🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سکوت

(ثبت: 241858) مهر 4, 1400 

 

سکوت زیباست .

میمانند اسرار به دل .

که اسرار دل قیمتی ست

به قدِ دوستت دارم ها ،

گران است ،

نه قیمتِ تندیس زینتی ست .

به قدِ عاشقت هستم ها ،

به قیمت ،

شنیدنی ست .

نمی شکنم حُرمتش را ،

که به اَرج و قُربِ کریستال تُرد قلب تو نیست .

نگذار سر به مُهر بمانند اسرار

به قلبم در بقچه ای ، درون صندوقچه ی چوبی .

چه شبیه به جهاز مادر بزرگ ،

که دوستش میداشت بسیار

و هر روز به قصّه ای

سَرَک می کشید  بی گُدار

به گنج درون صندوقچه چوبی .

که به خاطر آن هم ،

زنده مانده بود بیقرار .

تو بشکن سکوت را ،

به قیمتِ سلامی

از نو بیا ،

باز کن

بُقچه و صندوقچه ی چوبی .

خدا رحمت کند مادربزرگ را

یادش هنوز در خاطرِ صندوقچه ی چوبی .

بعد از سلام

بوی عطر بُقچه مُعطر کرد روحم را

درون صندوقچه چوبی .

و به اشک های نباریده ،

خیس و تَر گشتم

و جوانه خواهند زد

چوب و چَندل های همان صندوقچه چوبی .

و به معجزه ی سلامی

شکست مُهر سکوتی

باز شد

قفل قدیمی قلبی

و بُقچه و صندوقچه چوبی .

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا