🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ادبستان ولایت

(ثبت: 263643) شهریور 17, 1402 
ادبستان ولایت

بسم الله العلی العظیم
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب علیه السلام
ادبستان ولایت

ما جان به کفان ادبستان ولاییم
ما شیفته آل علی شیر خداییم

دلداده و مشتاق علمدار حسینیم
آموخته درس مواسات و وفاییم

یک عمر جگرسوخته داغ بقیعیم
خاموش و دل افگار از این جور و جفاییم

جویای شهادت به سر سجده شکریم
ما سجده کنان حرم کرب و بلاییم

ای کافر حربی تو از آن دم به حذر باش
کز خشم چو توفان خدا سوی تو آییم

ما پیرو شیر احد و خندق و بدریم
ما شیعه جانباز ره آل عباییم

چون موجی از آتش علم کفر بسوزیم
تا پوز پر از کفر تو بر خاک بمالیم

یا رب به حق وعده نصرت به ولی ات
در شام و سحر اشک فشان گرم دعاییم

امید نجات همگان صاحب عصر است
در مقدم پاکش همه سرباز فداییم

والله که ما تشنه دریای ولایت
در نیل شمیم خوش آن بحر صفاییم

ما داغ محبت به دل خویش نهادیم
وز حضرت قائم متقاضی شفاییم

مهدی همه در محضر آن شاهد مستور
ما جان به کفان ادبستان ولاییم

 

غبار دستگاه حسینی
#مهدی_رستگاری
پنجم تیرماه سال یکهزار و سیصد و نود و سه خورشیدی

دفتر شعر شیدایی
۵۷۶

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 17, 1402

    سلام

    چه قدر گرم
    چه قدر پرشور

    درودتان

    در پناه خدا 🍃👏👏👏👏👏👏🍃

    • مهدی رستگاری

      شهریور 17, 1402

      سلام و تحیات حسینی استاد گرامی. متشکرم🌷

  2. طارق خراسانی

    شهریور 27, 1402

    مهدی همه در محضر آن شاهد مستور
    جان بر کف و هم  خادمِ درگاهِ ولاییم
    اینگونه وزن درست می شود

    • مهدی رستگاری

      شهریور 28, 1402

      سلام و درودی دیگر استاد گرامی. مصراع آخر مطابق مصراع آخر هست و چنان که صاحبنظران آرایه های ادبی می گویند، شعر با《ردّ الصدر الی العجز》 پایان یافته است‌ (با این شرح که کاربرد این گونه اصطلاحات در شعر فارسی به معنای واقعی کلمه موجب کاهش جان است). وزن شعر 《مستفعل مستفعل مستفعل فع لن》هست و مصراع مورد نظر با کاربرد یک اختیار شاعری در رکن دوم کاملا از این وزن برخوردار هست.🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا