🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دلشدگان

(ثبت: 236032) بهمن 17, 1399 

 

ما دلشدگان غیر تو در خانه نداریم
یارب نظری ، جز تو که جانانه نداریم

بی منت می مست و غزل خوان و خرابیم
حاجت به خرابات و به میخانه نداریم

ما خانه بدوشیم که فارغ زجهانیم
جز عزلت خود خانه و کاشانه نداریم

با هر چه بسنجند به مقیاس ، خلایق
معیار به جز عشق ، به پیمانه نداریم

خاک ره یاران موافق نظر هستیم
اندیشه ی آزردن بیگانه نداریم

از مرز ادب پای به بیرون نگذاریم
با هیچ کسی صحبت رندانه نداریم

در وقت بلا شیون و زاری ننماییم
هنگام خوشی خنده ی مستانه نداریم

سودای ریاست نبود در نظر ما
شمعیم ولی حسرت پروانه نداریم

مرداد 1395

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نقدها
  1. اکبر رشنو

    بهمن 19, 1399

    با سلام
    سروده ای در غزل
    با مطلع مصرّع در ریتم و وزنی در خور و دلچسب
    در تمی از
    عرفان و آموزش که بیان حال بود و جنبه ی تعلیمی داشت
    وپیک پیام این بود
    که موفق بود و در زبانی سلیس و یکدست و واژگان متناسب وهم نشست با سروده ومتن که کار خود بخوبی می کرد
    و
    پیام
    در روشنی به ابلاغ بلیغ می رسید
    وهمه ی شعر در آراستگی مراعات نظیر
    زلف می آراست ودر واج آرایی هم
    ریتم را یاری می کرد
    نکته
    که بود بایدش در ادبییت بیشتر می رفت این غزل و
    اصلا غزل شایستگی غریق معنا دارد تا در اوج احسن گام بلند بزند در مضامین نو ونغر
    واز نخ نمایی بپرهیزد در عمل و معانی و تصاویرمستعمل

    با ارادت

نظرها
  1. امیر اصلانی

    بهمن 17, 1399

    با هر چه بسنجند به مقیاس ، خلایق
    معیار به جز عشق ، به پیمانه نداریم

    خاک ره یاران موافق نظر هستیم
    اندیشه ی آزردن بیگانه نداریم

    آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
    با دوستان مروت با دشمنان مدارا

    درودها جناب حبیبی

    خرسندم که باز هم از قلم هنرمند شما می خوانم

    💐💐💐💐💐💐

  2. سعید فلاحی

    بهمن 18, 1399

    درود جناب حبیبی

    آفرین

    عالی بود

    👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا