🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماه محفل

(ثبت: 256706) اسفند 8, 1401 

ماه محفل

سرک کشیده دلم در هوای چشمانت
بیا بیا به کنارم شوم به قربانت

درون آتش حسرت چو ویس میسوزم
که دل ربوده ز من خنده های مستانت

کنون که آتش شوقم! به دیدن رویت
بگیر جان مرا با لهیب سوزانت

بیا به جلوه گری مثل ماه عالم تاب
که عاشقانه شدم بیقرار و حیرانت

بیا به کلبه ی پروانه ماه محفل شو
بیا که جان بسپارم به عطر دستانت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 8, 1401

    سلام مجدد

    بیت 4 مصراع 2 ببین اضافه و وزن را مختل کرده است

    بیا به جلوه گری مثل ماه عالم تاب
    /ببین/ که عاشقانه شدم بیقرار و حیرانت

    مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلن

    کافی ست ببین حذف شود

    بیا به جلوه گری مثل ماه عالم تاب
    که عاشقانه شدم بیقرار و حیرانت

    درپناه خدا 🌹

    • پروانه آجورلو

      اسفند 9, 1401

      سلام جناب خراسانی
      ممنونم از شما
      ویرایش شد
      🙏🙏🙏🙏🌺🌺🌺🌺

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    اسفند 8, 1401

    بیا به جلوه گری مثل ماه عالم تاب
    که عاشقانه شدم بیقرار و حیرانت
    بیا به کلبه ی پروانه ماه محفل شو
    بیا که جان بسپارم به عطر دستانت
    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
    خدا کند به دلت بی زوال شادی باد
    تمام هفته و هر ماه و سال شادی باد
    در آن دلی که ندارد نسیم عشق گذار
    قسم به دیده ی مستت، محال شادی باد
    بداهه ای تقدیم شما
    غزل زیبا و عاشقانه ای را از شما خواندم
    در پناه خدا🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. صبح و عالی‌جنابِ چشمانت

    قبله‌ام انتخابِ چشمانت

    اوّلین اتفاقِ هر صبحم

    دیدنِ انقلابِ چشمانت

    آسمان و زمین و جنّت و دل

    روشن از آفتابِ چشمانت

    فلک و انجم و همه کیهان

    جلوه‌ای از سحابِ چشمانت

    آدم و عالم و خداوندم

    زائرِ آب و تابِ چشمانت

    گُل و گُلگشت و هر گُلستانی

    ترجمانِ گلابِ چشمانت

    می و میخانه و سبوزدگان

    مستِ‌مست‌‌از شرابِ چشمانت

    آفرینش شده دمی منظور

    تا ببیند کتابِ چشمانت

    کاشفانِ معادنِ هستی

    مضطرب از حجابِ چشمانت

    هر دعا با تو می‌شود ممکن

    با حسابِ نصابِ چشمانت

    نکند غیرتی شود بغضت

    بِشکند التهابِ چشمانت

    پَر زده با دو بالِ ابرویت

    تا کجاها عُقابِ چشمانت

    حضرتِ عشق، حضرتِ والا

    جان ‌‌فدایِ جوابِ چشمانت

    خوش‌به‌حالِ دومصرعِ چشم و…

    شاعرِ مستطابِ چشمانت

    سیدمحمدرضالاهیجی
    ساکوتی.هند

  3. علی معصومی

    اسفند 8, 1401

    دروووودها بر شما
    خانم اجورلو ارجمند
    💠💠💠💠💠

  4. دیشب به حریم ساده ی چشمانت
    سرمست شدم ز باده ی چشمانت

    فانوس نگاه من که سوسویی داشت
    شد نذر امامزاده ی چشمانت.

    عباس خوش عمل کاشانی.

  5. درود بانو🌺

  6. صفا یغمایی

    اسفند 9, 1401

    درودتان بانو آجورلوی هنرمند
    بسیارزیبا ودلنشین سروده‌اید
    موفق و پاینده باشید.
    🌺🌺🌺

  7. مهدی سیدحسینی

    اسفند 10, 1401

    درود بر شما
    موفق باشید 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا