🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اینجا زمان دیر می گذرد

(ثبت: 239139) اردیبهشت 30, 1400 
اینجا زمان دیر می گذرد

 

پر می کند کوچه ها

زمستان سرد نگاه را

در نمکی ترین برف سال

پاها تلو تلو خوران

در پیچ های لیز اغماز درگذرند

و عجب شلوغ است

شلوغ….شلوغ…..

پر از گرگ های تنفر

روزهاست که خرخره ی هم را می جوند

صورتک های نمور و بی روح

در زیر خروارها خاکستر

هرم احساسشان را چال کرده

و انگار که سال هاست

مطبخ دوستی ها را گم کرده اند

اینجا روزها دیر می گذرد

آن سان که ساحره

زُل می زند نگاهشان را،

تهی می شود

از شوروی های پر از فرو پاشیش

این سربازان دیگر کیستند؟

چرا مرا می طلبند؟

من هیچستانم

در ماشه های شهر آشوبشان

کدام نقطه را سنگرشان کنم

وقتی که تفنگشان

شقیقه های خود را نشانه گرفته اند

من خود شکست خورده ی خویشم

اینجا زمان ایستاده است،

در مخروبه های اباد،

چای می نوشم،قهوه ……..

کافی نیست

سرد و تلخ است

آشیانه ای

که هر الوارش

زنده به گوریه

درخت سبزی را نشانه زد.

اینجا زمان دیر می گذرد

 

لیلا موسوی پناه (آویشن)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. رضا محمدصالحی

    اردیبهشت 30, 1400

    من هیچستانم

    در ماشه های شهر آشوبشان

    کدام نقطه را سنگرشان کنم

    وقتی که تفنگشان

    شقیقه های خود را نشانه گرفته است

    درود بر شما

  2. لیلا موسوی پناه

    اردیبهشت 30, 1400

    درودها جناب محمد صالحی بزرگوار

    و چه زیباست خط خوردن

    از دنیای سردرگمی

    وقتی که هیچ کس شبیه تو نیست

    اینجاست که من می مانم و

    و یک دنیا آرامش

    سپاسگزارم بزرگوار

    مهرتان پایدار🌹🌹🌹

  3. فرخنده عابدینی

    اردیبهشت 31, 1400

    درود لیلا بانوی گرامی
    هر کلمه و کلامتان عمیق و پرمغز بود
    مانا باشید و به مهر بسرایند 👏👏👏🌹

  4. لیلا موسوی پناه

    اردیبهشت 31, 1400

    درودها بانو عابدینی مهر اندیش و عزیز

    بسیار سپاسگزارم ازنگاه نافذ و درک عمیقتان گل بانوی جان

    🌹🌹🌹🌹

  5. امیر اصلانی

    خرداد 3, 1400

    تصویرپردازی های خیال انگیزی که دمی از معنا به دورت نمی کرد و با ریتم

    تنطیم شده خواننده را به دنبال شعر می کشاند.

    استفاده از تشبیهات زیبا در این شعر چشم نوازی می کرد.

    لذت بردم 👏🌹🙏

  6. لیلا موسوی پناه

    خرداد 3, 1400

    درودها جناب اصلانی بزرگوار

    سپاسگزارم از تامل بسیار عمیقتان بزرگوار

    از اینکه خطی خطی ها مرا خواندید و حس و حال بعدتان را بیان کردید و از پیچ لیز اغماز گذر نکردید،مرا بسی شادمان کردید🙏🌹🌹🌹

    مثل یک سرو همیشه با استقامت باشید.

  7. سلام و درود بانو
    بسیار زیباست
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • لیلا موسوی پناه

      خرداد 4, 1400

      درودها بزرگوار

      سپاسگزارم بزرگوار زیبایی از آن
      مهربانی و محبت شماست

      همیشه ایام سلامت و پویا باشید🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹