🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اسرار جهان

(ثبت: 208847) اسفند 19, 1397 

گاه گاهی شده ام نزدِ حقیقت به سُجود
تا که یادم نرود فلسفه ی بود و نبود

گر مسّخر شده است عالم و هرچه به بشر
حکمتی هست در این کارِ خداوندِ وَدود

علتِ بودن و اصرار بر این عالمِ خاک
نه ستم باشد و نه رفتنِ بر راهِ خمود

بلکه مسئولیتی سخت که بر گُرده ی ماست
باید آن حفظ شود تا به سر انجامِ وجود

گاه باید نظری کرد به خلوتگهِ دل
همچو آیینه جلا داد و غُبارش بِزدود

گاه باید بکنی شاد دلِ غمزده ای
شده حتی به نگاهیّ و دمی گفت و شنود

ساحران در عجبند از همه اسرارِ جهان
لیک اسرار شود جلوه گرِ چشمِ شُهود

کاش بر دیده ی (احمد) شود اسرار عیان
تا ببیند رُخِ دلدار به زیبایی و زود

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اسفند 19, 1397

    درود بر شما
    پندآموز وزیباست
    قلمتان سبز🌸

    • احمد نوری

      اسفند 20, 1397

      درود بر شما بانوی فرهیخته
      سپاسگزار حضورتان هستم🌸🌺🌸

  2. مازیار نژادیان

    اسفند 19, 1397

    درود ها

    شعر زیبائی میهمان این صفحه بودم

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • احمد نوری

      اسفند 20, 1397

      درود دوست شاعرم
      به دفتر شعر من خوش آمدی🌷🌷🌷