🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طوط تحفه‌ٔ به‌طنز

(ثبت: 257244) اسفند 22, 1401 
طوط تحفه‌ٔ به‌طنز

(۱)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
“رفتیــد بهشت” اهلِ منــزل نبرید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دختر پســــرِ عاطل و بـاطل نبرید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از جیبِ پـدر زن و پـدر مـادرِ خود،
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چیزی که نبود و نیست داخل نبرید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(۲)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
“رفتیــد بهشت” چیـز با خود ببرید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صابونِ لطیف و لیـــز با خود ببرید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دمپـایی و لُنگ و سنگ‌پایِ قزوین،
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گشنیز نشـــــد مویز با خود ببرید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(۳)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
“رفتیــد بهشت” بنده را گم نکنیــد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با شاعـــــــرِ دیگری تکلُّم نکنیــد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آرایه و استعـــاره، تلمیح و جناس،
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هی جور و ســرِ قافیه در خُم نکنید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضالاهیجی
ساکوتی.هند
ــــــــــــــــــــــ

پ ن:

استقبال از شعـــرِ طنزِ “رفتید بهشت” به قلمِ
حضرتِ استاد دکتر عباس خوش‌عمل کاشانی

 

 

 

نظرها
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 22, 1401

    سلام و درود جناب دکتر
    صبح و روز حضرتعالی بهشت

    از کوچک‌نوازی و بزرگواری جنابعالی سپاسگزار و خاکسارم

    سلامت باشید استاد

  2. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 22, 1401

    سلام و درود جناب شرعی گرانقدر

    روز بخیر

    لطف دارید بزرگوار

    یک‌دنیا سپاسگزارم

    سلامت باشید

  3. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 22, 1401

    سلام و درود جناب دکتر مدهوش

    روز خوش

    بزرگوارید و محبّت دارید، سپاسگزارم از لطف حضرتعالی

  4. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 22, 1401

    سلام و درود بر استاد گرانقدر طلای کرمانی

    ظهربخیر

    از لطف و بزرگواری سرکارعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

  5. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 24, 1401

    سلام سرکار خانم هاشمی
    وقت بخیر

    از لطف و محبت سرکارعالی سپاسگزارم

    سلامت باشید و بهشتی