🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب یلدا

(ثبت: 221641) بهمن 7, 1398 

 

یلدا

خبرهای خوشی دارم شبونه
باباجون هندونه آورده خونه

واسه هرکی که شب مهمونمونه
دو تا کاسه اناره دونه دونه

یه عالم سیب و نارنگی و پسته
توی سینی روی طاقچه نشسته

مامان جونم نشسته کرده بسته
یه عالم مغزای تخمه شکسته

میگفت بابا جونم امشب به بابا
بیا بشین کمی کنج دل ما

اگه گفتی چی می چسبه تو سرما
پلو ماهی و ترشی سیر و خرما

یه یلداست و همین شب چله داری
باید کرسی بذاری جا بخاری

تو طولانی ترین شب زنده داری
گل غنچه باید رو لب بکاری

ایناها نیست خبرهای خوش ما
اینا بود مال اون دور و قدیما

همون موقع که میگفتن که شبها
میاد مهمونمونه ننه سرما

بابا ، امشب که می اومد به خونه
مدام می نالید از دور و زمونه

میگفت دایم به زیر لب شبونه
چقدر هندونه ها امشب گرونه

انارها که کشیده خیلی بالا
اینو میگفت بهم مشدی ماشالله

که نیست هیچی تو دست ما به مولا
اگه قیمت شده الا ماشاللله

میگم مشدی ماشالله چه گرونه
اناراتون به نرخه زعفرونه

گمونم توی این دور و زمونه
بگی که هر هزاری هست یه دونه

مگه باز هم دلارا رفته بالا
بازم تحریم شدیم مشدی ماشالله

چی باز اومد سر ماها ندارا
تا عید که خیلی مونده حالا حالا

میگه بنزین شده چندین برابر
نمیصرفه بیاریم بار با خاور

مثل قوری که جوشید با سماور
شده تولید و حملش چند برابر

دیدم که حق داره مشدی با حرفاش
گذاشتم من خودم رو لحظه ای جاش

اگه داشت و خرید الله به همراش
اگه رفت هم به ما چه گورباباش

مگه مجبوره توی این گرونی
بری شب چله ها ، چله چرونی

باید تا خوب خودت اینو بدونی
واسه تو ماهی توی آسمونی

بدون هندونه انار و نارگیر
میشه امشب بخوابی با دل سیر

ته دیگت اگه مالیده کفگیر
باید شب خورد پنیر و نونو با سیر

دیدم الحق که این تدبیر کاره
امیدی زنده شد تو من دوباره

قناعت پیشه کردن چاره کاره
اگه دولت یه کم تحت الفشاره

به هرکی مثل من تحت الفشاره
میگم هر دردی روزی چاره داره

قسم به ماه و خورشید و ستاره
یه روز خوب میاد باز هم دوباره

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مينا امينی

    بهمن 7, 1398

    درود آقای میرزاوند
    خوش آمدید به جمع شعر پاکی ها
    مانا باشید به مهر💐

  2. محمدعلی رضاپور

    بهمن 7, 1398

    سلام و احترام،
    بزرگوار! دعوت اید به کارگاه شعر

    http://sherepaak.com/221513/—

  3. قسم به ماه و خورشید و ستاره
    یه روز خوب میاد باز هم دوباره
    🙏👏👏
    درود و خوش آمد جناب میرزاوند
    🍃🌷🌷🌷

  4. محمدعلی رضاپور

    بهمن 9, 1398

    سلام و احترام،
    از شما بزرگوار دعوت می شود تا با نقد و رأی خود،
    (ادامه ی ) کارگاه سوم را رونقی بیش تر ببخشید.
    سپاس
    http://sherepaak.com/221513/—

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا