🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مطرب عشق

(ثبت: 378) آذر 27, 1394 

مطـــرب عشق عجب ســـاز و نــوایی دارد

در طَـــربخــانه ی دل حـــال و هــوایی دارد

یـــار در خـــانه بُوَد از چه جهـــان می گردیم

مـــــگر این گردش گـردون چه خطـایی دارد

لُـــولی مست خــرابـات غـــزل در ره عشق

واژِگــــــانَش به غــزل تکیـــــه به جایی دارد

عشق لیلی همه ی هستی مجنون سوزانـد

شعــله ی عشق عجب درد و بــلایی دارد

تلخ و شیرین اَگـــرش دیده ی فرهـــاد بدید

دیدن صــورت شیرین  چــه صفـــایی دارد

از اَزل پرده بر این چشم خطا بین انداخت

اگر این پــرده در افتــد چه جـَــلایی دارد

خوش دلم در همه ایّام چه هشیار و چه مست

زان تبـسّم کـــه رُخ شـــه بـــه گــدایی دارد
 

درد عشقی است اگر در دل و جان ای صالح

صبـر کن پیشه  کـــــه هر درد شفــــایی دارد

                                    صبـر کن پیشه  که هر درد دوایـی دارد

3/1/93 فرهنگ باریکانی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند :

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 28, 1394

    سلام  جناب مهندس باریکانی

    از خواندن  غزل زیبای تان لذت بردم

    در پناه خدا………………………………………………………………………………………………………………………

  2. زهره خسروی

    آذر 28, 1394

    سلام

    بسیار زیبا

  3. سمانه تیموریان

    آذر 28, 1394

    سلام استاد عزیزم

    واقعا بینظیره.دستمریزاد 

    ی شعر دارم با همین ردیف و قافیه.

    عطر گلزار تنش حال و هوایی دارد

    طرح چشمان قشنگش چه خدایی دارد

    می آموزم در محضرتون استاد عزیزم

  4. درود بر شما

    بسیار زیبا بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا