🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غیبت کبری

(ثبت: 209461) اردیبهشت 2, 1398 
غیبت کبری

تـا سـیر نبـینم رُخـت ای یـار نمـیرم
رسوا نکنم این دل بیمار نمـیرم

در پـرتـوِ عشقـت اگـرم بـال بسـوزد
پروانه صفت درپی اسرارنمیرم

دل درکـف معشـوق دگـر؟!، نـه، نسپارم
از من بـِبَـــراین دل که بدهکار نمـیرم

بارانِ دو چشمان ترم جوی روان است
ناکام تماشای رُخـت زار نمـیرم

رنجیده به در دوخته ام دیده ی گریان
بازآی که با این تنِ تب دار نمیرم

دل، بسته ی زلفِ شکن اندرشکن توست
بگشای گره تا که گرفتارنمیرم

تاکی زحجابِ گنه ام روی بپوشی
شرمم بُوَدارعاقل وهشیار نمـیرم

درغیبتِ کُبرایِ توعمرم به سرآمد
باشدکه دراین دوره ی دَوّار نمیرم

خون شد دلم ازحجرتوای یوسفِ زهرا
بازآی که بادیده ی خونبارنمیرم

هرجمعه به جایی روَم و ندبه نمایم
تا توبه نمایم که گنه کار نمـیرم

غلامرضا مهدوی

 

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 2, 1398

    سلام جناب مهدوی عزیز

    بسیار زیبا
    خدا کند که در این عصر بلا زده آید نگار ما

    در پناه خدا
    🌿👏👏👏

  2. محمدحسین پژوهنده

    اردیبهشت 3, 1398

    درود بر شما استادانه سرودید، مرحبا بهره بردم👍

  3. زانا کوردستانی

    اردیبهشت 3, 1398

    درودتان

    احسنت شاعر جان

    موفق و موید باشید انشاالله

    👏👏👏👏👏👏

  4. غلامرضا مهدوی

    اردیبهشت 16, 1398

    سلام
    وسپاس فراوان از حضور ونظر ارزشمند شما بزرگواران؛ شاگرد نوازی فرموده اید.
    ایرادات اشعارم را به من هدیه کنید خوشحال می شوم.
    پایدار باشید و سرفراز
    یاعلی ع
    🙏🌺🙏

  5. ولی اله بایبوردی

    اردیبهشت 16, 1398

    سلام آقای مهدوی عزیز
    غزل در وزن :مستفعل مستفعل مستفعل مستف یا مفعول مفاعیل مفاعیل فعولن
    سروده شده است .
    بیت ماقبل آخر مصرع اول رسم الخط واژه هجر اصلاح شود.
    به نظرم در بیت پایانی کلمه نمایم را جایگزین کنید بهتر خواهد بود .
    ایرادی نمی بینم .
    سپاس
    ولی اله بایبوردی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا