🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طنز بانوی زاینده رود

(ثبت: 208882) اسفند 21, 1397 
طنز بانوی زاینده رود

بانوی زاینده رود…طنز

بانویی از خطّه زاینده رود

در مجازی این دل ما را ربود

بهر شعر و شاعری ره باز شد

(یا علی گفتیم و عشق آغاز شد)

صحبت از مصراع و شعر و بیت بود

گاه گاهی لایک و گَه کامنت بود

گه سخن بود از عروض و قافیه

گاه می فرمود بانو کافیه

لحظه ای مشتاق بود و پر شرر

لحظه ای دیگر هراسان از ضرر

گاه پس می زد به دست خویشتن

می کشیدش پیش با پای سخن

او خطابم می نمود استاد و من

مهربانو گفتمش اَندر سخن

مدّتی بگذشت در باب هنر

تا که چشمانم شبی گردید تر

حسّ و حالی یافتم دیوانه وار

لرزش دستان و قلبی بیقرار

در تب عشقش بسی می سوختم

لیک هر دفعه لبانم دوختم

تا شبی دادم ز کف صبر و قرار

قلب پاکش را نمودم من شکار

داد بر من یک پیامی با سلام

گفتمش عاشق شدم من والسّلام

مدّتی مبهوت ماند و بی صدا

کنده شد از سینه قلبم ای خدا

گفت:،،استادم تو را یاری کنم

اسم و رسمش را بگو،،کاری کنم

کار خیر است و نباشد جای فکر

عشق بازی نیست جای حرف و ذکر

گو به من نامش چه باشد تا روم

در پروفایلش کمی صحبت کنم

گویمش از پاکی عشق شما

راز این معشوقه را افشا نما

گفتمش ای مهربانوی سخی

پاکی عشقم گواهی می دهی؟؟

گفت : استادم گواهی می دهم

ارج بر پاکی عشقت می نَهَم

حال گو معشوق جانانت که هست؟؟

گفتمش در حال صحبت با من است

ناز چشم و دلربای من تویی

نازنین ، آرام جان من تویی

کرده ای دلداده و دیوانه ام

بی تو کنج سرد یک ویرانه ام

او که من را عاشقم کرده تویی

از دو دنیا فارغم کرده تویی

بی تو روزم همچو شامم تیره است

بی تو غم هایم چنان زنجیره است

آنقَدَر گفتم که یارم نرم شد

اَندک اَندک خو گرفت و گرم شد

مدّتی بگذشت و کم کم عشق ما

شد جنونی سخت اَندر بین ما

از جدایی ها ،جدا گشتیم زود

لعن و نفرین بر دو چشمان حسود

این حکایت راست باشد یا دروغ

گویدت عشّاق را باشد حقوق

علی احمدی(حادثه)

طنزی اندر احوالات روابط عاشقانه و آشنایی های سالم در فضای مجازی

 

 

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    اسفند 21, 1397

    درودها جناب احمدی

    بی تعارف لذن بردم از این شعر امروزی

    و در هر مایه طنز سوز گزنده ائی از راستی هست

    امید که در تمامی مراحل زندگی شادکام و سلامت باشید

    مهرتان بلند و عزتتان پایدار🌹🌹🌹🌹🌹

    • علی احمدی

      اسفند 22, 1397

      عرض ادب استاد نژادیان والاقدر اشعار شکسته بسته و پر ایراد بنده حقیر قابل تعریف نیست این بزرگواری و بزرگ منشی شما اساتید را می رساند مهرتان را سپاس🌹🌹🌹

  2. با سلام و احترام
    زیبا سروده اید
    عیدتان مبارک
    انشاء الله تعالی موفق باشید
    التماس دعا

    • علی احمدی

      اسفند 22, 1397

      استاد شرافت مولای بزرگمهر بی تردید زیبایی در نگاه نافذتان موج می زند وگرنه بنده نه شاعرم نه شعر اصولی سرایش می نمایم بسیار بسیار منت نهادید بر سر بنده حقیر نوروز حضرتعالی هم مبارک باد پیشابیش و پر از شمیم روح بخش الهی ان شا الله🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا