🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فرش خیابان

(ثبت: 257157) اسفند 20, 1401 

 

امشب به یادت سبزه را سیراب باران میکنم
دل را برایت نازنین فرش خیابان می کنم

امشب به نی گویم بنال تا وقت موعود سحر
اما غم هجر تورا در سینه پنهان می کنم

صغرا بریزم دور و پس کبرا پرانم دورتر
عقل از سرم تبعید و دل فرمانده بر جان میکنم

باید نبایدها نهم در گنجه ایی دور از نظر
زان پس خدای عشق را در سینه مهمان میکنم

برجی بسازم تا کشد ، بالا میان آسمان
آنگه فرازش عشق را افشا و تابان میکنم

ریزم سرشک و زیر آن ، غسل شهادت میکنم
تن شویم از پیرایه و پیکار شایان میکنم

بر خاک مالم پشت دیو ، وانگه کشم از دل غریو
با رمز عشق و عاطفه ، فرخنده کیوان میکنم

آن نحس اکبر را کشم از اوج تا فرش حضیض
امشب قران نحس را مطرود دوران میکنم

فریاد آزادی کشم از عمق جانم در فراز
راضی عاشق را سپس محبوب یاران میکنم

آزاد از نفس پلید فرمانروای جان شوم
در کشور زیبای عشق دیوان گریان میکنم.

 

سیدرضاموسوی راضی
غزل در بحر
رجز مثمن سالم.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 20, 1401

    سلام

    دستمریزاد

    در پناه خدا شاد زی 🌱🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌱

  2. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 20, 1401

    احسنت جناب ِ راضی ارجمند
    یک سبد عطر گلهای بهاری تقدیمتان
    👏👏🌸👏👏🌸🌿

  3. مهدی سیدحسینی

    اسفند 21, 1401

    درود بر شما
    بهره بردم با آرزوی توفیق الهی 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا