🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق !

(ثبت: 241009) مرداد 25, 1400 

 

عشق تعریفی دارد به تعداد آدمها!
آغازش خودفریفتن است و
پایانش، فریب دادن!
با نگاهی به خانه می آید و
با نگاه دیگری از خانه می رود!
با هزار بازی ، آرزو می شود تا آرزوهای تو برباد دهد!
با هزار سلام ، بربام اشیاق می نشیند تا رسوایت کند!
عشق، سرشار از خود خواستن و تردیدها ست
تا از شکوفا شدن، بیزارت کند!
یا مانند خوراک کله پاچه، نمایش غریزه و نیاز است،
یا فیلسوفی ست که عاشقی را از خود می راند!
یا توهمات توهین آمیز شهوترانی که
که با خوابیدن لذت ها به خواب می رود!
گاه کلماتی اغواگر که
در گوش های ساده لوحی، ترانه می خواند!
القصه!
آدمی عشق را آنگونه که نیاز دارد
نقاشی کرده است،
آمیزه ای از نیاز و سیاست و جسارت!
نمایش تلاش و دیوانگی و خودخواهی!
اما عشق برای ابد دروغ یا بی فروغ نیست
برای ابد ناچیز یا هرجایی نیست!
اگر چه برای لحظه هایی نادر،
اگر چه برای انسان هایی به تعداد انگشتان دست؛
عشق رویایی ست برای دریا شدن!
پروازی ست برای خدا شدن !
اشعاری است بی روایت و بی ادعا،
عشق شکل روشنایی ست که
هر آدمی را در خود جا می دهد!
شکل آینه که شما را زیباتر از
آنچه باشید نشان می دهد!
شکل آب، که سینه ی سنگها را
با زیباترین عبارت ها می پوشاند،
برای آب عاشق، اهمیت ندارد سنگ پاره باشی یا اورست!
تنها فرشته های خدا به دور از نیاز ؛
به احترام عشق، عاشق می شود!
شاید به همان دلیل ؛ خدا را
تنهاترین عاشق دنیا خوانده اند!

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. نسرین حسینی

    مرداد 25, 1400

    درودها برشما 🌺🌺👌👌

  2. محمدعلی رضاپور

    مرداد 26, 1400

    سلام و درود
    عشق بی همتای تان خداوند

    زادروزتان خجسته باد 🌹🌹🌹

    • بهزاد کورش

      شهریور 1, 1400

      سلام جناب رضاپور. سپاس؛ شما نیز سبز باشید و شکوفا.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا