🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تلخی محض

(ثبت: 268122) اسفند 14, 1402 
تلخی محض

بسمه اللطیف
تلخی محض

از من مطلب محو شکرخند تو باشم
مفتون فریبایی و ترفند تو باشم

با وعده بسیار تو یک عمر بمیرم
در ذلت خود خوب و خوشایند تو باشم

با من بگو ای دلبر دوران به چه رویی
خواهان بلاجویی پیوند تو باشم

شک نیست وجود تو پر از تلخی محض است
از من مطلب که مگس قند تو باشم

تبدیل به چه می شوم آخر به چه علت
قربانی محتوم فرایند تو باشم

چون نیست مروت طلب مهر و وفا چیست
شرمنده چرا هیچ برایند تو باشم

بر آتش تندی که نهادی به چه رویی
خواهی من سودازده اسفند تو باشم

بدعهدی و نااهلی و رندی تو نگذاشت
تا مستعد باور سوگند تو باشم

بسیار جفا دیده ام و جور کشیدم
بگذار که من نیز همانند تو باشم

 

#مهدی_رستگاری
نهم اسفند سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
بیست و هشتم فوریه ۲۰۲۴ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی《ادیبانه》

دفتر شعر روزگاران

۱۰۰۷

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اسفند 14, 1402

    خشم و تلخی محض از عناصر زیباکننده و البته قدرت بخش لحن در این شعرند.

    • مهدی رستگاری

      اسفند 15, 1402

      سلام و درود. سبک وقوع یکی از سبک های متفاوت سرایش شعر فارسی است که متاسفانه همواره در گرایش های جهت دار تحصیلات و آموزش و هنر و ادب معاصر ایران کنارگذر شده است‌. این سبک می تواند برای بیان نارضایی شاعر از معشوق یا هر آنچه از وی نارضایی دارد، به کار گرفته شود.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا