🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شکر خند

(ثبت: 256761) اسفند 9, 1401 

 

بهــــار است و ساقــــی بیــــــا از وفا
لبــالب نـما ساغـــــــــر مـــــــی مـــرا

بیاور خُـــــــم مـــی خُمــــــــارم صنم
خُـــــمار مــــی پاک بـــــــی غش منم

مغنی بـــیا عـشــوه و نــــــــاز کـــن
گهِ عــشــرت آمــد نـــوا ســـــاز کـــن

چمن در چمن بین شده سبز پوش
فضا مشک بیز و هـــــــوا پر خروش

بـیا ســاقیا شـــاد و خُـــرم شـــــویم
قــدم چند قــدم طــرف گلشن زنیـم

بــهار اســت و خــــــرم زمین و زمن
بــهار اســت و ســر سبز طرفِ چمن

زمان غــــم و حــزن واندُه گـــذشت
مده موسم عیـش وشـــادی ز دست

بـــیا ساقیــا ســـاغــــر مــــی بـــده
مکن دیـــــر ســاقــــــی پیاپـی بـــده

شنو چــهــچــه ی مـــرغــکــان چمن
شـده با صـفا کــوه و دشــت و دمــن

شمیم دل انگیز گــــــل یـــک طــــرف
لبالب صــراحی مُــــــل یـــک طــــرف

دلا دانی از چیست عشــــــرت فزون؟
زمقدوم کی گشته رحـــــمت فزون ؟

بـیا تــا کــــــه ســازم بــــرایت عیان
بـــود مولــــــــد خُســــرو خســــروان

شــهی کــــو بــــود ســــرور عـــالمین
بـــود نــــــام نیکوی آن شــــاه حسین

زنـــد عقلِ کـــل بوســــه بر مـــــاه او
نگــر گشته فطرس هـــــوا خــــواه او

ز شـــوقش شـــده اشــکِ شادی روان
شــده مــستِ نـــورش همـــه حوریان

شــب جــشن و شـادی ســراســر بود
شــب مــولــــد پـــــــور حیــــــدر بود

بود خــــــنده بــــر لعلِ خیــــرِ بشـــر
شکر خـــــند بــــر وجـهِ حیـــدر نگـــر

مَــلـک بهــــرِ دیــــدار او بـــــی شُــمار
فـــرود آمــــدند از ســــما ســــیل وار

بـــــود نــــــور او نــــــور ذات خــــــدا
منـــور ز نـــــــورش هـــمه مــــــاســوا

الــــهی بـــه حـــــــق نبـــی مصــطــفی
بــــه حــــــق وصـــی نبـــی مــرتـــضی

و هـــم حـــــقِ زهــــــــرا و آل کُـــــــبار
رســـــان مــهـــدی آن مــــیـر والاتبــــار

ز ســـامع خــــاطــی گـــــذر ای خــــدا
نمـــــــا رو سفیـــدش بــــه روز جــــزا

 

فعولن فعولن فعولن فعل
1400-11-16

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 9, 1401

    سلام

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    در پناه خدا 🌿🌷🌷🌷🌷🌿

  2. عظیمه ایرانپور

    اسفند 9, 1401

    درود بر شما
    زیباست
    فقط در مصرع های 8 و 24 کمی از وزن خارج شدید
    ضمن اینکه پیشنهاد می کنم سعی کنید به زبان روز بسرایید
    چون شاعران بسیاری چون حافظ و….بهترین اشعار رو سروده اند و اگر ما هم به زبان آن ها بسراییم جنبه ی کلیشه و تکرار پیدا میکنه🌸

  3. غلامحسین جمعی

    اسفند 9, 1401

    درودو سپاس بر شاعر با ذق و بزرگوارم
    زیباست ولی همانطور که سرکارخانم ایرانپور فرمودند اگر این شعر جایی نشر شود و اسم و مشخصات شما را و یا تارخ سرایش نداشته باشد مفلوم نیت متعلق به چه قرنی است
    در حالیکه حافظ 700 سال غزل گفته ولی وقتی می خوانی احساس میکنی مال امروز است

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا