🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شیراز

(ثبت: 269494) اردیبهشت 14, 1403 
شیراز

بسمه اللطیف
به مناسبت روز شیراز

در آرزوی راحت و آرامش شیراز
پر می زند جان در هوای خواهش شیراز

در من تلاطم می کند بی حد و اندازه
عشق تنفس در هوای دلکش شیراز

درک صفای روح می گردد محقق در
هر کس که گردد رهسپار گردش شیراز

آثار عهد باستان و سطوت تاریخ
وادار گردانده مرا بر کرنش شیراز

از موج شعر و بوی گل سرشار می سازد
روح مرا زیبایی و آسایش شیراز

آغاز صدها داستان عاشقانه است
در نوبهار آرزو هر بارش شیراز

مهدی هزاران فکر در من زنده می گردد
هر لحظه ای از رونق بی کاهش شیراز

از خواجه شیراز همت خواه و در شعرش
سرمست شو از راحت و آرامش شیراز

#مهدی_رستگاری
پانزدهم اردیبهشت سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
پنجم مه سال ۲۰۲۳ میلادی

دفتر شعر روزگاران
۸۵۲

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اردیبهشت 14, 1403

    درودتان باد
    به به دستمریزاد عاااالی قلمتان نویسا

    • مهدی رستگاری

      اردیبهشت 14, 1403

      درود و سپاس بانوی گرامی. نظر لطف شما است🌷

  2. حدیث عبدلی

    اردیبهشت 14, 1403

    در من تلاطم می کند بی حد و اندازه
    عشق تنفس در هوای دلکش شیراز
    سلام و عرض ادب
    به به چقدر زیبا سرودید
    قلم سبزتان مانا…

    • مهدی رستگاری

      اردیبهشت 14, 1403

      درود و سپاس بانوی بزرگوار. لطف تان پاینده🌷

  3. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 14, 1403

    درود بر مهدی عزیز
    و چه مردم بینظیری دارد این بهشت روی زمین.
    واقعا درجه یک و خونگرم و مهمان نواز هستند.
    دمت گرم و قلمت رقصان دوست بزرگوار👌👌👌🌹🌹🌹

    • مهدی رستگاری

      اردیبهشت 14, 1403

      درود و مهر حمید عزیز. شیراز ریشه بخشی از هویت همه ما است و به تعبیر حافط بزرگ 《خال لب هفت کشور》 است🌷

  4. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 14, 1403

    درود جناب رستگاری
    قلمتان نویسا
    🌹🌹

    • مهدی رستگاری

      اردیبهشت 14, 1403

      درود و سپاس جناب حسینی بزرگوار🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا