🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مجنون چاله

(ثبت: 257220) اسفند 22, 1401 

 

ساقی نریز باده که می ،در پیاله شد
چشمک ز چشم دلبر من چون حواله شد

حافظ ببین تو معجزه ی خال هندویَش
بودا که بت شکسته و سمت پیاله شد

جوشید زندگی و به هر خنده ات دلم،
سر گشته تر زِ گونه و مجنونِ چاله شد

تاب و تبت تمام تنم را تنور کرد.
لب ها رسید بر لب گرمت، چو لاله شد

باران آن نگاه به صحرای چشمِ من
دشتی پر از شقایقِ چشمِ غزاله شد.

این بود خواب او که تو در پیله مرده ای.
پروانه گشت و صحّت تعبیرِ ژاله شد.

چون بسته ام دوام نفس را به مویِ تو
مقصودِ عاشقان و کتابش رساله شد.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 22, 1401

    سلام و درود

    بسیار عالی

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👌🌿

  2. میثم علی یزدی

    اسفند 22, 1401

    درود استاد طارق خراسانی

    به مهر خوانید

    سپاسگزارم

  3. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 22, 1401

    درود بر شما
    قلمتان سرسبز و دلتان بهاری باد
    🌹🌹🌹🙏💐🌿

    • میثم علی یزدی

      اسفند 22, 1401

      سلام
      بانو خیاط پیشه
      سپاسگزارم
      پیشاپیش سال نو مبارک بر شما مبارک باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا