🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سالارِ جهانی

(ثبت: 210373) خرداد 10, 1398 
سالارِ جهانی

مو سپیدی به دل اما تو جوانی جانا
تو خوش آهنگ سخن نیک بیانی جانا

صوت قرآن و نمازت صنما روح نواز
فاتح قله ی احساسِ زمانی جانا

خطبه ات خاک کند دشمن دین باصورت
پهلوان اولِ مردان و یَلانی جانا

در لغت نامه ی عالَم ، سَروَری را معنا
شده با نام تو … سالارِ جهانی جانا

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 10, 1398

    سلام و درود بر حسین عزیزم

    دلمریزاد
    ملتی که قدر بزرگان خود را بداند نابود نمی شود
    وقتی دشمن با جنگ و فتنه و تحریم نتواند سیستم یک حکومت را تغییر دهد به تضعیف رهبرانش بر می خیزد . و کار شما مقابله با دشمنان این ملت است .
    به جرات می گویم و مدرک هم دارم بنده در سال ۱۳۹۰ کتاب چشم سوم را به چاپ رساندم خب مشخص است تدوین آن چند سالی طول کشیده و مطالب قدیمی تر از تاریخ انتشار است . در آن کتاب صراحتا به فساد اقتصادی در کشور اشاره کردم و به عبارتی اولین کسی بودم در بین شاعران کشور علیه این مصیبت خانمانسوز قیام کردم .
    همان زمان بارها در وبلاگ های متعدد نوشتم و حضرتعالی هم فکر کنم مطالب را دنبال می کردید که ۷ میلیون کارمند دولت داریم و فساد در دولت غوغا می کند همه را رها کرده و یقه ی رهبر را چسبیده ایم .
    خدا را شکر قوه قضاییه فرصت یافت تا با فساد اقتصادی که ام الفساد است به مبارزه برخیزد
    اشعار زیادی در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی سرودم .
    بعنوان‌مثال :
    یک نکته بگویمت به گفتار تمام
    تا پخته شوی و گرنه می مانی خام
    با سگ بنشین ، ولی بپرهیز ای دوست
    از آنکه به نام دین خورد نان حرام

    و یا

    وقتی فسـاد، رخنه کند در حکـومتی
    در غــــم فـــرو روند، که آحـــادِ ملتی

    اخلاق و معــرفت همـه بر باد می رود
    زن تن فروش میشود آری به سرعتی

    و یا

    جز از خدا نَهراسم زِ هیچ کس
    ما را خداست یاور و آنَم که یار بس

    دادی نمود داور و بُرد آن بـرادرم
    فردا رسد که نوبت من خود زِ دادرَس

    باید به ضدِّ جمله ی دزدان بپا شویم
    خارِ رَهی گرفته، به آتش بَریم خَس

    من آمدم که نگویی نبوده ام
    لعنت به من، بنهم هان که پای پَس

    هر کس ربوده هستی این مردم شریف
    باید به کُنجِ حبس ، به پایش نَهاد مَس

    22مهرماه 1392

    مس . بندی باشد که بر پای مجرمان نهند. (جهانگیری ) (برهان ). || پای بند که کسی را از آن خلاص و نجات مشکل و دشوار باشد. (برهاّن ).
    هنر نزدِ ایرانیان است و بَس – ندارند شیر ژیان را به مَس (فردوسی)

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

  2. حسین

    خرداد 10, 1398

    سلام جناب طارق عزیز
    ممنون از لطفتان💐

  3. زانا کوردستانی

    خرداد 11, 1398

    درود و عرض ادب

    احسنت
    احسنت
    احسنت
    👏👏👏👏👏

    موفق و پیروز باشید
    🌹🌷🌺🌸
    👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا