🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عطر شب بوها

(ثبت: 267354) بهمن 8, 1402 
عطر شب بوها

بسمه اللطیف
عطر شب بوها

گلی دارم که رویش رشک بی پایان گلروها است
به زیبایی خود غبطه فزای جمله بانوها است

نشست و گفتگو و آمد و رفتش چنان زیبا است
که گویی شاهدخت باله دریاچه قوها است

چه آشوبی به پا گشته به دشت خاطر از یادش
چه عطری در هوا از نافه دل های آهوها است

دل من در خیال چین زلفش گشته آواره
به امید طلوع روی او از پشت گیسوها است

امیدی بر نجات این دل بیچاره من نیست
هزاران راه و بیراهه به تاریکی در آن موها است

ز غرق من در این گرداب حالی بهتر آیا هست
چو آن قایق که در توفان دگر فارغ ز پاروها است

بتابم بعد از این چون آتش بی دود تابنده
که جان شیفته فارغ ز درد و داغ و داروها است

دل عاشق به شعر خاطره انگیز تو مهدی
به هر شب مست از عطر و شمیم خوب شب بو ها است

 

#مهدی_رستگاری
هجدهم آبان یکهزار و چهارصد خورشیدی
نهم نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی «ادیبانه»

دفتر شعر روزگاران

۳۶۴

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. فریبا نوری

    بهمن 8, 1402

    دل من در خیال چین زلفش گشته آواره
    به امید طلوع روی او از پشت گیسوها است

    درود جناب رستگاری گرانقدر
    🌹🌿🌹

    • مهدی رستگاری

      بهمن 9, 1402

      درود و سپاس بانوی شاعر. لطف تان مستدام🌹🌷🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا