🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تصویر والضحی

(ثبت: 262706) مرداد 15, 1402 
تصویر والضحی

بسم الله المهیمن القدوس
تصویر والضحی
تقدیم به حضرت سیدالشهدا(علیه السلام)

ره چون به روی حضرت ارباب بسته شد
گویی که باب جمله اسباب بسته شد

بود از ستاره زخم بر اندام وی فزون
آن دم که او به سنگ ز قلاب بسته شد

نام حسین را ببرد هر که تشنه است
جاوید نام او به لب و آب بسته شد

آن چشم پرنگاه به سوی حرم زخون
پر گشت و سوخت؛با دل بیتاب بسته شد

تیر سه شعبه آمد و بر قلب او نشست
مرگ آمد و چو حلقه گرداب بسته شد

موج هجوم فوج پر از کین اشقیا
برحضرت امام چو سیلاب بسته شد

از نیزه ای شکافت چو پهلوی آن شهید
دریا نهفت روی خود و باب بسته شد

چون آن گلو بریده نشد،گردنش به جور
بر بوسه های خنجر پرآب بسته شد

آن سر چو رفت و برسر نیزه طلوع کرد
از بغض غیب کلّه سحاب بسته شد

مهدی چو خون او به زمین ریخت در جهان
دروازه های کفر به ایجاب بسته شد

تصویر جاودانه «والشمس و الضحی»
چون معجزی ببین که در این قاب بسته شد

 

غبار دستگاه حسینی-#مهدی_رستگاری
بیست ونهم مرداد سال ۱۴۰۰ خورشیدی
یازدهم محرم سال ۱۴۴۳ ه.ق.
غزل سرایی گروه«ادیبانه»

دفتر شعر شیدایی
۵۳۳

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا