🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گل شب بو

(ثبت: 270514) تیر 3, 1403 
گل شب بو

#غزل-شماره ۳۰۰

بسمه اللطیف
گل شب بو

شانه بر طره یاد تو پریرو زده ام
در سکوتم به دل این شب خوشبو زده ام

خانه و شهر چو زندان مخوفی است و من
شب به یاد تو به صحرای فرارو زده ام

نیمه شب در دل گلزار ز پا افتادم
دست از بس به تقلا و تکاپو زده ام

باز در عکس تو چون می نگرم قفل نگاه
بر طلبکاری آن قامت دلجو زده ام

فکر توفان نکنم من که دل خویش گره
به پریشانی آن طرّه گیسو زده ام

《هرگزم یاد تو از لوح دل و جان نرود》
نقش یاد تو بدین قلب وفاجو زده ام

مهدی این شعر به لب زمزمه کن تا به سحر
که در آن حرف دلم با گل شب بو زده ام

#مهدی_رستگاری
شانزدهم فروردین سال یکهزار و چهارصد و یک خورشیدی
پنجم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی
سروده در شب بداهه سرایی گروه 《ادیبانه》

دفتر شعر روزگاران
۴۷۹

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا