🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جمع دلنشین

(ثبت: 268127) اسفند 16, 1402 
جمع دلنشین

بسمه اللطیف
جمع دلنشین

آنان که با لطافت عشق آشنا شدند
در این جهان ز خوی بهیمی رها شدند

جانمایه تحول عالم شدند چون
در کوره های سوزش جان کیمیا شدند

در بی نشانی خود و دور از ریا و ننگ
ذوب لهیب بوته مهر و وفا شدند

هستند گر چه خون به جگر خنده بر لب اند
با صبر خود به درد خلایق دوا شدند

از غل و غش گذشته و در قله خلوص
الهام بخش مردم اهل صفا شدند

در کار عاشقان جهان قید و شرط نیست
از جان و دل به راه محبت فدا شدند

مهدی بخواه همت از آنان که روح را
سوی بهشت پاکی دل رهنما شدند

این جمع دلنشین پریشان که در زمین
آیینه ظهور صفات خدا شدند

 

#مهدی_رستگاری
هشتم بهمن سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
بیست و هشتم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی《شعر سه نقطه》

دفتر شعر روزگاران

۱۰۰۰

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مهدی محمدی

    اسفند 16, 1402

    سلام و عرض ادب بسیار زیبا بود

    قلمتان تابان 🌺

    • مهدی رستگاری

      اسفند 17, 1402

      سلام و درود و سپاس فراوان جناب محمدی عزیز🌷🌹🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا