🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مستند – صیاد و صید

(ثبت: 256688) اسفند 8, 1401 

 

تورها خالی و دریا بی تپش
خسته اند صیادها از این روش
بر سر دریا نه بارانی نه ابر
ماهیان بگریختند از واکنش
زیستگاه ماهیان آلوده است
فاضلاب صنعتی در برکه است
کم کم اک با رود هم راه می شود
سوی دریا سم سرازیر می شود
هیچکس دلسوز این دریا نشد
هیچکس غمخوار ماهیها نشد
تور صیادی به امید خدا
پهن می گردد بدریا تا کجا
بعد ِ ساعتها تلاش و کار ِ سخت
بهره ای ناید ازاین اقبال و بخت
نا امیدانه بسمت کوخها
می رود صیاد با اندوه ها
قبض آب و قبض برق و قبض گاز
روی میز افتاده اند با کبر و ناز
جیب خالی , سفره خالی , شب دراز
روح خسته , چشم بسته , پا دراز

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. غلامحسین جمعی

    اسفند 9, 1401

    درودو سپاس بزرگوار دستمریزاد زیبا بودو روزامد

    🙏🙏🙏🙏🙏

    • اسفند 10, 1401

      هزاران سلام تقديمتان
      سپاس از مهرتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا