🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اعجاز

(ثبت: 233853) آذر 4, 1399 

 

گاهی به یک نگاهی اعجاز می توان کرد
بر روی ناامیدی در باز می توان کرد

گر خاطر کسی را آزرده ای به حرفی
با یک سلام ساده آغاز می توان کرد

یکدم نباش نومید بالت اگر شکسته
گر لطف یار باشد پرواز می توان کرد

آنقدر مهربان باش تا عاشقت شود دوست
هم جور می کشد او هم ناز می توان کرد

آزاده باش زیرا در سایه فتوَّت
از هر چه ذلت و ننگ اعراض می توان کرد

گر عشق پیشه سازی حال و هوای دل را
با لحظه های زیبا دمساز می توان کرد

مانده هزار نکته ناگفته بر لبانم
ناگفته های دل را درساز می توان کرد

یک نکته ای بگویم: با ورد صبحگاهی
دفع تمام شر و امراض می توان کرد

ای دل زقیل و قال بیهوده بر حذر باش
گاهی به یک سکوتی آواز می توان کرد

در مکتب حقیقت عشق است درس اول
دل را به عشق رویش ممتاز می توان کرد

او پرده پوش باشد این نکته گیر در گوش
در کار خلق او نیز اغماض می توان کرد

گر نور حق بتابد یک ذره بر وجودت
دل را به سِرِّ یزدان همراز می توان کرد

در پیشگاه مهرش با فخر و سربلندی
اخلاص و بندگی را ابراز می توان کرد

ای دل به شوق وصلش می کوش و دل قوی دار
شرط وصال او را احراز می توان کرد

92/09/15

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. درودها جناب حبیبی

    چون همیشه غلی ناب را از قلم شما خواندم

    نویسان و شادکام باشید

    💐💐💐💐💐💐

  2. درود بر حبیبی گرامی زیباست بزرگوار
    شادکام باشید💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا