🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جلوه زیبایی

(ثبت: 265035) آبان 10, 1402 
جلوه زیبایی

بسمه اللطیف
جلوه زیبایی
در تغزل

شب بود و من افسرده با جان غمینی
در گوشه ای بنشسته با چشم نمینی

تو آمدی از راه و خوش دادی نجاتم
از موج غمها با پیام دلنشینی

با خنده های دلپذیر و حرف هایت
سرشار شادی گشت موج هر طنینی

صد غنچه ناز از صدایت شد شکوفا
اعجازها می کرد آن شورآفرینی

من را گذر دادی ز گلزار کرشمه
بردی مرا سوی عجایب سرزمینی

آن سرزمین جانفزای عشق بود و
دیدم تو را چون شاهدخت نازنینی

گفتی به ناز اینک نگاهم کن عزیزم
تا جلوه زیبایی من را ببینی

مدهوش و حیران گشتم آنجا چون که دیدم
در روی زیبایت طلوع مه جبینی

گویی که زیبایی مطلق را مجسم
کرده خدا در جسم پاک مرمرینی

افسوس صد بوسه به لبهایت هویدا
جمع کمانداران ابرو در کمینی

چشم تو میخانه برای مستی عشق
در گوشه پنهانی خلوت نشینی

در یک کلام ای گلعذار راست گفتار
در بین گلهای جهان تو بهترینی

مهدی سحرگه چون بدید آیات رویت
در سجده رفت و گفت ای حور زمینی

بر خالق زیباییت صد آفرین باد
تو آیت اعجاز رب العالمینی

 

#مهدی_رستگاری
پنجم تیرماه سال 1400 خورشیدی

دفتر شعر روزگاران

۰۶۹

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. 🙏
    خوب سرودید 👍

    شب بود و من افسرده با جان غمینی
    در گوشه ای بنشسته با چشم نمینی
    غمین مخفف غمگین است ولی نمین را اولین بار است که در عمر مدرسه ای خود میبینم، ظاهرا باید ابداع حضرتعالی باشد، ولی میپسندم👌

    • مهدی رستگاری

      آبان 11, 1402

      درود و سپاس جناب پژوهنده از عنایت و دقت نظر شما《نمین 》در عبارت به معنای 《نم زده》 و 《نمناک》امده است. معنای این واژه در لغت نامه دهخدا را به نقل علامه از فرهنگ آنندراج در لینک زیر ببینید:
      https://vajehyab.com/dehkhoda/
      🌹🌷🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا