🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چراغ ژاله

(ثبت: 228140) تیر 9, 1399 

 

دلم چو نوح ، ز دردی هزار ساله بسوخت
ز داغ مرگ جوانان به باغ لاله بسوخت

چو شمع، شمع وجودم بسوخت در شب عمر
به آشیانه، چو مهتاب بین هاله بسوخت

چو آه دم به دم از دل به روی جام نشست
ز سوز آه به ناگه، می و پیاله بسوخت

در عمق چاه جدایی ، دلم چو یوسف مصر
همین که آه بر آورد، چاه ز ناله بسوخت

ز هرم اشک روان گشته از دو چ​​​​​​شم ترم
شبی به باغ خیالم، چراغ ژاله بسوخت

به وقت شعر نوشتن ، ز آه اینهمه داغ
حرارتی زد و این شعر و آن مقاله بسوخت

سروده شده در 1 دیماه سال 1377

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):