🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گزارش کشتار

(ثبت: 264704) آبان 3, 1402 
گزارش کشتار

بسمه العزیز
گزارش کشتار
در وصف فاجعه انسانی جنگ غزه

خبر رسید که دیگر زمان پاتک بود
خبرنگار به گویش چو یک مترسک بود

صدای همهمه وار سگان و سربازان
نشانه‌ای ز وقوع قریب پاتک بود

نمایشی که چو یک سیرک بود جریان داشت
جناب مجری خوش پوش همچو دلقک بود

به ناگهان همه آسمان درخشان از
بسی گلوله سوزان زوج و تک تک بود

به کوه آهن و آوار در دل تصویر
هزار دست بلندِ بزرگ و کوچک بود

نفس نماند دگر در دهان نوزادی
که حلق او پر خاک و غبار آهک بود

از آنچه دید و شنید آن زمان ز تلویزیون
دلش رمیده و سرشار دهشت و شک بود

به قاب بسته تصویر مرگ می بارید
ز بس که کشته پیر و جوان و کودک بود

صدای خنده شیطان زمانه را پر کرد
در آن رسانه که از عدل و داد منفک بود

به شرح° حال بدش در بیان نیاید چون
که ذهن او پر برق سفید  و برفک بود

نژند بود  و پریشان و در چنان حالی
دوید اشک به چشمی که پشت عینک بود

#مهدی_رستگاری
بیست و ششم مهر سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
هجدهم نوامبر ۲۰۲۳ میلادی

دفتر شعر روزگاران

۹۶۰

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا