🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به کجا چنین شتابان

(ثبت: 241713) شهریور 21, 1400 

 

زندگی چنان رفت که نشد بپرسیم از او
به کجا چنین شتابان*
بدان که زندگی چنین می رود
چه خوب و چه بد چنان می رود
در این گذر زمان
تو می توانی باشی ابدال
یا که باشی جز پَستان**
تو می توانی باشی ابدال
می تواتی باشی جز مَستان
زندگی چنان رفت
چنین هم نخواهد ماند
باش در لحظه و ابدال
صید کن این پند را

#مجید_محمدی

*استاد کدکنی
*پَست+ان=پَستان:پست ها.
این ترکیب ظاهرا صحیح نیست اما چون ترکیب بدیعی بود آن را بکار بردم و نوعی هنجارشکنی محسوب می شود.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مجید محمدی

    دی 3, 1400

    سپاسگزارم🙏🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا