🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جمع مرده دلان

(ثبت: 270255) خرداد 20, 1403 
جمع مرده دلان

#غزل-شماره ۶۱۵

بسمه اللطیف
جمع مرده دلان

با قدر و ارج دشمن دانایی و خرد
این روزگار راه به جایی نمی برد

انسان بدون دانش و فرهنگ هیچ نیست
آن کس که نور را به درونش نپرورد

میمون پشم ریخته ای می شود که شاد
بر شاخه های هرزگی و عار می پرد

از سفلگی مدعیان هنر نگو
کاین وصف بر شعور و حیا پرده می درد

قی می کنند شعر و ادب را که جمع شان
چیزی به جز وقاحت از اینان نمی خرد

اسکی به روی شعر کجا شاعری کجا
در این مسیر 《بگذر و بگذار بگذرد》

بر چوب هرزگی چو سوار است کی عجب
باشد به یاد حرمت شاعر نیاورد؟

مهدی به جمع مرده دلان شعر بی صفا است
چون گل که در زمین بیابان بپژمرد

#مهدی_رستگاری
سیزدهم خرداد سال یکهزار و چهارصد و سه خورشیدی
دوم ژوئن ۲۰۲۴ میلادی
تصویرسرایی گروه ادبی《شعر سه نقطه》

دفتر شعر روزگاران

۱۰۳۴

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا