🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نامت علی است …

(ثبت: 239834) خرداد 24, 1400 

بنام خدا

نامت علیست هیچ کسی بر تو چیره نیست
کور است دیده‌ای که به سوی تو خیره نیست

هادی شدی که راه جدیدی نشان دهی
ای ماه! روزگار کسی با تو تیره نیست

عبدالعظیم بی تو که عبدالعظیم نیست
دور از تو هیچ جامعه‌ای هم کبیره نیست

بر دور شیعه‌های خودت حلقه می‌زنی
با اینکه مرز وسعت دریا، جزیره نیست

آقا اگر بدون وضو گفته‌ام غزل
چون روی زخم‌های دلم یک جبیره نیست

سیلوی دل خراب شود باز بهتر است
وقتی رسیده قحطی و عشقی ذخیره نیست

نگذار دست بر دل من، چونکه لاجرم
محصول توده‌ای نمک شور، شیره نیست

گفتی: به سامرا برو امّا دلی نبر
کرمان سفر کنی که نیازی به زیره نیست

در سامرا دومرتبه پاپیچتان شدم
معلوم بود طرد گدا جزء سیره نیست

گفتی: گدا که هیچ! به کفّار جان دهیم
راندن مرام هیچ یک از این عشیره نیست

……………………….
علی رفیعی وردنجانی
۱۴۰۰/۰۳/۲۳