🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رویا

(ثبت: 262107) مرداد 2, 1402 
رویا

 

پرواز را زمزمه می کنیم
با رویای دریا
و قطره قطره آسمان را
شناوریم

 

#شیدا_شهبازی
#چامک

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 3, 1402

    سلام
    شعری کوتاه، زیبا و معنوی ست
    این اثر با شکوه مرا بفکر فرو برد و بی هیچ شکی دیگر خوانندگانش را به فکر فرو می برد
    به مفاهیم بسیاری در این کوتاه می توان دست یافت
    پرواز را زمزمه می کنیم
    با رویای دریا
    و قطره قطره آسمان را
    شناوریم
    چون هوا سرد شود ابر به نقطه ی شبنم رسیده و می بارد لذا این تصویر ذهن شاعر که قطره قطره آسمان را شناوریم امری مهندسی شده و کاملا علمی ست.
    و باران رحمت است
    چون موجب حیات و سر سبزی ست
    شاعر پرواز را زمزمه می کند نه به تنهایی بلکه همه با او در پرواز هستیم (پرواز را زمزمه می کنیم) این پرواز رسالت هر شاعر و انسان متعالی ست.
    پروازی که با مرگ به پایان نمی رسد و ابدی ست
    خیلی دوست دارم در باره پرواز جان سخن بگویم و برای آنکه وقت خوانندگان و همراهان و شاعر گرانقدر را نگرفته باشم اشاره ای دارم به شعر حضرت مولانا که از زبان جان می فرماید :

    روزها فكر من این است و همه شب سخنم
    كه چرا غافل از احوال دل خویشتنم

    از كجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود؟
    به كجا می‌روم آخر ننمایی وطنم؟

    مانده‌ام سخت عجب، كز چه سبب ساخت مرا؟
    یا چه بوده‌ست مراد وی از این ساختنم؟

    خرّم آن روز كه پرواز كنم تا بر‍‍ِ دوست
    به امید سر كویش، پَر و بالی بزنم

    كیست آن گوش، كه او می‌شنود آوازم؟
    یا كدامین كه سخن می‌نهد اندر دهنم

    من به خود نامدم اینجا، كه به خود باز روم
    آنكه آورد مرا، باز برد تا وطنم

    مرغ باغ ملكوتم، نیم از عالم خاك
    چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم

    سپاس از آفریدن این نفیسه

    در پناه خدا 🌱👌🌹🌹🌹🌹🌹👌🌱

    • شیدا شهبازی

      مرداد 6, 1402

      سلام و عرض ادب و احترام
      ممنون از دیدگاه و نقد استادانه
      آنقدر زیبا و جذاب تحلیل کردید
      که جا دارد بارها و بارها بخوانم و از قلم شما صدباره بیاموزم
      سپاسگزارم💐💐🙏🙏🌹

نظرها
  1. سینا دژآگه

    مرداد 2, 1402

    سلام و عرض ادب بانو شهبازی ارجمند
    شعرتان بسیار زیباست و از آن جالب‌تر ارتباط قوی تصویر و شعر شماست.

    تصویر برای یک شعر مانند پیرامتنی‌ست که مخاطب از درگاه آن می‌گذرد و به خود شعر می‌رسد. بسیار دیده‌ام که این تصاویر چندان با محتوای شعر مرتبط نیستند. اما عکسی که شما انتخاب کرده‌اید بازتابی از شعر شماست و شعرتان انعکاسی از تصویر.
    زنده باشید🌸🌺🌸🌺

    • شیدا شهبازی

      مرداد 2, 1402

      سلام و عرض ادب و احترام
      ممنونم از لطف شما سپاسگزارم
      🌹🙏🙏

  2. فیروزه سمیعی

    مرداد 2, 1402

    درودتان مهربانو رویا ادیب گرانقدر 🌹
    زیبا و تاثیر گذار سروده اید 💗
    زنده باد 👏👏👏👏

    • شیدا شهبازی

      مرداد 2, 1402

      سلام مهربانو عزیز سپاسگزارم
      به دیده لطف نگریستید💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا