🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فردای نا امید!

(ثبت: 241007) مرداد 23, 1400 

 

ای مهربان شاه، رحم آور به حال ما !
بر بیگناه گریه ی بی اختیار ما !
از خواهش ات دریای خون شد روزگار ما؟!
آتش زده آیین تو، بر لاله زار ما ؟!

ای باخدایی که نخواندی خاطر خدا
خوش می نوازی، خنده و خواب و خیال ما !
درشهر آشنا، که یاران با تو دشمن اند !
دیگر چه چشمی دارم از ناآشنای ما !

در این دیار؛ رانده از خویش و غریبه ایم !
وای از غریبه ای که آید در دیار ما !
گو، هرحلال بر عروس ما، حرام باد!
برپای هر شادی، بریزان خون پای ما !

از نام تو، خون هزاران آدمی، روان !
یارب! بگیر جان ما، یا خونبهای ما !!
سجاده ای کزجان ما، سر، بر جهان گرفت؛
باهرنماز، می زند سر، از قرار ما !

درمانده از تاریکی شبها کجا رویم ؟!
دستی رسان، یارب، شفایی ده، بلای ما !
بهزاد کی، گیری زبان از زهر روزگار؟!
دیگر چه امیدی به فردا، یا دوای ما ؟!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا