🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پدر (به پدرم که پشتم به بودنش گرم است)

(ثبت: 233636) آبان 29, 1399 

 

پدر یعنی محبت عشق مردی
تمام دلخوشی هنگام سردی
پدر یعنی تلاش و کوشش و کار
غم کم شادی بسیار و بسیار
پدر یعنی نشاط و شور و ایثار
سرافرازی کنار خویش و اغیار
پدر یعنی مقاوم با صلابت
شکوه عشق و ایمان و شهامت
پدر یعنی که داری تکیه گاهی
دلت قرص است و داری جان پناهی
پدر یعنی امید و مهر و لبخند
در دل را به روی غصه بر بند
پدر یعنی که پشتت گرم گرم است
همه دنیا به دستت موم نرم است
پدر اوج مرام و معرفتهاست
کنارش قطره ای او مثل دریاست
به ظاهر گرچه پیر اما جوان است
هنوزم بازوانش پرتوان است
همه جا نام نیکش اعتبار است
محاسنهای خوبش بیشمار است
پدر باشد چو گوهر پاک و نایاب
پدر را وقت دلتنگی تو دریاب
شنیدم هر که او را دست بوسد
درون قبر تاریک او نپوسد
چو هست و هستی او را دوست میدار
که دارد چرخ گردون مکر بسیار

1392

 

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    آبان 29, 1399

    درود

    این سروده در قالب مثنوی در احساس خوب سروده شده ساده وصادق وصمیمی که با موضوع سرایش مرتبط بود اما مقداری نیاز به ویرایش دارد که تکرار در آنهم به چشم می خورد و مقداری ضعف ادبییت در آن مشهود بود و از آراستگیهای کلام هم خالی و دچار فقدان بود مثلا واژه “پدر “تکرارش مخل بلاغت بود و
    ملال آور بود در شعر
    ودیگر واژه ” یعنی “هم به همین طریق شعر را در حشو تکرا ر وملال می برد ودر این شعر از نو آوری و تصویر سازی مضامین خبری نبود
    و بر نسق سابق سروده شده که بیشتر مضامین مستعمل بودند
    و
    فقط بیان احساس بود که مایه رونق می شد که آن هم برای تمامت و کمال شعر کافی نیست
    و
    علاو ضعف تالیف هم در شعر و جود داشت و در بعض جا نارسایی معنی هم موجود بود که
    که شعر را در افق در گسست می برد

    با ارادت

    • بهروز حبیبی

      آبان 30, 1399

      با سلام و عرض ادب ، و سپاس فراوان جهت رهنمودهای ارزشمندتان.

      تمام مطالب که فرموده اید کاملا بجا و متین می باشد.💐💐

      با ارادت فراوان.

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 29, 1399

    با سلام و دروود خدمت شما آقای حبیبی
    بسیار زیبا سرودید
    زنده باشید به مهر و بسرایید
    🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐

  2. سلام و درود
    بسیار زیباست
    در پناه خدا باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. مازیار نژادیان

    آبان 29, 1399

    درود ها جناب حبیبی

    گفتنی ها را استاد رشنو فرمودند

    اما شعر خوش حسی بود از قلم شما

    امید که هماره در جوار و زیر سایه مهر پدر سر شار از شادی باشید

    و نویسان باشید به عشق و سبکبالی

    💐💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا