🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زادروز فردوسی

(ثبت: 267356) بهمن 9, 1402 
زادروز فردوسی

بسمه اللطیف
زادروز فردوسی

روز نخست بهمن ایران شادمانه است
چون زادروز پاک دانایی یگانه است

مردی که جان را صرف گفتن از وطن کرد
آن گونه که حاکی ز مهری بیکرانه است

از پهلوانان گفت و شاهان و ظریفان
در شعرخود که برترین شعر زمانه است

کل جهان مبهوت شعر شاهنامه
این شاهکار مینوی جاودانه است

ایران زمین با شعر فردوسی همیشه
غرق شکوه و افتخاری صادقانه است

در راه ایرانشهر هر کس پا نهاده
می داند او این راه را سنگ نشانه است

یک عمر جان و مال خود صرف وطن کرد
این زندگی یک داستان عاشقانه است

معمار کاخ پارسی فردوسی است و
او صاحب اعجازهای شاعرانه است

بنگر که ابعاد شگرف این حماسه
بنیانگذار سطوت  این کارخانه است

مهدی بدان فرهنگ ایران طی تاریخ
مرهون این اندیشه خودباورانه است

دست ادب بر سینه نه در محضر او
این شرط رفتاری سلیم و بخردانه است

 

#مهدی_رستگاری
یکم بهمن سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
بیست و یکم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی《گلشن شعرا》

دفتر شعر روزگاران

۹۹۵

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    بهمن 9, 1402

    درود بر شما
    زیباست جناب رستگاری
    قلمتان سبز
    در پناه خدا👏👏👏👏

    • مهدی رستگاری

      بهمن 10, 1402

      درود و سپاس سرور گرامی جناب گیوه چیان عزیز. 🌹🌷🌹🌷

    • مهدی رستگاری

      بهمن 10, 1402

      درود و سپاس سرور گرامی جناب گیوه چیان عزیز. 🌹🌷🌹🌷

  2. فریبا نوری

    بهمن 9, 1402

    روز نخست بهمن ایران شادمانه است
    چون زادروز پاک دانایی یگانه است

    درود جناب رستگاری ارجمند
    بسیار زیبا

    🌹🌷🌹🌷🌹

    • مهدی رستگاری

      بهمن 10, 1402

      درود و سپاس و عرض ارادت بانوی ادیب و گرامی.لطف تان مستدام🌹🌷🌷🌹

  3. طارق خراسانی

    بهمن 10, 1402

    سلام و درود

    بسیار عالی
    و سپاس از یاد آوری این روز بزرگ و گرامی

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • مهدی رستگاری

      بهمن 10, 1402

      درود و سپاس استاد خراسانی عزیز. جهان مرهون خرد ، اندیشه و زبان فردوسی بزرگ است.🌹🌷🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا