🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حوض نقاشی

(ثبت: 256757) اسفند 9, 1401 

حــوض نقاشـی
گـاه مانند سنگ هــــم باشی
شب دلت باز تنگ مــی شود
گربـــه هـایی ملوس در تنت
بـی مهابـا پلنگ مــی شـــود
صبح تا شب به فکر اینی کـه
ایـسـتاده شبیه لـک لـک ها
گوشه ای با خودت بگی تنهام
روی مغزت نشسته جلبک ها
روی هر خانه ، خانه مـی سازی
بــرج هـایی شکسته در بـازی
روی آجـــر دوبـاره هــی آجـر
بـا سقوطش دوبـاره مـی بازی
در جهانی کــه غــرق مـی شـوی
چـــون نهنگ و پلانـگتن هــایی
فـکـر هــایی شـلـوغ در مـغـزت
روی ریـــلِ الـکـتـرون هـــایـی
پـــوسـت انــداخـتی شبیه مـار
زیـــــر چـنـگال تـیــز اسـتعمار
جنگ و صد فتح در خـودت داری
دیـکـتـاتـوریـت شــده بـیـدار
از گل و شیشه تست مــی گـیری
فــــاز سـیـگـار زِسـت مــی گـیـری
کــنـج دیـــوار در اتــاقـی ســــرد
بــــر لــب دار ژسـت مــی گـیـری
بین تـو با خـودت کـه کَل کَل شد
مــاجــرا روی ماجـرا حَــــل شـد
امـپـراطــوریــت در ایـــن دنـیـا
ثبت شـد هـی دوبــاره منحل شد
گـاه مانند سـنگ هــــم بــاشـی
بـر کــفِ ســـردِ حـوضِ نقـاشـی
وقتِ آغــازِ هـــر فــــرو پـاشـی
روی رنـجات رنــگ مـی پــاشـی
از خـودت گـــاه ســیر می شـوی
قـبــلِ جـنـگ اســیـر می شــوی
بـــی هـــدف در صــفِ یک آرزو
مـی نـشـیـنی و پـیـر مـی شـوی

بـــرهـان جـــاویـد
ششم بهمن هزار و چهارصد و یک خورشیدی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 9, 1401

    صبح تا شب به فکر اینی کـه
    ایـسـتاده شبیه لـک لـک ها
    گوشه ای با خودت بگی تنهام
    روی مغزت نشسته جلبک ها

    سلام و درود

    موفق باشید

    در پناه خدا 🌿👏🌹🌿

    • برهان جاوید

      اسفند 9, 1401

      درود و سپاس استادم
      از همراهی و حضور ارزشمندتان
      همواره سلامت وپیروز باشید صمیمی❤️🌹🙏🙏

  2. غلامحسین جمعی

    اسفند 9, 1401

    گـاه شبیه سنگ هــــم باشی
    ” لحظه هایی که سنگ هم باشی ”
    درودو سپاس بزرگوار دست مریزاد
    مرا به یاد شعر های اولیه ی مهدی موسوی انداختی بزرگوار
    ولی کلا خوب و با حال بود
    برایتان بهترین هارا آرزو دارم
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • برهان جاوید

      اسفند 9, 1401

      درود استاد جمعی گرانمایه
      سپاس از حضور پر مهر و نظر ارزشمندتان
      همواره سلامت و پیروز باشید
      هح🌹🌹❤️❤️

  3. نسرین حسینی

    اسفند 11, 1401

    صبح تا شب به فکر اینی کـه
    ایـسـتاده شبیه لـک لـک ها
    گوشه ای با خودت بگی تنهام
    روی مغزت نشسته جلبک ها

    درودها برشما زیبا بود 🌺🍃🌺🍃💚💚

    • برهان جاوید

      اسفند 11, 1401

      درود سرکار خانم حسینی ادیب و فرهیخته
      بسیار سپاسگزارم از نظر لطف و نگاه پر مهرتان
      پاینده و پیروز باشید
      🌹🌹🌹🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا