🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

بیوگرافی محمدرضا نعمت پور
تاریخ تولد: 1367/03/18
جنسیت: مرد
شهر: شوشتر
بیوگرافی:

اوشو می گوید:
دمادم در فقر واژه به سر می برم .هر واژه را با تردید محض به زبان می آورم. چون خوب می دانم که کافی نیست، ناقص است. هیچ چیز کافی نیست _حقیقت چنان بیکران و واژگان چنان حقیر.

...............
گالیله می گوید:
هرگز مردی ولو بسیار نادان را ندیدم
که از وی چیزی نتوانسته‌ام بیاموزم ...
.....................
شفیعی کدکنی می‌گوید:
شاعر موفق کسی است که شعرش خاص‌پسند و عوام‌فهم باشد.
. . . . . . . . . . . . . . . . .

....................
اشعار ثبت شده در
کانال تلگرامی
mohammadreza_nemat_poor
اینستاگرام
mohammadreza_nemat_poor
سایت شعر نو
http://www.shereno.com/profile.php?id=61130&op=show
سایت شعر پاک
http://sherepaak.com/poets/718
بلوگفا
http://mohammadrezanematpoor.blogfa.com

آخرین اشعار محمدرضا نعمت پور

انتظار

محمدرضا نعمت پور 21 بهمن 1402

 

از او بی‌خبرم!

سپید

خوانش: 83

سپاس: 4

تعداد نظر: 2

تعداد نقد: 2

مجنون

محمدرضا نعمت پور 05 بهمن 1402

 

می‌بوسمت!

شعر کوتاه

خوانش: 72

سپاس: 5

تعداد نظر: 6

دلتنگی

محمدرضا نعمت پور 01 آذر 1402

 

آن دانه‌ی سرخ انار که غمگین هست و

سایر

خوانش: 63

سپاس: 0

رویای شیرین

محمدرضا نعمت پور 10 اردیبهشت 1402

 

پیچک سبز نگاه تو

شعر کوتاه

خوانش: 168

سپاس: 1

تعداد نظر: 4

دوست دارم

محمدرضا نعمت پور 13 اسفند 1401

 

زیباترین آیه، نگاه توست

شعر کوتاه

خوانش: 167

سپاس: 1

تعداد نظر: 2

آخرین نوشته های ادبی محمدرضا نعمت پور

نارسیسیسم

محمدرضا نعمت پور 26 اردیبهشت 1402

تعصب بر نام‌ها یا شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی تاریخی یا معاصر می‌تواند ریشه در «نارسیسیسم» داشته باشد. در واقع «ايده‌آل‌سازی» که به معناي غرق شدن در ويژگی‌های مثبتِ ديگري و چشم‌پوشی از ويژگی‌های ناخوشایندِ اوست، خودْ نوعی «نارسيسيسم» است. از آنجایی که «پروسه‌ی آرمانی‌سازی» ما را مجاب می‌سازد که در برخی شخصیت‌ها(اجتماعی، هنری، سیاسی و…) به آن مولفه‌هایی بنگریم كه همواره مایل بوده‌ایم در شخصیتِ خودمان وجود داشته باشند؛ از همین‌رو چنگ زدن به شخصيت‌های مذکور بعضا می‌تواند در تعريفِ «نارسیسیسم» جای بگیرد.

اما در نقطه‌ی مقابلِ ايده‌آل‌سازی، تلاش برای «ناارزنده‌سازی» يا بی‌ارزش ساختنِ فردِ یا تفکر مقابل نيز در دسته‌ی نارسيسيسم قرار می‌گیرد. در واقع فرد هنگامی که شخصیت موردعلاقه خود را در معرض انتقاد می‌بیند، دیدگاه و حتی موجودیتِ منتقد را تهدیدی برای كمبودهای درونی خویش_به‌عنوان یک فردِ نارسيستيك_می‌داند.

خوانش: 111

سپاس: 1

سادومازوخیست

محمدرضا نعمت پور 25 اردیبهشت 1402

انسان‌ها به‌طور پيش‌فرض به باقی ماندن در «روابطِ سادومازوخيستيك» علاقه دارند. زيرا « مفهومِ رابطه» اساسا به «هستیِ انسان» مرتبط است و از همین رو به نظر می‌رسد که در روابط، تا حدِ زيادي می‌توان “تجربه‌ی بودن” را دريافت كرد.

همانطور كه رونالد فيربرن_روانكاوِ برجسته‌ی اسكاتلندی_ معتقد بود براي بعضی افراد، داشتنِ هر نوع رابطه‌ای بهتر از نداشتنِ رابطه است.

خوانش: 132

سپاس: 0

شهریار مندنی‌پور

محمدرضا نعمت پور 24 اردیبهشت 1402

«شهریار مندنی‌پور» در مصاحبه‌ای از شیوه‌ی داستان‌‌نویسی‌اش در جبهه حرف می‌زند. جایی که او شب‌هنگام در سنگرهای نمور و غریبِ دشتِ ‌ذهاب_زیر نورِ لرزانِ گَردسوز و در محاصره‌ی سکوتی که گویی تا ته جهان جامه افکنده‌ بود_روی کاغذ و قلم قوز می‌کرده و داستانِ دختری را_به نام سارا_می‌نوشته است که در ساحلِ دریا زندگی می‌کرده و دنیای مطبوعش رنگی جز آبیِ دریا و سرخیِ غروب نداشته است.

“نوشتن” فارغ از لذت‌هایی که دارد، مقوله‌‌ی دردناکی‌ست… “مندنی‌پورهای دشتِ ذهاب” در سراسر تاریخِ ادبیات تکثیر شده‌اند. از داستایفسکی که در حضیضِ فقر و قمار، مفاهیم بلند و‌ متعالی را از زبانِ “پدر زوسیما” به تحریر درمی‌آورد، تا بولگاکف که با ردِ نیشتر استبدادی که بر تن داشت، استعاره‌‌ی “عزازیل” و “گربه” می‌ساخت و آن قلبِ سگی را پروارتر می‌کرد، تا پروستِ از پا‌افتاده‌ای که در جستجوی زمان از دست رفته از زیباییِ “آلبرتین” و میلِ بی‌امان به بوسیدنِ او‌ می‌نوشت.

خوانش: 142

سپاس: 0

مرگ هنرمند حسین زمان

محمدرضا نعمت پور 22 اردیبهشت 1402

مرگِ هر هنرمند، همواره مرا در این فکر غرق می‌کند که برخی از هنرمندان در دوران حیاتِ خویش و در جنگ با دژخیمِ افسارسازِ حاکمان، با چه دریافت‌های دهشتناکی روبرو شده‌اند؛ تا جایی که خود را پیش از مرگ «مُرده» پنداشتند و “جامه‌فروخته و عریان” در اتاق‌های گورمانندِ خود خلیدند تا نوبتِ کفن‌پوشیِ آن‌ها فرا رسد و در نهایت از شرِ یوغ تحقیر، دشنام و بی‌اعتنایی‌ها رها شوند.

شما که اَنگ‌ها را به بُزاق نشاندید و به سر و صورتِ هنرمندان پرتاب کردید، آن‌ها را پیش از مرگ به خاک سپرده‌ بودید.

خوانش: 62

سپاس: 0

سطربندی و تقطیع شعر

محمدرضا نعمت پور 27 فروردین 1402

یکی از خصوصیات مهم اشعار سپید که بسیاری از شاعران به آن توجه نمی‌کنند سطربندی و تقطیع مناسب است.

هر شاعر موفقی باید این را بداند به‌دلیل رعایت نکردن سطربندی و تقطیع مناسب اساسا به درست خوانی شعر، سهل انگارانه صدمه به شعر خودش می‌زند

خوانش: 297

سپاس: 0

تعداد نظر: 4