🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فرط عطش

(ثبت: 210329) خرداد 9, 1398 

بنام خدا

شعرم از فرط عطش قافیه باران می شد
مثل یک رود ، سراسیمه و جوشان می شد

“چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی”
آن شب قدر که دل عاشق باران می شد

کلبه ی شعر اگر واژه و بیتش می ریخت
باز هم مأمن من لحظه ی طوفان می شد

جای تقطیع هجایی قلم من آن شب
واژه هایش همگی آیه ی قرآن می شد

ابتدا از علق و کوثر و انزلنا خواند
بعد از آن همسفر سوره ی انسان می شد

هرچه گفتم که در این وزن نیاید قرآن
خارج از قافیه و قالب و اوزان می شد

اقرا باسم ربک الذی خلق
خلق الانسان من علق
اقرا و ربک الاکرم
الذی علم بالقلم
علم الانسان ما لم یعلم

بین ابیات غزل جای خدا خالی بود
بی خدا شعر من آیینه ی شیطان می شد

وحی جبریل قلم را پر کوثر می کرد
خط به خط جوهر خودکار فراوان می شد

انا اعطیناک الکوثر
فصل لربک و انحر
ان شانئک هو الابتر

پشت در آیه ای از سوره ی انزلنا بود
که در آن غربت شب سرزده مهمان می شد

انا انزلناه فی لیلة القدر
و ما ادراك ما ليلة القدر
ليلة القدر خير من الف شهر
تنزل الملائكة و الروح فيها باذن ربهم من كل امر
سلام هي حتي مطلع الفجر

آخرش آمد و از سوره ی انسان دم زد
هل أتي خواند و پر از آیه و ایمان می شد

و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا
………………
علی رفیعی / التماس دعا

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    خرداد 9, 1398

    سلام و درود استاد رفیعی عزیز

    بین ابیات غزل جای خدا خالی بود
    بی خدا شعر من آیینه ی شیطان می شد

    دستمریزاد

    اجرتان با لیلة القدر خیر من الف شهر….

    سپاس

    🌿🌷🌸🌷🌿

    • علی رفیعی

      خرداد 9, 1398

      سلام و عرض ادب استادبزرگوار و عزیز
      بسیار ممنونم
      در پناه خدا

  2. زانا کوردستانی

    خرداد 9, 1398

    درودتان جناب رفیعی

    احسنت به شما

    التماس دعا

    👏👏👏👏👏👏👏

    • علی رفیعی

      خرداد 15, 1398

      سلام و درود جناب فلاحی عزیز
      ممنونم از حسن نظرتان
      عیدتان مبارک
      در پناه خدا

  3. طارق خراسانی

    خرداد 9, 1398

    سلام و درود

    بسیارعالی
    قالب شعر خوشه ای ست
    و در این اثر زیبا به درستی روش شعر خوشه ای اعمال شده است .

    دلمریزاد

    در پناه خدا

    🌿👏👏👏👏👏🌿

  4. علی رفیعی

    خرداد 15, 1398

    سلام و عرض ادب استادطارق عزیز
    سپاس از لطف و محبت جنابعالی
    پاینده باشید. در پناه خداوند منان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا