🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کجا مانده ای

(ثبت: 252726) آبان 13, 1401 

 

کجا مانده ای در دنیا

نشسته بر بال رویا

در پیّت میگردم به هر جا

در ورای لحظه ها ، ثانیه ها

وادی صد قصه و افسانه ها

لابه لای این همه اندوه و آه

باز می گردم پیّت تا ناکجا

قاصرند این واژه ها

در پسِ ، پس کوچه ها

یا در میان عطر و بوی لاله ها

فصل عاشق شدن پروانه ها

در خواب ناز یاس در باغچه ما

باز پیگیر توام تا هر کجا

باز گرد اینجا

که آدم گشته ام ای نو حوّا

به کجا ماندی غزال تیز پا

شب نخوابم خیره چشمانم به بالا

به سوسوی همه ستاره ها

نیستی ای ماه زیبای سما

شب حیران

شمع لرزان

اشک ریزان

از فراق ،

شب سیه کرده به تن در سوگ مان

شک نکن من لاجرم مانا

نمیمانم به دنیای پُر از خاطره ها

جنگلی سوزد ز آه دل

ز مرگ برگ پائیز از جفا

این سر شوریده تو کردی عطا

بارالهی ، چاره کن درد تمام عاشقان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آبان 13, 1401

    سلام

    شعر زیبایی َست
    حیض را سهوا هیض تحریر فرموده اید
    البته هیض هم به نعنای شکستگی استخوان و دردی بر دردی معنا می دهد که متظور شما حیض بوده است.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏

    • سیاوش آزاد

      آبان 13, 1401

      سلام
      حیض به کسره ح و سکون ی به معنای عادت ماهیانه است فکر کنم مقصود ایشان هیز بوده است که معنای چشم چران دارد و در قدیم معنای مخنث داشته است

  2. مهدی سیدحسینی

    اسفند 26, 1401

    درود
    🌷🌷