🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حلقه جفا

(ثبت: 267652) بهمن 23, 1402 
حلقه جفا

بسمه اللطیف
حلقه جفا

شب است و ظلمت و چشمم به پرتو ماه است
گذشته وقت و دل من پر از غم و آه است

هوای اشک چنان گشته است مستولی
که چشم عرصه توفان گاه و بیگاه است

نشسته است به جایی به بی وفایی خود
اگر چه از غم پنهانی من آگاه است

هجوم خاطره های گذشته بر خاطر
شکنجه ای است که در نوع خویش جانکاه است

مرا چه حاجت عزیزان به این چنین یاری
که از خیال و غرور زیاد گمراه است

دل پر از غم و اندوه من در این شب تار
چو یوسف است که در قعر ظلمت چاه است

نشانه ای است در اشک روان چشمانم
که انفجار عظیمی هنوز در راه است

وقوع عزم جدایی چو فاجعه است ولی
گسست و فاصله تقدیر این شبانگاه است

برفت مهدی از این حلقه جفا و بسی
سخن ز وصف وفایش به قول و افواه است

 

#مهدی_رستگاری
ششم مهر ماه سال یکهزار و چهارصد و یک خورشیدی
بیست و هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی

دفتر شعر روزگاران
۷۹۹

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    بهمن 23, 1402

    هجوم خاطره های گذشته بر خاطر
    شکنجه ای است که در نوع خویش جانکاه است

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    فقط “غم و اندوه” در بیت ششم یک مفهوم داره و حشو هست🌷

    • مهدی رستگاری

      بهمن 26, 1402

      سلام و درود بانوی گرامی. متشکرم از عنایت و دقت نطر عالی شما🌹🌷🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا