🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هادی زمان

(ثبت: 236397) بهمن 27, 1399 
هادی زمان

شهادت – 3 رجب 1441- 8/12/1398

افسوسِ من او، رَوَد زِ دنیا
هادیِّ زمان، زِ نسلِ طاها
افسوسِ من، این جهان چنین است
عالَم زِ فراغِ او، غمین است
فرزندِ محمّدِ، تقی است
بس هادی و، عالِم و نقی است
عالَم زِ فراقِ او، غمین است
رسمِ غلطِ زمانه، این است
گر خرمنِ گل، رُخَش فِسُرده
گلچینِ زمانه، لاله بُرده
رویِ مَهَش، از جهان گرفته
از زشتیِ ظالمان گرفته
تا سویِ خدا، چو آشنا رفت
از سازِ زمانه هم، نوا رفت
برچیده کنارِ، سفرۀ دل
در رحمتِ حق، گزیده منزل
گر کالبدِ زمانه، تنگ است
تن دادنِ بر ستم، چه ننگ است
او رفته که، ربّنا نماید
بر شیعۀ خود، دعا نماید
کافر، دلِ مردِ حق، شکسته
بازویِ خدایی اش، ببسته
کی ظرفِ زمانه، می پذیرد
دریا به پیاله، خانه گیرد
باید که سفر کند، به عقبی
باید بپرد، زِ بامِ دنیا
این کنجِ قفس، سزایِ اونیست
جز جنّتِ حق، بهایِ او چیست؟
ما مانده و، این فضایِ غمگین
در حسرتِ، آرزویِ دیرین
رفتند همه، خداپرستان
گردیده بهارِ ما، زمستان
ظلمت بگرفته، این فضا را
تغییر بیا بده، قضا را
کاری بنما، که مهدی آید
بابِ فرجِ، جهان گشاید

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    بهمن 27, 1399

    درود بر شما
    اجرتان با حضرت دوست🌸

  2. مدینه ترکاشوند

    بهمن 27, 1399

    درود بر شما شاعر گرانبها
    ستودنیست
    لذت بردم
    🌻🍁🌻🍁🌼

  3. امیر اصلانی

    بهمن 27, 1399

    کی ظرفِ زمانه، می پذیرد
    دریا به پیاله، خانه گیرد

    مثنوی باشکوهی در سوگ خواندم
    دستمریزاد بانو
    🙏🏻💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا