا باشید

    • طارق خراسانی

      مرداد 15, 1399

      سلام و درود

      ممنون از حضورتون در این بخش
      امید است با همت عالی اعضای فرهیخته بتوانیم در آغاز قرن پانردهم کاری خوب و ارزشمندی را به دوستداران شعر و ادب ارایه دهیم.

      در پناه خدا

      🌿🙏❤️🙏🌿

      • عسل اسدیان

        مرداد 15, 1399

        درود بر استاد نازنینم

        فراخوان بسیار عالی وحرکت فرهنگی شما شایان ستودن می باشد وبسیار خرسندم که در این جریان فرهنگی نقش بسیار کوچکی ایفا گر باشم .امیدوارم باهمت همه عزیزان و همانا تلاش صمیمانه شما استاد گرانمایه کار فرهنگی بسیار دلپذیر وشایسته ای فراهم گردد و به نحوی شایسته از عزیزان هنرمند یاد گردد.

        در مسیر سبزتان همواره پیروز باشید ودر پناه ایزد
        🌷🌷🌷🌷🙏🌺

        • طارق خراسانی

          آذر 13, 1399

          سلام خانم اسدیان گرامی

          امیدوارم عضو هیئت بررسی و تنظیم اسامی شاعران برتر شده تا از وجودتان بیشتر استفاده شود.
          در صورت موافقت ارتباط شما با خانم بهاره کیانی را برقرار کرده تا در این امر مهم سرعت بخشیده شود.

          در پناه خدا🌹

          • عسل اسدیان

            آذر 19, 1399

            درود استاد طارق نازنین باعث افتخار است
            لطفا طریقه ارتباط را می فرمایید
            بنده آماده وباعث مباهات بنده است
            موفق باشید
            🌹🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      آذر 13, 1399

      سلام و درود

      خیر مقدم

      سپاس از همکاری موثر آن بزرگ بانو

      در پناه خدا 🌹🌹🌹🌹

  22. سلام و درود فراوان به همه ی دوستان و فرهیختگان و همچنین استاد طارق که افتخار دیدارشان را در اجلاس چهارم شاعران آزاد را داشتم
    و استاد صاحب ایده و آینده دار جناب رضاپور
    بنده به جمع شاعرانی که دوستان معرفی کردند که مورد انتخابی بنده هم میباشند
    اضافه میکنم

    ۱ ـ خانم دکتر سوگل مشایخی
    ۲ ـ مرحوم رحیم منزوی اردبیلی
    ۳ ـ مرحوم یحیوی
    ۴ ـ مرحوم فکری
    ۵ ـ مرحوم انور
    ۶ ـ مرحوم منعم اردبیلی
    ۷ ـ مرحوم معجز
    ٨ ـ استاد کریمی مراغه ای
    ۹ ـ استاد غفاری
    که همه از شاعران آئینی و حسینی میباشند که برای آذری زبانها نامهایی آشنا هستند

    بازبه عرض میرسانم همه ی شاعران انتخابی دوستان هم
    انتخاب بنده میباشند
    موفق باشید
    یا علی ع

  23. سلیمان حسنی

    مرداد 17, 1399

    سلام برشمااستادارجمند:
    شهریار
    ابتهاج
    پروین
    بهبهانی
    شاملو
    سهراب
    نیما
    مشیری
    اخوان
    حالت
    دکتریوسفی
    فروغ
    اوستا
    شفیعی
    امین.پور
    رهی
    سپیده کاشانی
    هراتی
    گرمارودی

    • طارق خراسانی

      آذر 13, 1399

      سلام و درود

      سپاس از حضورتان

      در پناه خدا
      🌹

  24. علی مزینانی عسکری

    مرداد 18, 1399

    سلام و عرض ادب
    شکرخدا بوستان شعر ایران زمین به خصوص در این قرن چنان پربار است که انتخاب یک نفر امری است محال اما چون تکلیف شده من نیز به رسم ادب چند نام را تقدیم می کنم
    پروین اعتصامی
    شهریار
    حمید سبزواری
    ملک الشعراء محمدتقی بهار
    رهی معیری
    نیما یوشیج
    سهراب سپهری
    اخوان ثالث
    فریدون مشیری
    سیداشرف الدین حسینی
    احمدشاملو
    سیمین بهبهانی
    فرخی یزدی
    عارف قزوینی
    هوشنگ ابتهاج
    قیصر امین پور
    محمدعلی سپانلو
    شفیعی کدکنی
    یمینی شریف

    • طارق خراسانی

      آذر 13, 1399

      سلام دوست خوبم

      سپاس از حضور موثرتان

      در پناه خدا

  25. لیلا طیبی

    مرداد 18, 1399

    درود و ادب استاد طارق ارجمند

    لیست بنده جهت نظرسنجی
    این لیست فارغ از برتری کسی بر کسی دیگر است
    بنده از افرادی انتخاب کردم که در حال حاضر در قید حیات اند

    عبدالجبار کاکایی
    یدالله گودرزی
    پانته‌آ صفایی
    طارق خراسانی
    فریبا نوری
    سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
    حسین پژمان بختیاری
    عزیز بیرانوند
    محمد ترکمان (پژواره)

    درود و ادب

  26. مسیب عبدلپور

    مرداد 18, 1399

    سلام و عرض ادب
    خود را کمتر از این می دانم که دست به انتخابی بزنم اما لیست شاعران گرامی که از خواندن سروده هایشان لذت می‌برم و ارزشمندم خدمت شما ارسال میکنم

    لیلا طیبی
    بهروز وندادیان
    امجد ویسی
    یدالله گودرزی
    پانته‌آ صفایی
    طارق خراسانی
    فریبا نوری
    جواد خلیلی
    محمدعلی بهمنی
    سید علی صالحی
    سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
    حسین پژمان بختیاری
    علی معصومی
    محمد ترکمان (پژواره)
    مجتبی ابوالفتحی

    درودتان
    ارادتمندیم

  27. سلام و درودها خدمت جناب طارق عزیز و عالیمقام ، طرح بسیار زیبایی در جمع آوری اسامی شاعران سده ی اخیر در دست دارید که امیدوارم به کمک و
    دوستان و الطاف حضرت سبحان به شایستگی هر چه تمام تر به انجام برسد.

    آنچه من از کامنتهای دوستان مطالعه کردم اسامی گفتنی را همه گفته اند و لزومی بر تکرار نیست. لذا بنده به عنوان موزون سرایی از دیار نصف جهان اسامی چند شاعر این دیار که شاید کمتر اسامی آنها دیده شده و کمتر کسی اشعارشان را مطالعه کرده خدمت حضرتعالی عرض میکنم.

    زنده یاد رسول جاور (جابر اصفهانی) ، بنده در نوجوانی از محضر ایشان آموخته ام.
    زنده یاد صغیر اصفهانی
    زنده یاد شاهی

    و از بزرگواران حاضر ؛

    محمد رضا کاکائی
    مهرناز آزاد
    محسن مهراسا

    توفیقات روز افرون حضرتعالی و دوستان در سایت شعر پاک را از خداوند متعال خواهانم. 🌹🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      مرداد 25, 1399

      سلام

      سپاس ایمان عزبزم

      در پناه خدا
      🌿🙏❤️🙏🌿

  28. بهروز پژواک

    شهریور 3, 1399

    با عرض سلام و ادب و احترام خدمت استادان محترم جناب استاد طارق خراسانی گرانقدر ، بابای عزیز سایت ، و شاعر گرانمایه جناب استاد محمدعلی رضا پور عزیز و با سپاس از این بزرگواران برای دعوت به فراخوان انتخاب شاعران برتر صد سال اخیر
    و با عرض سلام و ادب و احترام به تمامی دوستانم در این سایت و با پوزش از تآخیری که به دلیل ناخوش احوالی در ارسال این مطلب رخ داده شد .
    همچنین بسیار خشنود و خرسندم که چنین فرصتی به این حقیر نیز در این باب بخشیده شده است تا به سهم خویش چنین فراخوانی را بسیار ارج نهم و نیک بدانم و از استادان گرامی برای این اهتمام سودمند ابراز قدردانی و تشکر وافر نمایم . اما اجازه می خواهم در ابتدا چند مطلب را معروض دارم :
    مطلب اول :
    ما در عصری زندگی می کنیم که مع الآسف ملاک غالب برای چاپ و نشر شعر شاعرانی که هنوز دفتر شعری به چاپ نرسانده و گمنام مانده اند ، درستی ، زیبائی و بزرگی شعر آنان نیست بلکه داشتن سرمایه یا رابطه بجای ضابطه برای چاپ و نشر است .
    بنده بسیار شعرهای چاپ شده ( یا بهتر بگویم چاپیده شده ) ای دیدم که از نظر وزن و آهنگ و صنایع لفظی آنقدر دارای لغزش بوده اند که عرضه ی آنها در عرصه ی شعر و ادبیات فارسی ، هم مایه ی کمرنگ شدن اعتبار ادبیات این مرز و بوم است و هم سبب بد آموختن شاعری برای آیندگان خواهد بود .
    مطلب دوم :
    این فراخوان علاوه بر سودمندی هائی که استاد بزرگ شعر و ادب جناب طارق خراسانی بیان فرمودند به نظر این حقیر به این دلیل نیز مهم است که این فرصت را هم تآمین می نماید تا شاعرانی معرفی شوند که بدلایل مختلفی در عرصه ی شعر و ادبیات فارسی نه تنها گمنام مانده بلکه مفقود الآثر هم گشته اند .( خصوصآ بدلیل نبودن رسانه های گروهی الکترونیکی در گذشته )
    که اجازه می خواهم در همین جا و به سهم خودم دوست شاعر گمنام مانده ام زنده یاد عبدالحسین جهانگیری نژاد را اجمالآ معرفی نمایم : شاعری که پس از جدائی از همسرش در تنهائی و بی خبری و سکوت سکته می کند و سگ ها و گربه ها نیمی از جنازه اش را خورده بودند . او شاعری توانا در تغزل و شعر نیمائی بود و دو دفتر شعرش را در دهه ی پنجاه چاپ و منتشر کرده بود ، یکی بنام ” راه ” و نام دفتر دیگرش متآسفانه از ذهنم گریخته است . شعر او دارای مضامین سیاسی و اجتماعی بوده او نیز شخصیت و روحیه ای انقلابی و والا داشت . وی که از اهالی شهر شوشتر بود در شبکه ی بهداشت و درمان اهواز اشتغال داشت و مرگ او در اوائل دهه ی شصت رخ داده بود .امیدوارم بتوانم با مراجعه به شوشتر و تحقیق و تفخص شعرهایش را بیابم و در سایت منتشر کنم .
    مطلب سوم :
    آرزو و پیشنهاد بنده این است که به فراخور بضاعت مالی اهالی محترم سایت بطور فصلی ، سالانه یا چند سال
    یک بار مجموعه ای از اشعار برگزیده ی شاعران هم سایت را بصورت یک مجموعه ی واحد به چاپ و انتشار برسانیم .
    و مطلب آخر :
    در این سایت شعرهائی دیده ام که هر چند بسیار زیبا ، محترم و پر مفهوم و دلنشینند لیک متآسفانه در یک یا چند مصرع دارای لغزش وزنی هستند . پرسش بنده در این خصوص این است که آیا نادیده انگاری این موضوع ، غمض عینی است به احترام شاعر ؟ یا دلیل بر حضور حجب آمیز استادان است که هیچ رهنمودی فراهم نمی گردد ؟
    بهر تقدیر بنده می پرسم چه اشکالی دارد استادان بزرگواری چون استاد طارق خراسانی که هم در کم و هم در کیف ، سابقه ی درخشنده ای در شعر و ادب فارسی دارند و یا استاد عباس خوش عمل کاشانی ( که اتفاقآ رشته تحصیلی دانشگاهی ایشان زبان و ادبیات فارسی بوده و از استادان صنایع لفظی است .) و بسیاری بزرگواران دیگر دست شعر را بگیرند و پا به پای ذهن و قریحه و استادی خویش ببرند تا شیوه های درست گام نهادن را بیاموزند ..
    و مطلب آخر در باره ی معرفی برتر شاعران صد سال اخیر است ( که گمان می کنم در ابتدا قرار بود شاعران برتر آخرین چله ی قرن اخیر را معرفی کنیم به همین دلیل ذهن بنده بیشتر روی آن قضیه متمرکز بود . ) در هر حال هر چند برایم سخت بود که این جرآت و جسارت را بیابم که در مورد بزرگان داوری کنم و برای همه ی ما بسی
    دشوار است که در باغ زیبای شعر و ادب فارسی ، خوشبوئی گل هائی را بر خوشبوئی گل هائی دیگر از همین باغ رجحان دهیم ؛ لذا اجازه می خواهم شاعران بزرگ مورد علاقه ام را تا آنجا که فعلآ در حضور ذهنم باشد نام ببرم و در ادامه ، شاعران مقبول را از دیدگاه خود معرفی نمایم و چنانچه نام عزیزانی به سهو از قلم بیفتد پیشاپیش عفو می طلبم ، نیز در چیدمان فهرست ، تقدم و تآخری قائل نشدم و اگر نامی را پیش و نام دیگری را پس نوشته ام بی منظورم .هم چنین نام شاعران را صرف نظر از مواضع و جهان بینی های فلسفی و سیاسی و به صرف شاعر بودنشان در فهرست گنجاندم و افسوس که جای بسی شاعران دیگر نیز در این فهرست خالی ماند زیرا حافظه ام یاری رسان نبود :
    محمد تقی بهار
    فرخی یزدی
    عارف قزوینی
    لاهوتی
    ایرج میرزا
    پروین اعتصامی
    رهی معیری
    سلمان هراتی
    عباس یمینی شریف
    نیما یوشیج
    حسین بهجت شهریار
    امیر هوشنگ ابتهاج
    حسین منزوی
    سیمین بهبهانی
    سیاوش کسرائی
    محمد زهری
    مهدی اخوان ثالث
    احسان طبری
    احمد شاملو
    سهراب سپهری
    فروغ فرخزاد
    مرتضی کیوان
    حسین منزوی
    فریدون مشیری
    فریدون توللی
    ناتل خانلری
    سپانلو
    نصرت رحمانی
    شفیعی کدکنی
    طارق خراسانی
    بهمن ساکی
    علی معلم دامغانی
    حمید سبزواری
    اسماععیل خوئی
    منوچهر نیستانی
    رضا براهنی
    اسمعیل رها
    بیژن جلالی
    سپیده کاشانی
    طاهره صفار زاده
    عباس خوش عمل کاشانی
    یوسفعلی میر شکاک
    محمد رضا عبد الملکیان
    میرزا آقا عسکری
    پانته آ عسکری
    عبد العلی دستغیب
    مینا دستغیب
    ساعد باقری
    ابو القاسم حالت
    محمد حقوقی
    حمید مصدق
    مهرداد اوستا
    قیصر امین پور
    نادر نادر پور
    مشفق کاشانی
    محمد شمس لنگرودی
    غلامحسین ساعدی
    خسرو گلسرخی
    کرامت دانشیان
    بیژن ترقی
    کسری عنقائی
    یدالله رویائی
    منصور اوجی
    عمران صلاحی
    علی بابا چاهی
    سعید بیابانکی
    م.آزرم
    محمدعلی رضا پور
    محمدعلی بهمنی
    منوچهر نیستانی
    معینی کرمانشاهی
    عدنان غریفی
    عبد الکریم شعیب
    عبد الرحیم شعیب
    هرمز علی پور
    اکبر بهداروند
    اسمعیل شاهرودی
    مفتون امینی
    متوچهر آتشی
    کیومرث منشی زاده
    ناصر فیض
    جعفر کوش آبادی
    سیدعلی صالحی
    علی موسوی گرمارودی
    علی معصومی
    عبدالحسین جهانگیری نژاد
    فاضل نظری
    فریبا نوری
    نیما نور علی
    اسمعیل علیخانی
    جابر ترمک
    ایمان کاظمی
    مینا یارعلیزلده
    حمیدرضا گلشن
    اکبر رشنو
    سلیمان حسنی
    موسی ظهوری آرام
    مهسا مولائی پناه
    یاسر رشید پور
    باقر رمزی باصر
    علی سیاوشی
    بهاره کیانی
    غلامعلی همایونی شمیم
    مستانه دادگر
    علیرضا آرین مهر
    محمد رضا نعمت پور
    محمد حسین اخباری
    سید محمد طباطبائی
    سعید احمدی
    رسول رشیدی راد
    امیر جلالی
    کامبیز شادلو
    آذر رئیسی
    هادی جمالی حقیقی
    مسعود مینا آباد
    کوثر رستمی
    سیدعلمدار ابوطالبی نژاد
    مهرداد جمشیدی
    مهران اسد پور
    حبیب رضائی رازلیقی
    غلامرضا مهدوی
    شهناز رجب زاده
    جواد مهدی پور
    سیدعلی موسوی ناصح
    مهناز نصیر پور
    سپیده طالبی
    محمد جوکار
    یاسر رشید پور
    سید سلمان حیدری
    غلامحسین خورشیدی
    امین کرمانی
    علی عماری ( هجران )
    بهروز پژواک

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 3, 1399

      سلام و درود و
      سپاس از پیشنهادهای ارزنده
      و محبت شما بزرگوار🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      شهریور 21, 1399

      سلام و هزاران درود بر استاد پژواک

      نمیدانم با چه زبانی از شما تشکر کنم آنچه در اینجا مرقوم فرموده اید باید منشور شعر پاک شود.
      مطالب شما بسیار جامع و کامل در بخش انتخاب شاعران برتر است و انتخاب دوستان گرانمهرم باید به تذکرات جضرتعالی توجه فرمایند.
      باور بفرمایید وقتی درباره آن شاعر شوشتری خضرت جهانگیری مطلب شما را خواندم غم تمام وجودم را درنوردید و متألم شدم لطفا چند تایی از اشعار ایشان را به این صفحه منتقل فرمایید و بی هیچ شکی بنده هم ایشان را در لیست شاعران برتر خواهم آورد بشرط آنکه حضرتعالی اشعاری از ایشان را به دست ما بسپارید. سپاس از حضور بسیار موثر آن عزیز جان.

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

    • طارق خراسانی

      آذر 13, 1399

      سلام و هزاران درود

      نمیدانم با چه زبانی از محبت و بزرگواری شما تشکر کنم الحق شما انسان بزرگ و فرهیخته ای هستید و دست و قلم شما را از راهی دور می بوسم که به این صفحه آمدید و از هرلحاظ ما را یاری کردید.
      راستش برایم سخت بود که شاعران 40 سال گذشته را شناسایی کنم و از طرفی چون قرن دارد عوض می شود تصمیمم تغییر پیدا کرد.
      مطالب شما بی هیچ شکی برای بنده ارزنده و قابل قبول است و من اصلا و ابدا در آن مقامی نیستم که بتوانم شاعران برتر را انتخاب کنم، یک کاتبم و میگردم تا شاعران 100 سال گذشته را به هر طریقی شده پیدا کرده و نامشان را بیاورم.
      از شما ممنون خواهم شد همانگونه که در کامنت خود ما را یاری کرده اید باز هم از محبت و لطف واسعه ی خود نسبت به ما دریغ نورزید و دوست دارم عضو تیم انتخاب شاعران برتر یک قرن اخیر شده تا بیشتر از وجود مبارکتان استفاده کنیم

      در پناه خدا
      🌹

  29. با عرض ادب و احترام
    و خداقوت خدمت استاد خراسانی باباطارق بزرگوارمان

    دوستان زحمت‌کش و فعال سایت، شاعران ، استادان و بزرگواران …

    امید اینکه پوزش این حقیر را برای تاخیر پیش آمده بپذیرید

    چه خوب است طرح زیبایی که بنا نهاده اند استادخراسانی عزیز
    که همواره برای سایت، شعر و شاعران ، بی‌دریغ زحمت میکشند

    بنده اسامی ای که تا به الان در این نظر سنجی ذکر شده را جمع آوری کرده و در همینجا به اشتراک میگذارم
    ترتیب اسامی کاملا تصادفی‌ست….

    ۱. سجاد سامانی
    ۲. فاضل نظری
    ۳. پروین اعتصامی
    ۴. سیمین بهبهانی
    ۵. هوشنگ ابتهاج
    ۶. فریدون مشیری
    ۷. احمدشاملو
    ۸. شهریار
    ۹. مهدی اخوان ثالث
    ۱۰. فروغ فرخزاد
    ۱۱. مهرداد اوستا
    ۱۲. شفیعی کدکنی
    ۱۳. علی صالحی
    ۱۴. عماد خراسانی
    ۱۵. فریدون توللی
    ۱۶. سیاوش کسرایی
    ۱۷. اصغر اقتداری
    ۱۸. معینی کرمانشاهی
    ۱۹. حسین منزوی
    ۲۰. منصور اوجی
    ۲۱. حمید مصدق
    ۲۲. رویایی
    ۲۳. سپیده کاشانی
    ۲۴. اسماعیل اوجی
    ۲۵. قیصرامین پور
    ۲۶. گل آقا
    ۲۷. ابوالفضل زرویی
    ۲۸. ابوالقاسم حالت
    ۲۹. ابوالقاسم لاهوتی
    ۳۰. طارق خراسانی
    ۳۱. محمدعلی رضاپور
    ۳۲. نیمایوشیج
    ۳۳. سهراب سپهری
    ۳۴. رهی معیری
    ۳۵. سلمان هراتی
    ۳۶. محمدکاظم کاظمی
    ۳۷. ناتل خانلری
    ۳۸. سعید بیابانکی
    ۳۹. منوچهر نیستانی
    ۴۰. پژمان بختیاری
    ۴۱. حسین پناهی
    ۴۲. خسرو فرشیدورد
    ۴۳. کامران عالیان
    ۴۴. غزل آرامش
    ۴۵. جابر ترمک
    ۴۶. علی محمد صالحی
    ۴۷. حسن نبی جندقی
    ۴۸. علی معصومی
    ۴۹. محمد ابراهیم جاذب نیکو
    ۵۰. رند خراسانی
    ۵۱. سید محمد طباطبایی
    ۵۲. غلامحسین جمعی
    ۵۳. غزل لنگرودی
    ۵۴. ایمان کاظمی
    ۵۵. محمد یزدانی
    ۵۶. حمیدرضا گلشن
    ۵۷. سمانه تیموریان
    ۵۸. پانته‌آ عسکری
    ۵۹. علی رفیعی
    ۶۰. جواد مهدی پور
    ۶۱. عباس خوش عمل کاشانی
    ۶۲. محمدحسین اخباری
    ۶۳. ابراهیم حاج محمدی
    ۶۴. علی اکبر سلطانی
    ۶۵. مهدی واحدی
    ۶۶. احمد رحیمی مرودشت
    ۶۷. بهناز رستمی
    ۶۸. ایمان اسماعیلی
    ۶۹. محمدعلی عرب نژاد
    ۷۰. محسن نظری
    ۷۱. بهنام حیدری فخر
    ۷۲. رجب توحیدیان
    ۷۳. آرمان داوری
    ۷۴. عباس جفره
    ۷۵. سوسن خسروی
    ۷۶. فرشید افکاری
    ۷۷. سیده نسترن طالب زاده
    ۷۸. نسرین حسینی شیرازی
    ۷۹. صدیقه محمدجانی
    ۸۰. فردین صمدی
    ۸۱. مجنون ملایری
    ۸۲. عظیمه ایران نژاد
    ۸۳. احمد البرز
    ۸۴. علی سلطانی نژاد
    ۸۵. نرگس کشاورز
    ۸۶. رضا زمانیان قوژدی
    ۸۷. شادان شهرو بختیاری
    ۸۸. سلمان مولایی
    ۸۹. هادی بهروزی
    ۹۰. سهراب مظاهری
    ۹۱. سیروس مشفقی
    ۹۲. مهدی اخوان لنگرودی
    ۹۳. مهرداد جمشیدی
    ۹۴. قاسم بیابانی
    ۹۵. مازیار نژادیان
    ۹۶. آرزو نوری
    ۹۷. اکبر رشنو
    ۹۸. مستانه دادگر
    ۹۹. سپیده طالبی
    ۱۰۰. مینا یارعلیزاده
    ۱۰۱. نسترن خزایی
    ۱۰۲. رضا هراتی
    ۱۰۳. فرشید صادقی
    ۱۰۴. محمدحسن چگنی زاده
    ۱۰۵. الهام امرباس
    ۱۰۶. امیرجلالی
    ۱۰۷. فریدون ناصرخان کرمانشاهی
    ۱۰۸. امید علی دائم
    ۱۰۹. لیلا رنجبران
    ۱۱۰. مصطفی حسینی
    ۱۱۱. زهره عسکری
    ۱۱۲. آرزو احمدی
    ۱۱۳. مژگان علیمردانی
    ۱۱۴. فرهاد صادقی
    ۱۱۵. غزاله رستم زاده
    ۱۱۶. رکسانا اعتمادی
    ۱۱۷. زینب اردمه
    ۱۱۸. مهتاب محمدی راد
    ۱۱۹. فرزاد امین اجلاسی
    ۱۲۰. لادن آهور
    ۱۲۱. محمدکریم نیستانک
    ۱۲۲. محمد ترکمان
    ۱۲۳. سعید فلاحی
    ۱۲۴. غلامرضا زربان
    ۱۲۵. مهدی دارویی
    ۱۲۶. سعید رستمی
    ۱۲۷. هنگامه احمدی
    ۱۲۸. حسن گایینی
    ۱۲۹. احمد بیابانی
    ۱۳۰. مینا مهرآفرین
    ۱۳۱. امیرحسین رحیمی زنجانبر
    ۱۳۲. گلناز جلالی
    ۱۳۳. فرزاد جهانبانی
    ۱۳۴. فاطمه کیانی
    ۱۳۵. صابر خراسانی
    ۱۳۶. علی انسانی
    ۱۳۷. محمدجواد شرافت
    ۱۳۸. قاسم صرافان
    ۱۳۹. هادی جانفدا
    ۱۴۰. شیرکوبیکس
    ۱۴۱. عزیز بیرانوند
    ۱۴۲. سواره ایلخانی زاده
    ۱۴۳. ژیلا حسینی
    ۱۴۴. کدخدا مازنی
    ۱۴۵. مجید جعفرزاده کسیانی…
    ۱۴۶. شهراد میدری
    ۱۴۷. مهدی فرجی
    ۱۴۸. حسین جنتی
    ۱۴۹. اصغر معاذی
    ۱۵۰. بهمن صباغ زاده
    ۱۵۱. امید صباغ نو
    ۱۵۲. نجمه زارع
    ۱۵۳. علیرضا بدیع
    ۱۵۴‌. محمدحسن جمشیدی
    ۱۵۵. سید مهدی موسوی
    ۱۵۶. سید حمیدرضا برقعی
    ۱۵۷. زهرا وهاب
    ۱۵۸. اعظم حسن زاده
    ۱۵۹. جواد مزنگی
    ۱۶۰. جواد منفرد
    ۱۶۱. نفیسه سادات موسوی
    ۱۶۲. صنم نافع
    ۱۶۳. احمد جم
    ۱۶۴. غلامرضا طریقی
    ۱۶۵. سید حسن حسینی
    ۱۶۶. مهدی نژادهاشمی
    ۱۶۷. ناصر حامدی
    ۱۶۸. محمد شیخی
    ۱۶۹. مسلم محبی
    ۱۷۰. محمدمهدی سیار
    ۱۷۱. سید تقی سیدی
    ۱۷۲. ایمان زعفرانچی
    ۱۷۳. یاسر قنبرلو
    ۱۷۴. حسین زحمتکش
    ۱۷۵. کبری موسوی قهفرخی
    ۱۷۶. محمد سلمانی
    ۱۷۷. محمد قهرمان
    ۱۷۸. محمدعلی بهمنی
    ۱۷۹. یغما نیشابوری
    ۱۸۰. حمید سبزواری
    ۱۸۱. علی معلم
    ۱۸۲. محمدتقی بهار
    ۱۸۳. علیرضا قزوه
    ۱۸۴. احمد عزیزی
    ۱۸۵. مهدی سهیلی
    ۱۸۶. فرخی یزدی
    ۱۸۷. علی موسوی گرمارودی
    ۱۸۸. نصرالله مردانی
    ۱۸۹. عباس یمینی شریف
    ۱۹۰. حسین پژمان بختیاری
    ۱۹۱. ژاله اصفهانی
    ۱۹۲. علی میرزایی
    ۱۹۳. حسین معصومی
    ۱۹۴. افشین یداللهی
    ۱۹۵. مصطفی رحماندوست
    ۱۹۶. محمدرضا آقاسی
    ۱۹۷. مرتضی امیری اسفندقه
    ۱۹۸. محمدعلی سپانلو
    ۱۹۹. علیرضا پناهی لایین
    ۲۰۰. پانته‌آ صفایی
    ۲۰۱. حامد عسکری
    ۲۰۲. یدالله گودرزی
    ۲۰۳. نغمه مستشار نظامی
    ۲۰۴. محمدحسین ملکیان
    ۲۰۵. فریبا نوری
    ۲۰۶. فرامرز عرب عامری
    ۲۰۷. سجاد شهیدی
    ۲۰۸. یوسفعلی میرشکاک
    ۲۰۹. محمدرضا عبدالملکیان
    ۲۱۰. سهیل محمودی
    ۲۱۱. شاطر عباس صبوحی
    ۲۱۲. لیلا کردبچه
    ۲۱۳. علی اکبر ابراهیمی راد
    ۲۱۴. یدالله مایل تویسرکانی
    ۲۱۵. گلچین گیلانی
    ۲۱۶. محمدرضا نعمتی زاده
    ۲۱۷. حسن هنرمندی
    ۲۱۸. نیّره سعیدی
    ۲۱۹. ارفع کرمانی
    ۲۲۰. سید محمدعلی ریاضی یزدی
    ۲۲۱. کاظم بهمنی
    ۲۲۲. بهاره کیانی
    ۲۲۳. اکرم نوری
    ۲۲۴. سـیده کاشانی
    ۲۲۵. محمدرضا نعمت پور
    ۲۲۶. حبيب الله چایچیا
    ۲۲۷. ایرج میرزا
    ۲۲۸. عباس یمینی شریف
    ۲۲۹. محمد زهری
    ۲۳۰. احسان طبری
    ۲۳۱. مرتضی کیوان
    ۲۳۲. نصرت رحمانی
    ۲۳۳. بهمن ساکی
    ۲۳۴. علی اکبر یاغی تبار
    ۲۳۵. اسماعیل خوئی
    ۲۳۶. رضا براهنی
    ۲۳۷. اسمعیل رها
    ۲۳۸. بیژن جلالی
    ۲۳۹. طاهره صفار زاده
    ۲۴۰. عباس خوش عمل کاشانی
    ۲۴۱. یوسفعلی میر شکاک
    ۲۴۲. محمد رضا عبد الملکیان
    ۲۴۳. میرزا آقا عسکری
    ۲۴۴. عبد العلی دستغیب
    ۲۴۵. مینا دستغیب
    ۲۴۶. ساعد باقری
    ۲۴۷. محمد حقوقی
    ۲۴۸. کامبیز شادلو
    ۲۴۹. نادر نادر پور
    ۲۵۰. مشفق کاشانی
    ۲۵۱. محمد شمس لنگرودی
    ۲۵۲. غلامحسین ساعدی
    ۲۵۳. خسرو گلسرخی
    ۲۵۴. کرامت دانشیان
    ۲۵۵. بیژن ترقی
    ۲۵۶. کسری عنقائی
    ۲۵۷. آذر رئیسی
    ۲۵۸. عمران صلاحی
    ۲۵۹. علی بابا چاهی
    ۲۶۰. م.آزرم
    ۲۶۱. عدنان غریفی
    ۲۶۲. عبد الکریم شعیب
    ۲۶۳. عبد الرحیم شعیب
    ۲۶۴. هرمز علی پور
    ۲۶۵. اکبر بهداروند
    ۲۶۶. اسمعیل شاهرودی
    ۲۶۷. مفتون امینی
    ۲۶۸. متوچهر آتشی
    ۲۶۹. کیومرث منشی زاده
    ۲۷۰‌. ناصر فیض
    ۲۷۱. جعفر کوش آبادی
    ۲۷۲. عبدالحسین جهانگیری نژاد
    ۲۷۳. نیما نور علی
    ۲۷۴. اسمعیل علیخانی
    ۲۷۵. ایمان کاظمی
    ۲۷۶. امیرجلالی
    ۲۷۷. سلیمان حسنی
    ۲۷۸. موسی ظهوری آرام
    ۲۷۹. مهسا مولائی پناه
    ۲۸۰. یاسر رشید پور
    ۲۸۱. باقر رمزی باصر
    ۲۸۲. علی سیاوشی
    ۲۸۳. غلامعلی همایونی شمیم
    ۲۸۴. رسول رشیدی راد
    ۲۸۵. علیرضا آرین مهر
    ۲۸۶. سید محمد طباطبائی
    ۲۸۷. سعید احمدی
    ۲۸۸. بیداد خراسانی
    ۲۸۹.مشفق کاشانی
    ۲۹۰. شیون فومنی
    ۲۹۱.مهدی حمیدی شیرازی
    ۲۹۲. حسین شیردل
    ۲۹۳. مسعود مینا آباد
    ۲۹۴. کوثر رستمی
    ۲۹۵. سیدعلمدار ابوطالبی نژاد
    ۲۹۶. هادی جمالی حقیقی
    ۲۹۷. مهران اسد پور
    ۲۹۸. حبیب رضائی رازلیقی
    ۲۹۹. غلامرضا مهدوی
    ۳۰۰. شهناز رجب زاده
    ۳۰۱. سیدعلی موسوی ناصح
    ۳۰۲. مهناز نصیر پور
    ۳۰۳.محمد جوکار
    ۳۰۴. یاسر رشید پور
    ۳۰۵. سید سلمان حیدری
    ۳۰۶. غلامحسین خورشیدی
    ۳۰۷. امین کرمانی
    ۳۰۸. علی عماری
    ۳۰۹. بهروز پژواک
    ۳۱۰. رسول جاور (جابراصفهانی)
    ۳۱۱. زنده یاد صغیر اصفهانی
    ۳۱۲. زنده یاد شاهی
    ۳۱۳. محمد رضا کاکائی
    ۳۱۴. مهرناز آزاد
    ۳۱۵. محسن مهراسا
    ۳۱۶. زنده یاد نازنین نظام شهیدی
    ۳۱۷. دکتریوسفی
    ۳۱۸. ابراهیم حاج محمدی
    ۳۱۹. عباس خوش عمل کاشانی
    ۳۲۰. سیدکریم امیری فیروزکوهی
    ۳۲۱. سیداشرف الدین حسینی
    ۳۲۲. عارف قزوینی
    ۳۲۳. عبدالجبار کاکایی
    ۳۲۴. لیلا طیبی
    ۳۲۵. بهروز وندادیان
    ۳۲۶. امجد ویسی
    ۳۲۷. جواد خلیلی
    ۳۲۸. مجتبی ابوالفتحی
    ۳۲۹. سوگل مشایخی
    ۳۳۰. رحیم منزوی اردبیلی
    ۳۳۱. مرحوم یحیوی
    ۳۳۲. مرحوم فکری
    ۳۳۳. مرحوم انور
    ۳۳۴. مرحوم منعم اردبیلی
    ۳۳۵. مرحوم معجز
    ۳۳۶. استاد کریمی مراغه ای
    ۳۳۷. استاد غفاری
    ۳۳۸. علیرضا فولادی
    ۳۳۹. ملکیان- محمدحسین
    ۳۴۰. مهتاب ایزدسرشت

    در پناه حضرت حق
    شاد باشید و سلامت

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 23, 1399

      سلام و درود دوباره
      با تشکر از همه ی بزرگواران،
      بنده قصد داشتم این لیست را بدون استفاده از نامی تکراری کامل کنم
      و نام هاي به کار رفته در پیام های بعدی برایم اهمیت داشته است و بویژه در
      پیام سرکار خانم بهاره کیانی قلعه سردی،
      اسامی، جامعیت خیلی بیش تری دارند
      و دیگر، بشخصه نیاز به ادامه ی لیست خود نمی بینم
      با این حال،
      باز هم برخی اسامی
      از قلم افتاده اند
      مثلا جناب حامی شریبی، شاعر صاحب سبک در شعر سپید و سروش که شایسته بود پیش تر نام شان ذکر می شد و حتما برخی بزرگان دیگر.
      یک بار دیگر،
      از سرکارخانم بهاره کیانی قلعه سردی
      که یکی از شاعران قابل ذکر و مطرح روزگار هستند، بابت تلاش ارزنده و لیست نسبتا جامع شان تشکر می کنیم.
      🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      شهریور 31, 1399

      سلام دختر عزیزم
      بهاره جان نمی دانم با چه زبانی از شما تشکر کنم، در این روزگار وانفسا که انسان گرفتار روزمرگی هاست شما با حوصله کاری بزرگ را به انجام رسانده ای.
      سپاس از لطف و بزرگواری ات
      در پناه خدا 🌿🙏❤️🌿

      • سلام باباطارق عزیز و فهیم

        مرا ببخشید بابت تاخیر در پاسخگویی

        خواهش میکنم نفرمایید
        انجام وظیفه کردم

        سپاس از شما و زحمات بی دریغتون

        سایه تان مستدام
        تن‌تان بی‌گزند

  30. طارق خراسانی

    مهر 1, 1399

    با تشکر از دختر عزیزم سرکار خانم بهاره کیانی بنده به لیست ایشان اسامیجدیذی اضافه کرده ام از دوستان عزیز تقاضا دارد که در ذیل این کامنت اسامی شاعران برتری که از قلم افتاده اند را ارسال تا به لیست اضافه شود.
    با سپاس🌹
    نسیم پریشان
    شعله مظفری
    یاسر شفیعی
    طیبه حسنی
    نادیا قوریوند
    مهسا مجدر
    شقایق سرحدی
    ابراهیم حسینی
    رضا محمد صالحی
    حمید رضا گلشن
    سمانه تینوریان
    لیلا صالح
    مازیار نژادیان
    زنده یاد مهتاب بازوند
    زنده یاد دکتر افشین یدالهی
    زنده یاد حسین آهی
    زنده یاد کیومرث منشی زاده
    زنده یاد حسین پناهی
    آقای جلیل صفر بیگی ( خیام ایلامی)
    محمد ترکمان (پژواره)
    ایوب پرند آور
    محمد جواد نوبندگانی تهرانی
    احد ده بزر گی
    غلامرضا کافی
    عبد الرحیم سعیدی راد
    کاووس حسن لی
    محمد حسین بهرا میان
    خانم زهرا نعمتی
    مرحوم نر گس حسینی
    محمد حسین انصاری نژاد
    حسن زاده ی لیله کوهی
    محمد تقی بهار
    حسین معصومی
    غزل آرامش
    نسترن طالب زاده
    رضا محمد صالحی
    محمد حسن صباغ کلات
    حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری
    مینا آقازاده
    حسین دلجویی
    بختیار بختیاری (آگاه)
    اله یار خادمیان
    امیر دادویی
    عظیمه ایرانپور
    نجمه زارع
    امیر برزگر
    کمال خراسانی
    محمد قهرمان
    قدسی مشهدی
    محمد رضا شفیعی کد کنی
    اعظم حسن زاده
    میرزاده عشقی
    فرخی یزدی
    عارف قزوینی
    لاهوتی
    ایرج میرزا
    حامی شیرین
    پروین اعتصامی
    رهی معیری
    سلمان هراتی
    عباس یمینی شریف
    نیما یوشیج
    حسین بهجت شهریار
    امیر هوشنگ ابتهاج
    حسین منزوی
    سیمین بهبهانی
    علی رفیعی
    مازیار نژادیان
    سیاوش کسرائی
    عادل دانشی
    پرستش مددی
    اکرم بهرامچی
    محمد زهری
    مهدی اخوان ثالث
    احسان طبری
    احمد شاملو
    سهراب سپهری
    فروغ فرخزاد
    مرتضی کیوان
    حسین منزوی
    فریدون مشیری
    فریدون توللی
    ناتل خانلری
    سپانلو
    نصرت رحمانی
    شفیعی کدکنی
    طارق خراسانی
    نازنین نظام شهیدی
    بهمن ساکی
    علی معلم دامغانی
    حمید سبزواری
    اسماععیل خوئی
    منوچهر نیستانی
    رضا براهنی
    اسمعیل رها
    بیژن جلالی
    سپیده کاشانی
    طاهره صفار زاده
    عباس خوش عمل کاشانی
    یوسفعلی میر شکاک
    محمد رضا عبد الملکیان
    میرزا آقا عسکری
    پانته آ عسکری
    عبد العلی دستغیب
    مینا دستغیب
    ساعد باقری
    ابو القاسم حالت
    محمد حقوقی
    حمید مصدق
    مهرداد اوستا
    قیصر امین پور
    نادر نادر پور
    مشفق کاشانی
    محمد شمس لنگرودی
    غلامحسین ساعدی
    خسرو گلسرخی
    کرامت دانشیان
    بیژن ترقی
    کسری عنقائی
    یدالله رویائی
    منصور اوجی
    عمران صلاحی
    علی بابا چاهی
    سعید بیابانکی
    م.آزرم
    محمدعلی رضا پور
    محمدعلی بهمنی
    منوچهر نیستانی
    معینی کرمانشاهی
    عدنان غریفی
    عبد الکریم شعیب
    عبد الرحیم شعیب
    هرمز علی پور
    اکبر بهداروند
    اسمعیل شاهرودی
    مفتون امینی
    متوچهر آتشی
    کیومرث منشی زاده
    ناصر فیض
    جعفر کوش آبادی
    سیدعلی صالحی
    علی موسوی گرمارودی
    علی معصومی
    عبدالحسین جهانگیری نژاد
    فاضل نظری
    فریبا نوری
    نیما نور علی
    اسمعیل علیخانی
    جابر ترمک
    ایمان کاظمی
    مینا یارعلیزلده
    حمیدرضا گلشن
    اکبر رشنو
    سلیمان حسنی
    موسی ظهوری آرام
    مهسا مولائی پناه
    یاسر رشید پور
    باقر رمزی باصر
    علی سیاوشی
    بهاره کیانی
    غلامعلی همایونی شمیم
    مستانه دادگر
    مینا یارعلیزاده
    آرزو نوری
    علیرضا آرین مهر
    محمد رضا نعمت پور
    محمد حسین اخباری
    سید محمد طباطبائی
    سعید احمدی
    رسول رشیدی راد
    امیر جلالی
    کامبیز شادلو
    آذر رئیسی
    هادی جمالی حقیقی
    مسعود مینا آباد
    کوثر رستمی
    سیدعلمدار ابوطالبی نژاد
    مهرداد جمشیدی
    مهران اسد پور
    حبیب رضائی رازلیقی
    غلامرضا مهدوی
    شهناز رجب زاده
    جواد مهدی پور
    سیدعلی موسوی ناصح
    مهناز نصیر پور
    سپیده طالبی
    محمد جوکار
    یاسر رشید پور
    سید سلمان حیدری
    غلامحسین خورشیدی
    امین کرمانی
    علی عماری ( هجران )
    بهروز پژواک
    سیما یاری
    پیمان آزاد
    پروانه فتاحی طاری
    فرخ تمیمی
    مریم حیدر زاده
    طاهره صفارزاده
    محمد بیابانی
    نصرت رحمانی
    ساناز کریمی
    اردلان سرفراز
    محمد علی بهمنی
    قاسم حسن نژاد
    مسعود فردمنش
    م. آزاد
    پرویز خائفی
    عباس خیر آبادی
    احمد عزیزی
    علی خامنه ای
    روح الله خمینی
    حسین پناهی
    فائزه امینی
    زهرا سلمان نژاد
    محمد علی سپانلو
    سیما یاری

    • علی معصومی

      آبان 4, 1399

      سلام بر سرور نازنینم
      حضرت استاد طارق خراسانی عزیز
      ◇◇◇◇◇
      حقیقتا که عزیزان ادیب و اساتید من لیست های ارزشمندی را از شاعران معاصر تهیه فرمودند که به حق با خرد جمعی می شد به این اسامی دست یافت.
      علاوه بر اسامی نام اشنای بانوان محترم و فرهیخته ای که در اخرین لیستهای تکمیل شده درج شده است، در یکی از سایتها نام دو بانوی غزل سرا را دیدم و آثارشان را مطالعه نمودم که بسیار وزین و مسلط می سرایند، استدعا دارم نام ایشان را هم اصافه فرمایید:
      ●پرستش مددی
      ●اکرم بهرامچی
      ◇◇◇
      البته اگر فراخوان داده شود، عزیزان بسیاری هستند که با ذکر نامشان این گنجینه ارزشمند، کاملتر خواهد شد.
      در نهایت با تفکیک گرایش آثار از نظر :
      مقفی یا کلاسیک
      سپید
      شعر نیمایی
      نو
      سروش
      و انواع دیگر
      در دو گروه بانوان و آقایان و تعداد آثار موجود در سایتهای مختلف، اطلاعات ذی قیمنی را میتوان در اختیار علاقه مندان دنیای شاعرانگی قرار داد و همچنین با استناد به سایتهای معتبر میتوان این لیست را در سایت ویکی پدیا با دو زبان فارسی و انگلیسی ویرایش نمود.
      لازم است بار دیگر ضمن ارج نهادن به زحمات همه عزیزان، از این ایده ارزشمند که توسط استاد خراسانی عزیز مطرح شد، به نوبه خود تقدیر نمایم.
      در پناه خدا..
      🌹🍃

      • طارق خراسانی

        آبان 12, 1399

        سلام جناب معصومی عزیز
        سپاس از معرفی دو بانوی شاعر
        حتما نظرات حضرتعالی لحاظ خواهد شد.
        ضمنا نام مبارک حضرتعالی نیز به لیست اضافه گردید
        در پناه خدا 🌹

        • علی معصومی

          آبان 12, 1399

          درود و عرص ارادت
          جناب استاد طارق خراسانیان نازنین

          ◇◇◇◇
          سپاس از لطف نظر جنابعالی و همه عزیزانی که محبت دارند.
          در لیست به روز شده، نام حقیر در ردیف دوم و ردیف یکصد و سیزدهم قید شده است.
          شاید یکی از این اسامی ” مرحوم حسین معصومی ” سراینده مجموعه آیینی
          است که تحت عنوان “نغمه های بی همتا در رثای عاشورا” سال ۱۳۹۲ ه ش توسط “انتشارات تایماز” چاپ شد که اثری از پدر اینجانب می باشند.
          در خاتمه میلاد سرور کائنات را به جنابعالی و همه عزیزان شادباش می گویم.
          🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
          در پناه خدا

  31. اله یار خادمیان

    آبان 13, 1399

    باسلام و عر ض ادب و احترام سرور بزرگوارم استاد
    طارق عزیز
    بسیار کار ارزشمند و شایسته ای می باشد توفیق شما را از خداوند خواهانم
    اسامی ذکر شده توسط دوستان را از نظر گذراندم همه شایسته اند و اما چند شاعر ارزشمند هستند که نامی از انها ذکر نشده است یاد آور می شوم
    ایوب پرند آور
    محمد جواد نوبندگانی تهرانی
    احد ده بزر گی
    غلامرضا کافی
    عبد الرحیم سعیدی راد
    کاووس حسن لی
    محمد حسین بهرا میان
    خانم زهرا نعمتی
    مرحوم نر گس حسینی
    محمد حسین انصاری نژاد
    محسن حسن زاده ی لیله کوهی
    🌹🌹🌹🌿🌿🌿

    • طارق خراسانی

      آبان 13, 1399

      سلام حضزت استاد

      سپلس از حضور آن گرانمهر
      اسامی ارسالی از طزف حضرتعالی وارد لیست خواهد شد.

      در پناه خدا 🌹

  32. مازیار نژادیان

    آبان 19, 1399

    درود و عرض ادب
    جناب خراسانی عزیز ممنونم از شما و بزرگوارانی که به سیاه مشق های حقیر توجه کردید.

    زنده یاد مهتاب بازوند
    زنده یاد دکتر افشین یدالهی
    زنده یاد حسین آهی
    زنده یاد کیومرث منشی زاده
    زنده یاد حسین پناهی
    آقای جلیل صفر بیگی ( خیام ایلامی)

    در پناه مهر ایزدی باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹

  33. لیلا صالح

    آذر 8, 1399

    سلام و درود بر دوستان و اساتید بزرگوار.

    کوتاهی بنده را برای شرکت در فراخان شعرا و همکاری با آنها را ببخشید.

    دوستان و اساتید لطف کردند و زحمت کشیدند و اسامی شاعران برتر را عنوان نمودند و رفع تکلیف شد از حقیر.
    برای همه شما آرزوی سلامتی دارم.

    یا هو.🌹

    • طارق خراسانی

      آذر 18, 1399

      سلام و درود بر لیلای گرانمهرم

      تمنا می کنم لیست اسامی شاعران برتر ارایه شده از طرف حقیر را مطالعه بفرمایید و در ذیل آن اگر اسامی شاعرانی از فلم افتاده است یاد آوری فرموده تا بدان اضافه گردد.
      سپاس گزار خواهم شو

      در پناا خدا 🌹

      • لیلا صالح

        آذر 20, 1399

        سلام بر استاد بزرگوارم پدر مهربانم.

        ممنون از زحمات شما استاد بزرگوار و دوستان گرامی.

        عنوان اسامی شاعران خوب کار دشواریست چرا که باید مراقب بود که حق عزیزی پایمال نگردد.

        تنها کسانی را که قبلا سروده های خوبی می گفتند و اکنون فعالیت چندانی ندارند و اسم آنها را در بین شاعران منتخب ندیدم عنوان می کنم.

        نسیم پریشان
        شعله مظفری
        یاسر شفیعی
        طیبه حسنی
        نادیا قوریوند
        مهسا مجدر
        شقایق سرحدی
        ابراهیم حسینی

        شاعران بسیاری نیز هستند که اسمشان را به یاد نمی آورم.

        باز هم سپاس از زحمات شما و عزیزان ادب دوست.

        در پناه حق برقرار باشید.

        یا هو.

        🌹🌹

        • طارق خراسانی

          آذر 20, 1399

          سلام و درود

          اسامی ارایه شد در لیست بنده لحاظ خواهد شد.
          سپاس از حضور موثرتان

          در پناه خدا 🌹

  34. رضا محمدصالحی

    آذر 19, 1399

    سلام و عرض ادب
    با اکثر اسامی ذکر شده در لیست سرکار خانم فریبا نوری موافقم و معتقدم که مشاهیر را همه می شناسند و نیازی به ذکر نامشان نیست
    فقط مواردی که به نظرم از قلم افتاده ذکر می کنم
    در بخش اول
    * علی محمد صالحی را نمی شناسم ولی علی صالحی نو پرداز است نه کلاسیک سرا
    و اضافه می کنم :
    عبدالحمید ضیایی
    حمید رضا حامدی
    خدابخش صفادل
    طاهره اباذری هریس
    خلیل ذکاوت
    علی اصغر اقتداری
    صدیقه کشتکار
    غلامعباس سعیدی
    سید مهدی نژآد هاشمی
    جعفر لاهوتی آذر
    نسیم پریشان
    بختیار بختیاری ( آگاه)
    مینا آقازاده
    حمید رضا برقعی
    زهرا بشری موحد
    حسنا محمدزاده
    مرتضی حیدری آل کثیر
    زکریا اخلاقی
    حسن بیاتانی
    رویا باقری
    پانته آ صفایی
    نغمه مستشار نظامی
    شهراد میدری
    صالح دروند
    محمدرضا ترکی
    صنم نافع
    مژگان عباسلو
    رضا نیکوکار
    و ….

    • طارق خراسانی

      آذر 20, 1399

      با سلام و درود

      سپاس از حضورتان و معرفی شاعران برتر
      خانم مینا آقازاده در لیست انتخابی بنده هستند و بقیه اسامی را هم پس از بررسی اگر در لیست نبودند وارد خواهم کرد.

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

    • مرتضی

      اسفند 11, 1399

      شهراد میدری آخه ؟
      محسن بیدوازی
      گروس عبدالملکیان
      پریسا صالحی
      سابیر هاکا
      مهدی اشرفی
      آریا معصومی
      رسول پیره
      محمد عسکری ساج
      محمد افندیده
      میثم بهاران
      میثم فلک ناز
      سید مهدی مرادیان
      میثم زرتشتیان
      صابر سعدی پور

  35. علی معصومی

    آذر 26, 1399

    سلام و عرض احترام
    🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
    کاری بسیار شایساه خواهد شد که عزیزان شاعر لیست نهایی، در ابتدای سال۱۴۰۰ به تفکیک قالب شعر و در دو گروه بانوان و آقایان طبق حروف الفبا به جامعه ادبی معرفی شوند.
    ◇◇◇◇
    با سپاس از سرور جناب خراسانی نازنین که سنگینی زحمت این کار قشنگ را بدوش کشیدند.🌿🌿🌿🌿🌿🌿

  36. محمدعلی رضاپور

    آذر 27, 1399

    دیروز صحبت تفصیلی با محترم نظام قاسم، رئیس اتفاق نویسندگان جمهوری تاجیکستان، پیرامون تدوین کتاب(شناسنامه مختصر شاعران‌ِ معاصر پارسی سرا) و همکاری های مشترک فرهنگیان و شاعران، داشتیم.
    آقای قاسم در کنار وعده همکاری برای معرفی شاعران‌ تاجیکستان، این برنامه و شیوه کار مارا، مؤثر و ضروری دانسته، بر تقویت و غنای بیشتر آن تاکید نمود.
    حقیقتاً شاعران به عنوان سفیران صلح و هم باوری، می‌توانند نقش برازنده ای در تحکیم مناسبات فرهنگی دولت ها و ملت ها داشته باشند.

    فراخوان عمومی ویژه شاعرانِ معاصرپارسی‌سرا(بدون‌مرز)

    مسؤولین( هفته نامه عقاب)، (سایت خبرگزاری عقاب) و (هفته نامهٔ سبزمنش) میخواهند که شناسنامه مختصر شاعران معاصر حوزه زبان و ادبیات پارسی را بعد از نشر در هفته نامه ها و(عقاب نیوز) به شکل یک کتاب(دائرة المعارف) چاپ نموده و به دستبوسی دوستداران شعر قرار دهند.

    مشخصات مورد نیاز:

    ۱- نام و تخلص(فامیلی):
    ۲- نام پدر:
    ۳- سال و محل تولد:
    ۴- تحصیلات:
    ۵- فعالیت های فرهنگی و ادبی:
    ۶- حالت مدنی(مجرد یا متاهل):
    ۷- نمونه های شعر( سه قطعه باشد):
    8- تصویر شاعر الزامی است:

    # مسیر ارتباط و ارسال بما:

    1- شماره تماس، ایمو، واتساپ، تلگرام و وایبر
    0093700720953
    2- انستاگرام: bsmllah4708
    3- ای میل و جی میل:
    b_sharefi@yahoo.com
    sharefib@gmail.com

    4- فسبوک: بسم الله شریفی
    5- صفحه یا پیچ: Besmellah Sharefi

    • طارق خراسانی

      بهمن 12, 1399

      سلام
      چه خبر خوبی
      امیدوارم دوستان از این طرح خوب فرهنگی استقبال کنند
      در پناه خدا 🙏🌹🙏

  37. درود

  38. کوروش طالقانی

    بهمن 19, 1399

    با سلام و عرض ادب

    لیست بنده

    – استاد طارق خراسانی
    – سرکار خانم آرزو نوری
    – سرکار خانم لیلا طیبی
    – استاد بهروز وندادیان
    – استاد محمدرضا لاهیجی
    – استاد سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
    – استاد عزیز بیرانوند
    – سرکار خانم مهتاب بازوند
    – استاد یاور همدانی
    – استاد حجتی بروجردی
    – استاد شامی کرمانشاهی
    – استاد عابدین پاپی
    – سرکار خانم نجمه زارع
    – استاد لک امیر (تخلص ایشان است)
    – استاد جلال ملکشا

    این لیست بر اساس علایق شخصی تهیه و ارائه شده
    بآ سپاس از شما

  39. درود بر سرور عزیز استاد طارق و همه بزرگان شعر و ادب پارسی و به همه دوستان شاعرم از حسن انتخابشان تبریک میگویم .
    خداوند یارتان باد
    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  40. مهدی محمدی

    تیر 6, 1400

    اینجا که با یکبار تکرار هم اسم من نبود
    و اسم بسیاری از دوستانم و همچنین شاعران دیگر
    مسعود احمدی
    ستار سلطانیان
    غلامرضا زربان
    پژمان بدری
    محمد قنبرپور
    امیرحسین علامیان
    محمدباقر انصاری
    محمدجواد عطاالهی
    سحر غزانی
    منیژه قشقایی
    مهدی حسنلو
    ایمان اسماعیلی
    و نام خیلی های دیگه از دوستانم و شاعران خوب که از قلم انداختم
    بهر حال ممنونم اگر نیم نگاهی به زیر و پشت پاهایتان داشته باشید

  41. مسعود آزادبخت

    مرداد 1, 1400

    سلام و احترام حضور مدیریت محترم و همچنین سپاس از این ایده ی فرهنگی
    مسلماً طرحی که در مرحله اجرا گذاشته شده باید طیف و ابعاد وسیعی رو پوشش بده تا اجحافی صورت نگیرد،بسیاری از اسامی دوستان در این لیست های ارائه شده علی رغم قوی بودن اشعارشان ذکر نشده،یک مسابقه و یا یک فراخوان از دیگر سایت ها و انجمن ها باید صورت بگیره و شُعرای برتر بنا به انتخاب کارشناسان معرفی شوند،
    بنده اولین باره که این مورد رو میبینم
    با تشکر 🙏🙏🙏

  42. عیسی نصراللهی

    شهریور 20, 1401

    گاریچیِ سبزی فروشِ دمِ کوچه مان ، شاعر خیلی خوبیست
    سبزی اش را به نرخ روز نمیفرشد
    بی بی که دلش میگیرد
    برایش آواز میخواند:
    ریحان آی ریحان
    برای همین است که بی بی
    سرِ پیری عاشق شده است

    بداهه، عیسی نصراللهی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا