🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سر منشاء دیوانگی

(ثبت: 269295) اردیبهشت 4, 1403 

سرمنشاء ویرانگی
دردیکه تو گفتی سر دیوانگی ام بود
زیر و بمی از عالم مستانگی ام بود

من شعله به جان غم دیرینه نبودم
پر سوختنم حاصل پروانگی ام بود

من یار کسی باشم و او یار نباشد؟
عاشق شدنم آفت بیگانگی ام بود

آن برگ خران دیده نبودم که بریزم
این حادثه از دشمنی خانگی ام بود

گفتم که به ظلمتکده خویش بسازم
تا جوهر دردی پی دردانگی ام بود

سوز امد و درد امد و دلدادگی آمد
اینها همه آوازه شاهانگی ام بود

اما تو گسل گونه ترین حادثه گشتی
یک زلزله سرمنشاء ویرانگی ام بود

♤♤♤

 

 

 

نقدها
  1. سیاوش آزاد

    اردیبهشت 5, 1403

    سلام
    قافیه بودن شاهانگی مستانگی و دردانگی صحیح هست؟
    چون الحاقی اول را حدف کنیم
    شاهانه دردانه مستانه
    الحاقی دوم را حدف کنیم
    شاه درد مست

    • علی معصومی

      اردیبهشت 12, 1403

      سلام اقا سیاوش
      قبلا هم با حنابعالی در این وادی سخن رفته بود.
      جنابعالی متاسفاته با سوالاتی که می کنید دنبال عیبجویی هستید نه نقد سازنده
      انشالله که باعث پیشرفتتان شود
      چند صباحی از حضور عیبجویتان در صفحاتم خبری نبود
      اما پاسخ شما را می نویسم
      اینکه قافیه جزو ملحقات و شایگان و ….ایراد است، نظر عده ای معدود است که متاسفانه بدعت گذار شده اند و شاید هدفشان برخ کشیدن دانسته هایشانست
      به شعر ذیل توجه فرمایید
      :
      غلام نرگس مست تو تاجدارانند
      خراب باده لعل تو هوشیارانند

      تو را صبا و مرا آب دیده شد غماز
      و گر نه عاشق و معشوق رازدارانند

      ز زیر زلف دوتا چون گذر کنی بنگر
      که از یمین و یسارت چه سوگوارانند

      گذار کن چو صبا بر بنفشه زار و ببین
      که از تطاول زلفت چه بی‌قرارانند

      نصیب ماست بهشت ای خداشناس برو
      که مستحق کرامت گناهکارانند

      نه من بر آن گل عارض غزل سرایم و بس
      که عندلیب تو از هر طرف هزارانند

      تو دستگیر شو ای خضر پی خجسته که من
      پیاده می‌روم و همرهان سوارانند
      غیر از کلمات
      سوار
      هزار
      مابقی قوافی با پسوند هستند
      گناهکار
      سوگوار
      تاجدار
      و….
      دوست عزیز، کمی از عیبجویی خودتان بکاهید و به کار خود برسید لطفا
      اینگونه سوالات معلوم الجواب برای ادیبان انجمن سودی ندارد.

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 4, 1403

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌷

  2. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 4, 1403

    درود مهندس معصومی عزیز
    عالی…👏👏👏🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 4, 1403

    سلام ودرود

    خوشحالم به این شعر زیبا رسیدم و‌خواندمش
    بسیار عالی ست

    در پناه خدا 🌹

  4. مهدی محمدی

    اردیبهشت 15, 1403

    سلام و عرض ادب استاد معصومی عزیز بسیار زیبا بود قلمتان تابان 🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا