🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هر  کسی  بر  دل  خود  محرم   رازی    دارد

(ثبت: 242821) آبان 23, 1400 

 

هر  کسی  بر  دل  خود  محرم   رازی    دارد
محرم  راز  دل  “یوسف”   دیوانه   کجاست؟
خانه ی   زاهد   و   درویش،   نشانش   دانم!
ساقیا! ؛ منزل عشق و  ره  میخانه  کجاست؟
جرعه ی   آب   دگر   سوی   لب   ما   مکشید
مطربا! ؛ جام من و شَهدَم و پیمانه  کجاست؟
مجلس     پیر     مُغان     بار     گرانم     آمد
منزل  دلبر  و  معشوقه ی  جانانه   کجاست؟
دوش در حِلیِه ی شب  حور  و  ملائک  دیدم
روی گرداندم و گفتم :” شَهِ فرزانه کجاست؟”
نه  رخ  حور   بجویم   نه   ملائک   را   موی
که ره  کعبه  کجا  و  ره  بت خانه  کجاست؟
“یوسفا!”  گر  طلب  عشق  نمودی  ؛  می کن
طلب  عشق  کجا  و  ره   پروانه   کجاست؟

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا