🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حریم آل عبا

(ثبت: 210209) خرداد 4, 1398 
حریم آل عبا

بنام خدا

” حریم آل عبا ”

سنگی تمام آینه‌ها را شکسته بود
ابلیس باز قلب خدا را شکسته بود

ساحل نگاه کرد به دریای بی‌کران؛
موسی نشسته بود؛ عصا را شکسته بود

شاید سکوت کرد که بغضش نهان شود؛
بغضی شدید، لحن صدا را شکسته بود

ظرف گدایی‌ همه از شیر پر، ولی،
شمشیر سرخ، ظرف گدا را شکسته بود

در سجده‌ بود مرد، که نامرد ناگهان،
حبل‌المتین ارض و سما را شکسته بود

حرمت نمانده بود برای کسی دگر؛
شخصی حریم آل عبا را شکسته بود

لعنت به ابن‌ملجم ملعون که بی‌درنگ،
فرق امام اول ما را شکسته بود

شاعر دوباره آخر شعرش گریز زد:
شعری که قلب کرب و بلا را شکسته بود

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

تقدیم به مولاالموحدین، امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام
¤¤¤¤¤¤¤¤¤
علی رفیعی / التماس دعا

 

 

 

 

 

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    خرداد 4, 1398

    سلام و درود آقای علی رفیعی عزیز

    اجرتان با ولایت…

    زیبا سروده اید.

    سپاس

    تقدیمی :🌹

    باز افتادم به یاد نخل و چاه
    از ضمیر دل کشیدم آه آه

    یاد آن مردی که میزان بود و عدل
    در حکومت آشنای جمله عقل

    چاه می کند و زمین آباد بود
    دست او یکسر به دست داد بود

    حامی ایتام بود و هر ضعیف
    نان خورشتش نان جو بود آن شریف

    شب زمان او در مناجات اله
    روزها در کار راعات اله

    غصّه اش پایان نمی شد ای ولی
    در دلش دریای غم بود ای ولی

    حال کوفه یار بی یاور شده
    نخل و چاهش در غم داور شده
    .
    .
    .
    ولی اله بایبوردی

    🌹🌹🌺❤️🌺🌹🌹

    • علی رفیعی

      خرداد 16, 1398

      سلام و عرض ادب و احترام استاد
      ممنونم
      در پناه خدا

  2. جواد مهدی پور

    خرداد 4, 1398

    سلام و عرض ارادت محضرتان استاد رفیعی عزیز

    مثل همیشه عالی و آسمانی سرودید

    اجرتان با صاحب اثر

    سر بلند باشید به مهر

    🌿💐💐💐💐💐💐

    • علی رفیعی

      خرداد 16, 1398

      سلام و عرض ادب و احترام استاد مهدی پور عزیز
      تشکر و سپاس
      در پناه خدا

  3. محمدعلی رضاپور

    خرداد 4, 1398

    احسنت، رفیعی عزیز🌺🌸🌸
    اجرتان با حضرتش

    • علی رفیعی

      خرداد 16, 1398

      سلام و عرض ادب جناب رضاپور عزیز
      تشکر و سپاس
      در پناه خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا