🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صنم خانوم

(ثبت: 245582) بهمن 30, 1400 

 

صنم خانوم خدا نگهدارِتون
رفتی از این دنیایِ نامهربون

دیدی که دنیا جایی موندنی نیست
ترانه یِ عاشقی خوندنی نیست

دیدی نمی شه از ستاره رَد شد
جلو تمومِ بی بهارا سَد شد

دیدی که آدما وفا ندارن
رفیقِ نیمه ران وُ پا ندارن

دیدی ندیده ها وُ دیده ها رو
سیاهیِ شَبا؛ سپیده ها رو

نشستی یک عمر پایِ عشقِ رفته َت
شکستی از اَندوه وُ آه وُ حسرت

نداشتی تو دل° آرزویِ فردا
چشماتُ بستی رو تمومِ دنیا

دنیارو بی عشق نمی خواستی بانو
سوختی ولی هرگز نساختی بانو

خدا خدا می کردی واسه رفتن
همه َش دعا می کردی واسه رفتن
نداشتی تو دِلِت هوایِ موندن

صنم خانوم سفر بخیر؛ بی خطر
برو از اینجا به یه جایِ بهتر
تنِ شکسته از غمُ رها کن
روحِتُ بردار وُ از اینجا ببر

صنم خانوم خدا نگهدارِتون…

پ.ن ۱: “صنم” نام پیربانویی ست که در روزگار جوانی دل در گرو عشقی نافرجام می بندد و با وجود آرزومندانِ طاق و جفت اش؛ عمر گرامی را یِکّه وُ تنها با خاطره های آن عشق به آخر می رساند و زندگی را بدرود می گوید.

پ.ن ۲: کاش هیچ “صنمی” از صنم اش دور نمانَد…

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 30, 1400

    سلام و درود
    روح شان شاد

  2. زهرا آهن

    بهمن 30, 1400

    درود بر شما
    چه غمگینانه زیبا بود
    روانشون شاد
    پایدار باشید🌹💐🍃

    • یاسر یزدانی

      اسفند 1, 1400

      درود بی پایان. سپاسگزارم
      بانو. برقرار باشید🌺🍃🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا