🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادر (به مادرم که مهرش را به دل دارم)

(ثبت: 233612) آبان 28, 1399 

 

مادر ای زیباترین معنای عشق
ای وجودت مامن و ماوای عشق
مظهر الطاف بی پایان حق
گوهر نابی تو در دریای عشق

ای نفسهایت پر از عطر بهشت
سهم زیبای منی از سرنوشت
دست صنع آفرینش از ازل
عشق را در قامت مادر نوشت

در نگاهت پرتوی از نور اوست
رهنمونم می کند بر روی دوست
ای وجودت جلوه ی ایثار و مهر
هر چه می بینم زکردارت نکوست

خود شکستی تا که آبادم کنی
از غم و از غصه آزادم کنی
در فراز و در فرود زندگی
رنجها بردی که دلشادم کنی

هر گره بر چهره ی ماهت فزود
صد گره از کار فرزندت گشود
ای تو آرام دل بی تاب من
از دلم عشق تو غمها را زدود

دیده بر چشمان پاکت دوختم
لحظه لحظه زندگی آموختم
از شرار شعله های عشق تو
شمع راه زندگی افروختم

جان مادر در نماز و در نیاز
کار فرزندان خود را چاره ساز
از دعای خیر تو دارم امید
ای دعاهایت همیشه کارساز

وه چه صبری بر دلت حق ریخته
عشق با جان و تنت آمیخته
دوستت دارم بدون حد و مرز
مادر ای فرزانه ی فرهیخته
1392

تقدیم به همه ی مادران دنیا.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 28, 1399

    درود بر شما

    مادرانه ی دلنشین بود

    هر چه در مقام شامخ و بلند مادر گفته شود باز هم یک از هزار نیستم

    مادر مبدا همه ی خوبی هاست

    مادر منشا همه مهربانی هاست

    زنده باشید به مهر مادر جناب حبیبی عزیز

    درود هااا

    💐🙏💐

  2. مازیار نژادیان

    آبان 28, 1399

    درود ها جناب حبیبی

    شعر مادر هر چه باشد زیبا است

    واین شعر سر شار از حس غنی و زیبا بود

    امید که هماره در سایه لطف فرشته مهر زندگی ات تندرست

    وشادکام باشید و بسرایید به مهر

    💐💐💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا