🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قطعه 03 + دکلمه

(ثبت: 5925) اردیبهشت 9, 1397 
قطعه 03 + دکلمه

( تیغ و حنجره مجموعه ای بلاتکلیف در دست ارشاد )

وچوپان

چوپان از راه رسید

چوب در دست

چوخه بر تن

نی بر کمر

فرستاده خان الخوانین

 

سکه بر نام خود زد

دشت بر تملک خویش افزود

پیش از این نه نان و زرش بود

نه نام و نیرو

 

گله ما به چوب تنبیه

به نوای محزون نی آرام

وحدت آغاز کرد

میان شب و روز

 

 

خسته از روزگار بیگاری

گاو نه من شیر شدم

پوست گرگ بر تن

به ضرب چماق

دندان  تیز سگ ها

رانده

آزاد شدم

آزاد

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):