🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 امشب میام به نیمزه بازی

(ثبت: 2231) مرداد 26, 1395 

 

امشب میام به نیمزه بازی

**

امشب میام به نیمزه بازی

 آی نیمزه یه من چقدر  تونازی

 وقتی که میام همه که  بخوابند

 من چشم براه نیمزه بازی

**

 سنگ می زنم به شیشه تون

 به شیشه یه پنجره تون

 هرکس پرسید چیه چیه

بگو گربه است تو  با غچه تون

**

 تو  یواشکی درو تو واکن

  تو یواشکی منو صدا کن

 من منتظر م  کنار دیوار

  تو با  سوتکی منو صداکن

**

 امشب میام به نیمزه بازی

 ای نیمزه من توخواب نباشی

 باش منتظرم تا نیمه شب

 تا صبح نشده که خواب نباشی

**

هزار و یک ترانه

 دفتر دهم ( کلاسپیدها)

 نام ترانه: امشب میام به نیمزه بازی

 حسن بذرگری(آیین نیشابوری)

 سرایش95/5/25- بداهه- ناتمام-  برگرفته از ترانه های محلی خراسان( نیشابور)

توضیحات: – نیمزه ( در اصلاح مردم نیشابور نامزد)- نیمزه بازی( رفت به دیدن نامزد در شب جمعه البته چون در فرهنگ قدیم مردم خراسان داماد در دوران عقد حق رفتن به دیدار عروس را نداشته و اینکار مخفیانه در نیمه شب انجام میشده و داماد قبل از اذان صبح از منزل عروس خارج می شده است)

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. اله یار خادمیان

    مرداد 27, 1395

     موفق  و مو ید و منصور باشی

      انشا الله  که به وصال بر سید  ازادنه      تا نیاز به رفت و امد و دزدکی و  گربه شدن نباشد

  2. طارق خراسانی

    مرداد 27, 1395

    سلام

    و نیمزه بازی فکر کنم همان نامزد بازی ست

    که در  مصرع سوم اضافی ست

    امشب میام به نیمزه بازی

     آی نیمزه یه من چقدر  تونازی

          وقتی که میام همه بخوابند ….   وقتی که میام همه //که//  بخوابند

     من چشم براه نیمزه بازی

    در پناه خدا

    •  سلام بر استاد عزیز و همشهری گرامی جناب خراسانی

      ممنون از حسن نظر شما – البته همانطور که شما میفرماید نیمزه بازی مخف همان نامزد بازی در اصلاح نیشابوری است.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا