🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

بیوگرافی مازیار عسگری
تاریخ تولد: 13531114
جنسیت: مرد
شهر:
بیوگرافی:
آخرین نوشته های ادبی مازیار عسگری

در باب بزرگترین شاعر ترک زبان، در عصر مولانا

مازیار عسگری 03 بهمن 1397

https://www.imdb.com/title/tt4833638/?ref_=tt_urv

بعد از مدتها سریالی دیدم که کلامی پخته داشت و حرفی حساب. یونس اِمره برای ترک زبانهای ساکن ترکیه، بزرگترین شاعری است که به زبان ترکی و به ویژه به زبان ادبی قدیم ترکی، اعتباری والا بخشید. یونس اِمره هم عصر بزرگترین عرفا و صوفیانی است که می‌شناسیم؛ صوفیانی همچون مولانا، ابن عربی، شیخ زاهد گیلانی و بسیاری دیگر. طُرفه این که با دیدن این سریال می‌توان همزمان هم با یکی از طرق عرفانی آشنا شد و هم با نشو و نمای شاعری ارجمند. تنها ضعف سریال زیرنویسهایش است که باید با آن مدارا کرد.

خوانش: 488

سپاس: 4

تعداد نظر: 1