🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یار

(ثبت: 7078) آبان 19, 1397 

یار

 

چندی است که بر  درگهِ  دلدار نرفتیم

راهی نشدیم  و سوی  دیدار نرفتیم

یک جرعه که از زمزم مهرش نچشیدیم

در بی خبری مانده و هشیار نرفتیم

در محضرِ دلدار چه  مکری که  نکردیم

بر توبه ی  آن  زار و گرفتار نرفتیم

چندی است که بیمار شده حالِ دلِ ما

بر پرسشِ حالِ  دلِ  بیمار  نرفتیم

آن  راه  که  رفتیم   ز تزویر  و ریا  بود

از حرص و طمع راهِ پدیدار نرفتیم

در جهلِ  مرکب همه  ماندیم  به نوعی

در جا زده  و  در  پیِ اسرار نرفتیم

در  عمقِ   بیابانِ  جهانِ   زر   و   زیور

غافل شده و بر سویِ گلزار نرفتیم

(احمد)  سخنی گو تو  ز الطاف خداوند

هر چند که ما بر رهِ آن یار نرفتیم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):